• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Julies

Hejåhå: jag har inte varit så aktiv i tråden men jag har läst mkt i den. Jag har läst dina inlägg oc känner så med dig och sonen. Jag vill bara skicka styrkekram. Jag är själv i v 37+6 idag och jobbar normalt på Barnintensiven. Jag har vårdat många bebisar med organsvikt i ecmo och respiratorvård tillhör "vardagen" på barn-IVA. Det är en otroligt tuff tid för föräldrar att se på sina små älsklingar kämpa och att stå bredvid och känna maktlöshet. Jag vet ju absolut ingenting om din son men jag vill ge dig hopp genom att säga att små barn har en otrolig återhämtningskraft och är otroliga kämpar! Jag har sett de allra sjukaste barn klara sig fint och det hoppas jag verkligen din son också gör! Kram J

• Hejåhå

Ellen: skönt att höra att din dotter är ok trots syrebristen.
    Innan ECMO låg han på syresättning nere på 70% i tolv timmar. Det är svårt att radera bilden av att se sin bebis blå så länge från näthinnan. Googlar man dessutom på det blir man skitskraj. Hittills har det mest handlat om överlevnad och jag har inte ens vågat fråga ang framtida men. Nu fokuserar man på respiratorn och hans njurar. Det är för tidigt för att se ev hjärnskador. Någon skiktröntgen av hjärnan gör de inte så länge läget ff är kritiskt.

• Ellenbmt

Mm min dotter var med blå. Och så liten å späd. Det var jobbigt. Kan inte ens tänka mig er skräck! Strunta i Google! Där är det LIVSFARLIGT att bli myggbiten typ... Kram igen!!

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-07-29 12:42:27 följande:
    Ninime-
    ja nu e de faktiskt din tur. Attans att hon ska trivas så bra i magen då:)
    Ellenbmt skrev 2012-07-29 12:49:51 följande:
    Ninime- vanligt med frossa och låg feber när man öppnar sig väl? Jag har haft det både nu och med dottern
    Issan8 skrev 2012-07-29 13:02:55 följande:
    Ninime hejja dig nu har du väntat tillräckligt. Jag är iof övertygad om att jag också kommer gå över med tanke på noll känningar av SD förvärkar slempropp el annat. Har lite svag mensvärk ibland på nätterna men det gör knappt ont. 9 dagar kvar till BF.

Angående att jag bor i Schweiz så är det så att mannen ville testa på ett bra jobberbjudande han fick här för 2 år sedan. Han flyttade ner på prov 3 månader, jag hälsade på. Vi gillade landet så vi bestämde flytt hit i 1 år medan vi inte hade barn eller hus eller så. Nu har vi bott här 2 år och jag älskar fortfarande detta vackra land men allt är annorlunda nu när det inte bara är sig själv man ska tänka på. Målet är att flytta hem nästa vår när bebis är ca 10 månader. Vill ha min familj å vänner nära mig under barnets uppväxt. Det är också sjukt dyrt å ha barn i detta land, förskoleavgiften ligger på ca 20 000 kr i månaden utan att överdriva. Visst man tjänar mycket mer här men ändå.

Är det någon annan här som tar magnesium-tillskott? Många gravida här i Schweiz verkar göra det så jag testade också i brusform. Tyckte det hjälpte lite mot svullna, tunga ben å fötter.  
    Ja min mage börjar bli trång nu, det känns när hon rör sig därinne...

EllenBmt: Ja jag har också för mig att det är ngt som händer när detta sker, dock har jga inte haft det med pojkarna men jag tror jag haft det ett par gånger minst denna grav nu i slutet... Jag tog tempen och den låg på 38 grader... Men nu känns det bra igen...
    Jag ger henne tills på onsdag, då ska jag till barnmorskan igen och då ska hon få hinnsvepa som fasiken, för då ska hon UT.... Känns lite småkasst eftersom min man har tagit semester och pappadagar nu sammanlagt 4 veckor, vi trodde ju att hon skulle komma lite tidigare, så hans jobb förväntar sig att han e tillbaka om 2 veckor så nu måste hon ut, mest så jag hinner komma in i alla nya rutiner innan han går tillbaka till jobbet..
    Så jag hoppas verkligen att detta beror på att jag öppnar mig lite iallafall....
    Haft en väldigt aktiv bebis därinne idag, efter en vecka som varit ganska lugn därinne...

Issan8: Aha ja där ser man

Nu har jag stoppat i mig STARK sås och pepperoni hahaha, hoppas hon fattar piken därinne
    Alla tjatar om att vi ska ta färdknäppen men vi har alltså inte haft sex på SKITLÄNGE, dels är jag inte sugen och mannen har lite av en skräck att ha sex när jag är gravid hahaha, han tycker att det känns konstigt att bebis ligger där och kan "se" han snopp
    Nu känns det helt omöjligt för mig att ha sex faktiskt, har aldrig haft det som höggravid... Hur gör man liksom, det tar mig 5 år att vända mig till sidan när jag ska sova bara...
    Jag kan se det framför mig, vänta älskling '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' SÅ nu kommer du till HAHAHAHA
  • Noli
    Hejåhå: Har tyvärr ingen bra kommentar att komma med då jag inte vet någonting om de svårigheter er son har, men lider verkligen med er, kan bara föreställa mig hur ni mår och den maktlöshet ni måste känna nu. Hoppas verkligen på det bästa för er!!

Albasmamma: Tack för länken om amning, ska testa det greppet! Vet inte om jag helt förstått hur man ska göra enligt instruktionen men ska ge det ett försök  
  • eleanoresmamma

Hej!

Har en fråga till er som svällt i benen och fötterna.
    Det är så att jag nu de senaste dagarna har svällt upp i benen och fötternna men idag har det börjat sticka i båda fötterna och undrar om det är fler som har det så? 

• Ellenbmt

Ninime- när jag hade feber gick bebisens hjärta upp i nästan 200 så vi fick ju ligga kvar. Har du mer feber? Ring fl snälla du då kommer hon ju ut? Du ska inte behöva lida mer..? Vill inte skrämma, bara hjälpa!!

• 7eHimlen

Hejåhå - Jag håller alla tummar o tår för er, svårt att sätta sig in i situationen annat än att det måste vara jättejobbigt! Vi finns här för dig, dag som natt (alla verkar ju ha svårt att sova nu).  

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-29 18:51:38 följande:
    Ninime- när jag hade feber gick bebisens hjärta upp i nästan 200 så vi fick ju ligga kvar. Har du mer feber? Ring fl snälla du då kommer hon ju ut? Du ska inte behöva lida mer..? Vill inte skrämma, bara hjälpa!!
    Men jag har ingen feber nu Det försvann igen... Men känner jag av det igen så ringer jag in