• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Makkinje

mijja2 - Även här måste man vänta tills man är 42 veckor fullgångna. Har en bedömning inbokad på fredag då jag är precis 42 veckor och sedan blir det antagligen en igångsättning på lördagen. Men hoppas verkligen lill killen vill komma lite tidigare.

• Svipp

Challelotten - hur orkar du hålla igång så mycket?!? *impad* Jag får oxå mycket fler och starkare sammandragningar/förvärkar när jag lägger mig ner på sidan (enda sättet jag kan ligga på). Så har det varit i många veckor. Eller så är det så att man känner dem mer väl eftersom man inte gör något annat. Känner oxå att det blir svårare att andas när man ligger ner och får dem.
    Är iaf less och har just talat om för magen att i natt kan den antingen låta bli och "öva" eller så ger den mig lite riktiga värkar!

• mijja12

Jaha där gick vattnet så nu sitter jag här och ska försöka få bebis att röra sig annars får vi åka in idag för en kontroll.

• Svipp

Härligt mijja12! Då är det ju nära! Men vad menar du, rör bebisen sig inte alls? Har du pratat med förlossningen? Vill de inte ha in dig direkt när vattnet gått?

• mijja12

Dom ville att jag skulle försöka känna bebisen innan jag gick och la mig igen men rör han inte sig så får vi åka in idag. Annars ska jag ringa dit imorgon kl 8 för att få en till för kontroll. Nej dom ville inte att man kom in nu på natten. Och jag är ändå i vecka 41 nu trodde dom ville ha in en mer då

• Svipp

Så du har inga värkar än då?
    Känner du dig orolig så åk in ändå. Det går ju ändå inte att sova när något sånt här har hänt. Hoppas det sätter igång ordentligt så du får åka in av den anledningen! Håller tummarna för dig! Lycka till!

• Aprilia1977

Hmm, vaknade av att mitt högra bröst gjorde otroligt ont. Kände på det och den var hår och knölig. Upplever att den nu blivit lite mjukare, vad är det som händer, någon som vet? Normalt/farligt?

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • mijja12

Jo värkarna börjar komma nu. Har jag inte känt bebis till kl 3 så ringer jag fl igen men som mannen sa bebis kommer komma igång när ctg kommer på. Vi har en liten envis bebis

• Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-12 01:30:26 följande:
    Jaha där gick vattnet så nu sitter jag här och ska försöka få bebis att röra sig annars får vi åka in idag för en kontroll.

Tycker att det låter konstigt, det är väl så att det jobbar lika många på natten som på dagen, på förlossning? Varför säger alla att man vill ha in gravida på en bedömning när vattnet gått? Och när den väl gör det får man kalla handen. Ett tips, har du en stark magkänslan på att något känns annorlunda, gå efter dina instinkter. Kroppen är fantastisk ibland när den talar om för oss vad vi ska göra, men vi (jag) har en tendens att negligera dessa känslor och då händer vissa saker som hade kunnat undvikas, bara jag följt min magkänsla!
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • mijja12

Aprilia1977: jo jag har med hört det att man vill ha in en när vattnet gått men än så länge känns det tryggt att vara hemma. Ligger i sängen med lite halvt om halvt värkar men dom är för långt ifrån dom kommer med typ 10-20 min mellan rum.. Tack jag går alltid på min mag känsla hade den sagt att jag ska in så ska jag in så är det bara.