• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-08-11 09:49:46 följande:
    Mår illa med som inte vill släppa någon som har varit med om det?

Jag mår också illa! Vet inte om det är normalt.
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Barcelona86

Ellenbmt: nja jag har lite mensvärk då och då och magen blir hård rätt ofta men ingen smärta än.. Tänkte åka in efter en hundpromenad och lite lunch men vete tusan hur det ska gå med vattnet, haha. Vill inte riktigt gå ut bland folk med en handduk i byxan :)
    Har du onda förvärkar? När har du bf? Jo kan ju iofs vara skönt om det börjar med vattnet denna gång också, speciellt om det är svårt att skilja på förvärkar och riktiga värkar. Lycka till i svampskogen, verkar bli en fin dag för det!

• Roos26

Hampus: Jag skulle gå på regelbundenhet med tanke på min förra förlossning där värkarna bara var som lite svag mensvärk i början fast 3 min emellan när jag åkte in. Sen satte de fart:D status på mig för tillfället är att lite mer av slemproppen kom nu på morgonen och igår kväll tryckte de på något djävulskt neråt så jag trodde jag var tvungen att skita helatiden. Ligger i sängen nu så får se vad dagen har att erbjuda.....

• mammsen

Kampis - Åååh! Håller tummarn att du är mitt i förlossningen nu! Och snart får snutta bebis!! Hoppas färdknäppen igår gjorde lite nytta för mig med ;)

Barcelona86 - Vänta på värkar? När vattnet gått ska du ringa förlossningen med samma oavsett om du har värkar eller inte! Nu är du näääära din bebis!! Hejja Hejja! 

• Makkinje

Har provat lingonsylt jag med, men det tycks inte fungera för mig. Verkar inte som hinnsvepningen igår gjorde någon större nytta heller, vecka 41+1 idag, men är han inte ute till lördag nästa vecka så blir det igångsättning och då har han inget val längre Flört Känns ganska skönt att ha ett slut datum då man blir så deppig när man går över tiden och det känns som man ska vara gravid till jul minst! Men var ju som sagt öppen tre cm igår så förhoppningsvis kommer han innan dess, så länge han inte kommer på torsdag bara så är jag nöjd då min stora tjej fyller sex år då. Och jag vill verkligen inte att dom ska behöva dela födelsedag med varandra!

• Tesdy

EmelieofGBG var är du planerad att sättas igång eller är det inte bokat ngnstans än?
    Jag blev igångsatt på Mölndal.

Grattis till gårdagens bebisar och lycka till Kampis.

• mammsen

Och god morgon by the way! 

Har såvit sådär inatt, delvis pga förvärkar som hållt mig vaken efter vi sexade igår och delvis pga grannen under som festat på ganska rejält :/ Vaknade dock vid 9 av att dottern (5år) kom in med högklackat, prinsessklänning och ca 20 halsband och armband och frågade om vi inte kunde äta frukost snart. Idag ville hon minsann ha princessgröt! (Risgrynsgröt med hallosnsylt) och det fick hon ;)

Ska på gårdsloppis hos grannen om en stund, är en massa folk som hyrt bord och säljer grejjer för 3:e året i rad så det kan ju vara bra och sedan kanske det blir en sväng till stugan i ljungskile.. Ska iallafall på något vis raka benen och ta på mig kjol idag när det är så fint väder. 

Min kompis som var beräknad med sitt första barn den 23:e Aug fick en dotter igår, jag tror hon blev igångsatt eftersom hon nyss fick diagnosen havandeskapsförgiftning, sååå avis! Och nu har jag bara skrivit grattis på fb, vill inte störa!

Jag är ju beräknad 19:e med andra barnet så jag hade hoppats på att jag skulle få vara först ut :P Men jag är jätteglad för deras skull!  Har en kompis som är beräknad med första barnet den 25:e med så vi får se, hon kanske hinner före hon med med min otur ;) Hon skrev just på fb att hon hade varit på fl igår då bebis inte rört sig så mycket sista 3 dagarna, så vi var visst alla 3 på förlossningen en sväng igår haha,  

• Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-08-11 09:59:29 följande:
    Vi får ta det som ett tecken ;0)
    Ja, man får väl hoppas på det. Har en bekant som fick sin bebis för ett par dagar sedan, snacka om att jag blev glad för hennes skull och ledsen för min egna skull... jag har ju bara gått två dagar över tiden, men ändå vill jag ha min bebis NUUUUU!!!!
  • Aprilia1977

Nä, nu ska jag iväg och kolla på en kamera..... måste hålla mig sysselsatt, annars blir jag fast här och väntar på uppdateringar, vilket inte är bra för mig.

Igår satt jag och återupptog lapptäcket som jag skulle ha gjort färdigt för ett braaa tag sedan. Det har varit ett pilljobb att få till rektangulära bitar (har väl lyckats halvdant med det). Men nu är alla bitarna färdiga så nu ska jag bara bestämma mönster och sedan sy ihop. Men efter att ha suttit dubbelvikt igår, fick jag så otroligt ont i ryggen, var så trött i ryggen. Det märks att man inte har några magmuskler som fångar upp ens tyngd när man böjer sig framåt!

Nä, peppar mig själv och säger "upp med hakan"! 

Solig