• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Grattis till bebisarna astro och eightythree!! ... Och alla andra jag inte hunnit med att gratta!

• Kampis

Natten var lugn, magen var stenhård hela tiden men inga värkar, men jag läste att det brukar komma iång tredje dagen efter svepningen om det ens funkar.
    Men nu har verkligen slemmisen släppt iaf, USCH vad äckligt!!!  Jag är inte äckelmagad öht, men detta var vidrigt haha!

Jag funderar på att åka iväg och handla idag några timmar, skulle väl bli en 4-5 affärer och 3-4 timmar för att gå lite, hemma sitter jag mest på röven.. hur hade ni gjort? hade ni vågat?

• Mamma070912

Har ett par dagar att läsa ikapp, men ser att det kommit fler nya underverk i tråden, stort grattis!!<3

Börjar med ego inlägg. Har lämnat bort töserna till farmor i 2 nätter, saknar dom så himla mycket redan, grina igår kväll inför första natten. Tänkte jag skulle må bra av att vila upp mig och samtidigt kunna fixa med saker som ska förberedas inför bebis. Men fick så dåligt samvete för vi måste ju lämna dom snart igen när det är dags för förlossning...
    Och sen bröt jag ihop fullständigt i natt när jag började tänka på förlossningen. Är så himla rädd, vet hur vansinnigt ont det kommer att göra och hur det känns som att bli sliten mitt itu och verkligen tro att man ska dö. Har inte haft annan smärtlindring än lustgas innan, har varit snabba förlossningar på 3 och 5 timmar ca. Är väldigt osäker och känner rädsla inför att ta något som kan få kroppen att inte ha kontroll över krystningarna eller inte kunna känna benen. Vet inte vad som är värst... Det kanske är värt att prova om det finns något som gör det bättre. Samtidigt känner jag ofta av biverkningar på läkemedel och inbillar mig att jag kommer att vara en av dom som sitter förlamad där sen... Och så är jag nål-rädd, men tar ju alltid blodprov och sprutor ändå. Har ju gjort ivf behandlingar så har satt många sprutor på mig själv...
    Får ofta känslan av att det inte är någon annan som har haft lika ont som jag under förlossningen? Har jag gjort allt fel? Är det på grund av saknaden av smärtlindring? Liggande på rygg och att de tagit hål på hinnorna båda gångerna som gör att det har varit helt outhärdligt? Glömmer de flesta hur jäkla jobbigt det är bara för att man får ut sitt barn tillslut? Jag har inte glömt, älskar mina barn över allt på jorden, (där för ligger jag ju här nu igen... ), men är ännu räddare nu när jag vet vad som väntar. Ska verkligen försöka hålla mig mer upprätt för att inte få samma förlossning ännu en gång, men det är svårt när jag helt enkelt inte vill vara i min kropp alls just då.
    Jag, jag, jag... bla bla. Sorry för långt inlägg

Hoppas många får fina efterlängtade förlossningar idag!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • fru Elle

Sitter nu på förlossningen och är kopplad till CTG. Bebisen värkar må bra och jag har en hel del sammandragningar. Men känner knappt av dem. Får se om det blir igångsättning när läkaren kommer.

• Kampis

Ja jag är sugen, mest på att fylla upp kylen så man inte behöver göra det på väg hem från en ev bb-färd..

en grej jag glömde om igår, mitt blodtryck hade ökat på en vecka från 110/55 till 130/87, och så hade jag en sammandragning under de 10 minuterna kopplade till ctg så hon var hoppfull att detta skulle funka, man kan ju alltid hoppas! Men jag hade bara Ninime och hennes två hinnspeningar i huvudet då haha!  

• fru Elle

Var öppen två cm, tappen mjuk. Hade själv sagt att jag inte ville sätta in åtgärder i onödan utan hellre göra hinnesvepning. Han kunde göra en hinnesvepning. Fick en ny tid för bedömning på måndag men trodde jag inte skulle behöva den tiden. Hoppas på att det blir ett besök innan måndag !

• babyhummingbird

Igår kom vår lilla tös klockan 20,11 efter mycket stånk och stön. 3530gram och 51cm minsann. Nu ligger liten och sover på bröstet på BB. Vill gärna åka hem ikväll men de tyckte jag skulle stanna pga långvarig vattenavgång.. Men jobbigt att dela rum med en annan mamma och skrikande bebis.. Vill bara hem till min egen säng och till min sambo!