• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Grattis babyhummingbird!

Själv är jag hemkommen från ett bm-besök, hos en ny då min ordinarie är på semester. Inte alls nöjd. Hade trott att vi skulle disktuera lite om förlossningen och sådär, speciellt eftersom att det visade sig att jag har bäckenträngsel men hon bara viftade bort det och sa att jag inte behövde bry mig alls om det, det där hade de minsann koll på på förlossningen... 

Grejen är ju att det kan gå att föda vaginalt om jag har bra värkar, och jag tog upp att jag helst inte vill ha värkstimulerande och är rädd att de kommer propsa på det på förlossningen. Hon ifrågasatte varför och jag berättade det jag läst om värkstimulerande, men det var nonsens och värkstimulerande är såå bra och inte alls sämre för att det är konstgjorda hormoner. Sa även det som skrevs här igår om att det kan försämra anknytningen, då blev hon nästan upprörd och sa att det absolut inte är så, om man däremot INTE tar värkstimulerande och förlossningen därmed blir mer utdragen, DÅ är det stor risk för försämrad anknytning.... Gah jag blir så matt, det var liksom bara hennes åsikt som gällde, som att snacka med en vägg. 

Visst måste man väl ha rätt att säga nej till det ändå, att skriva i förlossningsbrevet att man inte vill ha värkstimulerande?   

• Novixi

Mamma070912: ja lite trist har det varit. Kan ju alltid hoppas att slempropp är ett bra tecken, trots att det inte är blodstrimmor i. :)

Hade en ny BM sist då min ordinarie är på semester och enligt henne hade mitt sf gått från 29 till 33 cm på 2 veckor. Efter att det legat på 29 cm två veckor i rad. Tycker det låter ganska otroligt :/
    Så då skulle min kurva gått spikrakt uppåt mellan v.36 och v.38?...
    Va skönt för dig att bebis hade växt till sig så du slipper gå på fler TUL! :)
    Vad trodde de att h*n skulle väga i slutet för dig och vad vägde lite nu?

• Ellenbmt

Så länge det inte är livsnödvändigt, så kan du såklart neka.

• jguz

Grattis till alla som har fått sina små bebisar senaste dagarna!!!!

Igår trodde jag att det var på gång på allvar...

Det började på kvällen i förrgår, hade ont i magen som att jag hade gjort 423 situps, träningsvärk...
    Så i går fortsatte värken... vi åkte till IKEA och jag fick sitta vid varje ställe där det fanns en bänk.

Åkte hem och satte mig i soffan och då började värkarna... 1 minut långa med 2-4 minuter mellan.... och så höll det på HEEELA DAGEN och kvällen...

Ringde in till förlossningen vid 14-tiden, hon ville att jag skulle avvakta

Fick feber och mådde illa... kände inte bebis röra sig nått...

Ringde in till förlossningen vid 18-tiden, hon ville att jag skulle avvakta....

Tog två alvedon och la mig... och bebis rörde sig inte nått under två timmar... senare på kvällen så tappade jag upp ett bad i jaccuzzin (som jag ALDRIG använder annars) och gud va skönt det var... det onda försvann och bebis började kicka loss så det blev vågor i vattnet

Sov gott hela natten (men har fortfarande samma träningsvärk i magen som igår... men inte några sammandragningar eller värkar...)

Så det var falskt alarm... men guuud va trött jag var igår kväll efter en dag med värkar... dumma kropp som luras så i onödan :(

37+3 idag (fjärde barnet)

Idag ringer folk hem som galningar... jag ORKAR inte prata i telefon... så jag har skitit i att svara... är jag elak?
    Mamma har ringt kanske  4 ggr redan...  Rynkar på näsan

Så här såg mina värkar ut hela dagen igår från klockan 12-22 tiden

Nu får bebis komma!!!!!
  • Novixi

LiJon: vilket stolpskott till BM! Tycker absolut du kan skriva i fl-brevet att du inte vill ha värkstimulerande! Det är ju din kropp och ditt beslut, inte deras bara för att de ska skynda på allt. Våga stå på dig även om jag vet att det är svårt vid första barnet. Jag önskar att jag hade stått på mig mer vid min första förlossning.
    Denna gången kommer jag vara mer bestämd och är det något jag inte vill så ska inte de få tvinga mig till det ändå.

• irruz

Ni som fått era småttingar på "naturlig" väg (alltså ej genom planerat snitt eller igångsättning) har ni tänkt på om det varit ngn förändring med aktiviteten på bebisen i magen dagarna innan? Funderar på om dom kanske rör sig mer eller mindre när det börjar bli dags.. Min lilla plupp har varit väldigt lugn ett par veckor nu (från att ha varit en vilde), men det senaste dygnet har det varit disco i magen..! 36+4 idag.

• LiJon

Novixi; Ja det fanns verkligen ingen personkemi där kan jag säga, haha. Guud vad jag saknade min ordinarie! Ja jag har en känsla av att de kommer försöka "så långt det går" med vaginal förlossning, och försöka med värkstimulerande för att det SKA gå liksom. Anledningen till att jag ska prova vaginalt trots trångt bäcken är för att bebisen beräknades till -10% på senaste viktuppskattningen. Men vad jag förstår kan det där diffa 500 gram åt båda hållen, och går jag över tiden kan det ju iallafall bli en bebis på över 3,5 kg... Men jag hoppas att det ska gå vaginalt!

• mijja12

Fick ett härligt uppvaknade idag telefonen ringde och det var mosters älskling som ville prata med moster och Killer(våran hund) fick lite tårar i ögonen. Hon blir snart 3 år mosters älskling. Nu vill hon också att bebis ska komma ut.