• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • strangeryoutwo

Jag vaknade idag av att jag har mensvärk/värkar. Men jag vet ju inte om det är på riktigt. Eller om jag fortsätter ha ont enbart för att jag spänner mig och är stressad. Jag verkar ha mer ont när jag går än när jag ligger ner. Brukar det vara så?

• Ellenbmt

Mina värkar gör ondast om jag ligger ner, man vill upp och andas och kanske gunga lite i höften. Sd är tvärt om för mig, då vill jag sitta el ligga lite. Eller iaf stå stilla helt.

• Barcelona86

Nu är vår älskade prinsessa född! 3410 gr, 50 cm. Skriver kortfattat om alltihop:
    Vattnet går kl 6.00 igår lördag 11/8, inga värkar. Vi har en trevlig dag med hundpromenader, god mat och OS-tittande. Åker in på kontroll efter lunch, allt ser bra ut och vi ska återkomma när regelbundna, starka värkar finns.
    Värkarna börjar lite smått vid 19-20 tiden, blir ganska snabbt dags att ringa in. Dock vill de att vi ska vänta lite till. Vi tar ett kort bad innan jag måste springa upp för att kräkas. Har rätt ont och ringer igen, åker in vid midnatt och är öppen 3 cm.
    Kl 2.30 är det 5 cm, jag kräks ungefär var tredje värk, och jag ber om lustgas, dock klarade jag inte av det alls efter två försök, ber istället om epidural. De förbereder för det, kallar på narkosläkaren som dock inte hinner komma för plötsligt är jag öppen 9 cm och vill strax därefter krysta. Byter till förlossningspall, krystar i 20 min och ut kom hon kl 4.00. Ammar direkt och är såklart underbart söt. Vi båda mår bra och jag fattar inte riktigt att jag klarade mig med bara profylax och självklart min underbara man och barnmorskorna.
    Det är alltså första barnet och hon kom i V40+5.
    Grattis Kampis och fler om jag missat, samt lycka till ni som är på g!!

• Ellenbmt

Härligt med en fin förlossning Barca! Grattis!

• Aprilia1977

Grattis till bebisen!!!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • strangeryoutwo

Ungefär hur lång kan man förvänta sig att en förlossning är från första värk? Är förstföderska. 

Jag har 8-9 min mellan värkarna nu. Är det troligast att barnet kommer idag eller imorgon? 

Hur gör man för att slappna av hemma under latensfasen? 

• mijja12

Har 3-5 min mellan värkarna nu och när jag ringde till fl där vi vill föda så är där fullt men dom ville kontrollera vattnet så får vi se vad som händer hoppas på bebis!!!