• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

FruKå; Har smittat min karl så han har också blivit sjuk! Funderar på samma sak. Nu är det 14 dagar kvar till BF och jag tror nog jag går tiden ut, men ändå. Läste nånstans att sjuka pappor o syskon ska hålla sig borta från bb (det kan man ju förstå) men på förlossningen måste väl pappan få vara med ändå...? :)

• iväntanpådig

Hemkommen från vårt sista RUL. Har haft förvärkar nu i 4 dagar och var lite orolig att det "bara" skulle varit pinvärkar och inte påverkat tappen alls. Men döm av förvåning! Tappen e mjuk,förkortad och jag är öppen 1-2 cm! Bra för en förstagångsfödelse fick jag till kommentar! Glad

Bebisen väger 4030 gr (+22%) idag i 37+6 och läkaren tyckte inte vi skulle spara på det så länge till. Igångsättning näst nästa vecka om hen inte behagar komma ut före! Vilket jag hoppas på! "du verkar ganska pigg så motionera lite" sa läkaren! De ska jag prova på!

Och så sa han att

-De skadar inte heller om vi ses på avdelningen på tisdag morgon! Glad

Förvärkarna fortsätter... 

LiJon: Samma här! Sambon är annars den som har varmt då jag fryser. Men är lite ombytta roller just nu. Sover med hela huset öppet och ändå rinner svetten trots "dålig" sommarvärme!

• A R

Gadget, stort grattis till Wilhelm!!!

Nu är magnetröntgen avklarad så nu är det bara att vänta en vecka på svar.
    Känner mig trött och utmattad, nu blir det hem och kasta sig i sängen. Köpte premium på TV4 play så ikväll blir det en unge i minuten.

• Kampis

Igår fick vi svaret på vattenprovet - otjänligt!! Som fasen med.. e-coli fick inte ligga på över 9, vi hade 44!
    Helvete, inte precis vad man behöver när vi håller på och renoverar som kostar en massa pengar...
    så nästa vecka kommer de och borrar ett nytt hål.

• Issan8

Wohoo, grattis eightythree, babyhum och gadget till era efterlängtade bebisar, man hinner knappt med längre här så många nya som tittar ut varje dag. 

Det här med värme har jag också fått känna på under senare delen av graviditeten. Svettas väldigt lite i vanliga fall men NU är jag som en riktig klimakteriatant som blir dyngsur av en liten promenad (sommaren i Schweiz är iof väldigt het men förra året njöt jag bara av det) skitjobbigt. Planerar redan nu att nästa gång jag är gravid vill jag föda senast i maj haha.

Tack för massa bra info om värkstimulerande dropp. Jag vet flera som drabbats av babyblues typ 4 dagar efter förlossningen, kan det då hänga ihop med att de hade värkstimulerande el är det bara sammankopplat med anknytningen allra första dagarna?