• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Åh va kul kampis!! Härligt! Hejja hejja!

• Barcelona86

Hej alla! Har väl skrivit någon enstaka gång här inne men läser rätt regelbundet. Hade bf i måndags så är väl 40+4 eller 5 (har fortf inte koll på hur man räknar) och i morse gick vattnet. Splash sa det, och det rinner/forsar om vartannat. Jisses vad overkligt, det är första barnet och jag är lyckligt ovetande om vad som väntar.
    Så nu är det väl bara att vänta på värkar. Jag var och kollade på hockeymatch igår kväll, så det är ett hett tips om ni vill ha lite action i livmodern ;) Ska in på kontroll under dagen men annars har jag liksom inte så mycket att göra när det forsar vatten bara jag ställer mig upp. Kan bli en lång helg, men tur att det fortfarande är OS!

• Ellenbmt

Barca- sådär gick mitt vatten med, tre timmar senare var jag öppen 4cm och utplånad tapp! Förlossningen gick kanon och ganska mild i värkarna. Lycka till :)

• Barcelona86

Ellenbmt: tack! Är lite smått nervös nu inför allt, både förlossningen och själva bebisgrejjen men det är kanske inte så konstigt när det är något helt nytt..?

Passar även på att gratta alla som fått sina små, underbart att se! Fortsatt lycka till med bebistiden!

• Ellenbmt

Känner du inget alls ännu Barcelona? Spännande att se hur det blir sedan, uppdatera gärna :) jag hoppas på vattenavgång denna med så "jag vet" när det är dags, de här förvärkarna är ju inget kul alls att gå å dras med.
    Är iaf på bra humör nu när min älskade andra hälft är hemma!! Myyyys :) snart blir det svanpskogen!

• Challelotten

Lycka till kampis :0)

Önskar att mina värkar tar fart igen det bara molnar på ibland nu men jag har fått sova. Blir en kopp hallonblaste nu och en lång promenad. Så tråkigt att det ska luras innan det kommer igång.