• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Det var inte meningen mot dig Astro eller någon annan om Eda jag ville bara säga att det är okej hur man än gör under sin förlossning. Blir ju bara fel hur man än skriver :D

• Tesdy

Ninime: så där ser mina fötter ut också!

Fru Elle: jag känner lite som du vad gäller ks. Jag har också två kanon vaginala förlossningar bakom mig och vill verkligen inte ha ks denna gången utan vill ha som jag haft det innan! Dock finns ju risken för ks rejält hängandes över mig med tanke på busen i magen! Jag är inte alls negativ mot personer som gör planerade snitt det får ni inte tro. Alla har vi våra anledningar till våra val.

Annars sen igår så har jag en otrevlig upplevelse till och från... Bebisen ligger med ryggen upp mot revbenen vilket innebär att händer och fötter är neråt. Detta är inte så skönt när lillbäsen skall sträcka på sig och trycker fötterna mot blygdbenet. Aj aj aj.

• fransyskan

Oj, oj, vad mycket ni hinner skriva! Både glada -- grattis till alla nya bebisar!!! -- och lite stressade inlägg.

Jag har ju långt kvar till BF än, så är inte i någon brådska. Njuter mentalt av de här sista veckorna, trots att jag rent fysiskt skulle beskriva läget som "jämna plågor". Jag och maken har haft en otroligt fin vecka och jag känner mig nyförälskad. Hemmet är, i stort sett, nystädat och vi ska fylla frysen idag...

Inget i livet är perfekt dock, och jag har just fått veta att sjukhuset där jag ska föda 1) inte har luftkonditionering öht och 2) serverar riktigt jävla usel mat. Maten hade ju spelat mindre roll om jag inte varit tvungen att stanna i 3-5 dagar (normen här) men hur sjutton kan dom inte ha AC på ett svin-dyrt privat-sjukhus? Har ju varit 34-36 grader i solen senaste dagarna!!!

Hoppas jag kan få veg-mat iaf... äter hellre överkokt broccoli och smaklös morotsoppa i 5 dagar än grå kyckling och segt (eller fettigt) lamm... Kräks Ska packa snacks och maken har lovat att smuggla in sushi...

• fru Elle

Fransyskan låter ju inte så roligt utan AC nu när det är så varmt. Maten verkar ju ingen höjdare heller. Min snälla man hade med sig mat till mig, är inte överdrivet förtjust i sjukhusmat heller.

• Sommaren12

Jag HATAR sjukhusmat. ALL sjukhusmat. Kräks Kommer inte äta den. De får gnälla på mig om de vill. Tror inte min man kommer få sova över (brukar inte finnas plats här) så han får bre mackor och ta med sig. 
    Får rysningar bara jag tänker på deras konserverade skrynkliga potatisar som är micrade tills den lilla näring som fanns är borta helt... huuaa! 

• Kampis

ja maten var verkligen skit sist.. en middag fick vi skinnpotatis med dillsås, utan kött elleer nånting.. fick svaret att nån måste ha tagit min köttbit. tackar ;)

• fru Elle

Min man kommer ju bo hos min mamma med barnen och förra gången jag födde i Varberg kom det leverans av god mat som dr hade gjort. Funderar på att vi ska fira lillebrors ankomst med tårta på sjukhuset. Att barnen får välja ut en tårta så vi tillsammans kan fira lillebrors födelse. Har köpt varsin litet gosedjur som de ska få ge lillebror. Sen så finns det redan inslagna presenter till barnen som de får när lillebror har kommit.

• fransyskan
    Kampis skrev 2012-07-28 11:58:55 följande:
    ja maten var verkligen skit sist.. en middag fick vi skinnpotatis med dillsås, utan kött elleer nånting.. fick svaret att nån måste ha tagit min köttbit. tackar ;)
    Jag vet inte om man skulle bli glad att slippa köttet eller tjurig för att dom inte klarade av att fixa en hel måltid... Eller, jo, jag skulle nog bara bli glad att slippa köttet En kollega som legat inne på "mitt" sjukhus i flera veckor hade fått lamm tre dagar i rad. Huu, jag klarar av lamm max tre gånger per år.

fru Elle och sommaren -- Ja, där har våra partners en viktig uppgift verkar det som! Blir nästan lite Discovery Channel över det hela; vi föder barn och ammar medans de andra i "flocken" skaffar oss föda för dagen...