• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-08-03 09:33:01 följande:
    Ja jag är sugen, mest på att fylla upp kylen så man inte behöver göra det på väg hem från en ev bb-färd..

en grej jag glömde om igår, mitt blodtryck hade ökat på en vecka från 110/55 till 130/87, och så hade jag en sammandragning under de 10 minuterna kopplade till ctg så hon var hoppfull att detta skulle funka, man kan ju alltid hoppas! Men jag hade bara Ninime och hennes två hinnspeningar i huvudet då haha!  
    Hahaha det sägs ju att blodtrycket går upp lite innan fl Tänk inte på min hinnsvep nu   Jag har nu i efterhand fått höra att färdknäppen gör susen i musen när man gjort hinnsvep så testa med det också

Jag har nyligen pratat med fl för jag är så less nu, har kraftigare mensvärk vissa kommer i intervaller inget regelbundet och inget som gör ONT men det känns och ja jag är bara trött på det... Svaret jag fick, avvakta, gå hemma ett tag till och se hur det tar sig Skrikandes

FAN kan dom inte bara ta hinnorna... Nästan så jag funderar på ricinolja snart alltså (bara nästan)
  • Kampis

Stoppa upp en virknål Ninime;)

ja med dottern hade trycket ökat nån dag innan, så man kan ju hoppas..  
    haha jag föreslog färdknäppen för sambon igår, men efter att ha våldtagit honom senaste veckan sa  han NEJ! Jävla gubbe som inte kan ställa upp ;) 

• Ellenbmt

Vi färdknäppte igår, och idag kom mer slem, trodde det var slut efter den stora klumpen i lördags! Det som kom idag var rå äggvita fast kletigt. Inget blod. Musslan har säkert stängt sig igen!
    Jag önskar att jag nådde tappen så jag kunde känna hur den är, men jag når verkligen inte... Varför bryr jag mig ens? Men jag kan inte riktigt släppa det.

• fru Elle
    babyhummingbird skrev 2012-08-03 10:01:52 följande:
    Igår kom vår lilla tös klockan 20,11 efter mycket stånk och stön. 3530gram och 51cm minsann. Nu ligger liten och sover på bröstet på BB. Vill gärna åka hem ikväll men de tyckte jag skulle stanna pga långvarig vattenavgång.. Men jobbigt att dela rum med en annan mamma och skrikande bebis.. Vill bara hem till min egen säng och till min sambo!
    Grattis till dottern, hoppas ni snart får komma hem från BB.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

NiniMe förstår att du är less, hoppas verkligen att din förlossning vill starta igång på riktigt nu, håller tummarna!

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Novixi

Grattis eightythree och babyhum till era små skatter! :D

Här har jag sovit uruselt inatt! Vaknat en gång i timmen av att kroppsdelarna jag haft utanför täcket har varit iskalla, och det som var under täcket var genomblött! Har vänt täcket 3-4ggr, kudden som jg har mellan knäna åkte väck vid 4-tiden för den var blöt, kudden i svanken fick vändas. Usch!

Fattar inte att man kan vara kall samtidigt som man är genomsvettig?! Konstiga hormoner kanske när man är gravid?

Här händer i alla fall fortfarande ingenting. 39+1 idag, 5 dagar till BF och slemmisen släpper i små omgångar. Men bara 1-2 ggr per dag kommer lite grann på pappret.
    Ska till BM på måndag om liten inte kommit och får be dem göra något så det kommer igång. Klarar inte av klådan jag har (leverpåverkan) och det hjälper endast tillfälligt med Tavegyl. Något som jag nu äter dagligen även om det inte känns bra :(
    Ledsen för långt och OT inlägg men är grinig och tjurig efter natten :/

• Blomsterfröna

Kampis- jag hade nog oxå åkt iväg och gjort de jag skulle. Förhoppningsvis drar de igång snart.
    Varför kan inte gubbarna ställa upp för en när de gäller sex:) vi ska minsann ställa upp för dom;)

• Mamma070912

Nu har jag läst ikapp... känner mig inte så ensam längre Så mycket förlossningsdiskussioner ni haft! Igångsättningar el inte... Blev igångsatt första pga dålig tillväxt men inte andra (som var mindre). Fick varken gel el dropp, bara en ballong som dom pumpade upp och skulle trilla ut. När den trillade ut så gick det snabbt och som DetGodaLivet skrev, det var som en jättelång värk utan uppehåll, i för mig då drygt 2 timmar.

Ninime: Hoppas din pina går över till en liten tösabit väldigt snart! Spänningen är olidlig Kanske ska börja med vadslagning här inne om när hon kan tänkas behaga sig ut

Kampis och Fru Elle: Lycka till! Skönt att veta att det iaf är igång

Grattis babyhummingbird!!!!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Novixi: Jobbig natt! Hoppas det startar snart nu. Slempropp så här i slutet måste man ju ta som ett gott tecken
    Hur har det gått med sf kurvan, har den legat på samma låga nivå hela graviditeten eller ökade den nu mot slutet?
    Gick också på tul nu i vecka 32 då låg den på - 13%, sen i vecka 34 på - 6% så det var ju bra, nu behöver jag inte gå på fler ul. Sf låg på 34 nu i vecka 35, så högt har jag aldrig haft

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Makkinje

Grattis till er alla som har fått era efterlängtade bebisar, själv har jag BF idag men inga känningar alls. Har den som sagt den senaste veckan haft ryggont och förvärkar natte tid. Men som vanligt känns inget alls på dagen :/