• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Grattis Kampis =)

Börjar mer resten som ego-inlägg och läser i kapp mina 2 dgr jag ligger back sen.

Jag blir bara mer och mer kär i min sambo! Igår plockade han upp mina fötter från golvet och masserade dem länge. Tackade honom och sa att han var världens bästa. Då rådnade han lätt och sa jag försöker i alla fall. Naaw =) Jag har inte klagat på honom eller sagt något om att han inte är hemma tillr. el dyl.

Idag är han på svensexa sen tiiiidigt imorse och antagligen hela dagen/natten. Jag har sagt att han jättegärna får dricka och att jag är chaufför om fler vill dricka. (Brukar fixa folk som inte ingår i svensexa/möhippa eller inte kan dricka av tex graviditet eller är nykterister eller något sånt i alla fall.) Sambon dricker gärna och tar en del när det är fest fast han aldrig blir ett svin för det oc vet han tycker det är "kul" med alkohol/fest. 2 veckor till bf på tisdag men utan nån antydan hittills känns det som att han kan likagärna passa på att ha en blöt kväll när det nu är som det är det närmsta och inte blir en fest på ett tag. Men icke. Gick inte att övertala honom. Fick även tillägga att det inte var ett test heller ;) Har inga som helst anledningar att misstro honom för att inte lita på sig själv heller för ligga får han haha. Men han ville vara på säkra sidan ifall det blev dags för bebis <3 <3            

• Aprilia1977
    Kampis: Grattis till din lilla plutt!

Jag hoppas att hon meddelar snart med info+bild ang förlossningen och bebisen! 
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • NiniMe

Det är så skönt denna gången att jag faktiskt kan njuta av bebistiden på ett helt annat sätt än vad jag gjorde med ettan och tvåan...
    Med ettan var man ganska osäker på allt, vad var rätt vad var fel, man kände sig totalt misslyckad varje gång de skreks vilket var varje dag osv...
    Tvåan kom tätt efter (15 månader) och där blev det en massa stress hela tiden, pallar inte skriva allt men stressigt var det de första halvåret..
    Denna gången är man så mycket säkrare på sig själv, man hanterar skriken på ett helt annat sätt, mycket lugnare även om man är trött som en zombie... Pojkarna är självgående (trotsiga dock) men det är ändå enklare...
    Känns skönt att man har fått lite erfarenhet och man känner sig så mycket tryggare i mammarollen denna gången
    Ja igår var en dag fylld  med babyblues och idag är den fylld med rosa moln hahahaha

• DetGodaLivet

Nu har jag lyckats sjala in bebban i vaggaposition. Bärsjal är verkligen oumbärligt...man blir som en hetl ny människa. En människa med två fria armar! Har varit i förrådet och letat grejjor och nu sitter jag vid datorn och mular kex...allt medans jag "håller" min snutta nära.

Amningen fungerar jättebra och mjölkproduktionen har kommit igång ordentligt. Hoppas få slippa mjölkstockning bara.   

• DetGodaLivet
    Challelotten skrev 2012-08-11 15:02:12 följande:
    Har alla som har fått märkt av sin slempropp??
    Nej har aldrig märkt av den vid tidigare graviditeter. Denna gång så låg den i trosorna (ursäkta detaljerna) när jag gick på toaletten när vi kom in på förlossningen. Så det är inte alls alltid så att den släpper långt innan.   
  • Challelotten

Ok tack :0)

Vet inte om man gungar om det hjälper men jag gör det när jag står upp och när jag får sammandragningar.

• Gadget

DetGodaLivet, var det inte du som skrev om D-droppar som var utan tillsatser tidigare? Var hittar du dessa?
    Här i Tyskland får vi tabletter som ska mosas ut i vatten eller bröstmjölk och skedmata bebis med

• Gadget

Äsch resten försvann.
    Tabletterna luktade vanilj och jag läste innehållsförteckningen och där fanns bl.a. vaniljarom, sötningsmedel, gelatin från nötdjur och massa annat som jag inte vet vad det är men absolut inte vill ge min 10 dagar gamla bebis.