• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Tack trossan, jag vet att flera här i tråden sa till mig att det inte behöver betyda att man går över tiden bara för att man inte har förvärkar el andra tecken på att kroppen förbereder sig å detta stämde ju exakt in på mig. 

Dela gärna med er om hur era små sover...min jänta är klarvaken just nu men kommer va trött om cirka 1 timme för att sedan sova ganska bra under natten. Så har hon gjort senaste 5-6 dagarna iallafall. 

• V3ritas
    Issan8 skrev 2012-08-16 22:04:25 följande:
    Dela gärna med er om hur era små sover...min jänta är klarvaken just nu men kommer va trött om cirka 1 timme för att sedan sova ganska bra under natten. Så har hon gjort senaste 5-6 dagarna iallafall. 
    Vår första hade vakenperioder på lvällen, somnade väl med oss vid 23-24 och sov hela natten med amningspauser och somnade sen om. Liggammade så det var inte så påfrestande att amma varannan timma under natten då.. ;) Hon hade lite skrikperiod där på kvällen också, nu i efterhand tror vi att det var övertrötthet som gjorde det, för om jag minns det rätt så blev det bättre när jag köpte en bärsjal som hon sov i mer under dagarna. Bättre sömn under dagen har gett bättre sömn rent allmänt. På dagarna så varierade det mycket där i början.
  • eightythree

Här har jag gått med mjölkstockning under dagen. Ingen hit!!! Lillan är vaken och mer snurrig mellan 20-24 typ. Resterande tid på dygnet äter hon ca var 4 h i snitt och sover bra. Är i otakt med produktion och efterfrågan.... Lite att jobba på. Imorgon blir det Bvc och 2 v kontroll.

• Lilja85

EliHei: Här é en till som hade BF 6/8. Skall på Överburenhetskontroll på tisdag. 28/8? Bor du oxå i gbg?

jolie: +17 dagar... Å jag e itter över mina 10. Hoppas det brakar igång av sig självt! Missförstå mig rätt, men det är liksom lite "skönt" å läsa om fler som går över tiden länge. Känns lite ensamt just nu...

• EliHei

Lilja85: Näe ja bor i Kalmar. Å ska ringa på måndag å boka en tid för kontroll på tisdag. Fast en vecka innan dig. Varför nehöver du vänta tre veckor??

• Albasmamma

Stort stort grattis till alla nya bebisar!

Issan: Dante är oftast vaken under fm, endast kortare sovstunder, sen på em sover han en lång stund på ungefär tre timmar ute i vagnen. Under kvällen/natten ammar han ungefär varannan timme men sommar oftast om direkt. Men har börjat ge lite tillägg på kvällarna så jag hoppas han kanske kommer sova lite längre pass under natten.

Ellenbmt: jag håller tummar och tår att det är din tur nu! Ja självklart för er andra också som får gå och vänta och vänta. Kram på er!

• Lilja85
    EliHei skrev 2012-08-16 23:54:28 följande:
    Lilja85: Näe ja bor i Kalmar. Å ska ringa på måndag å boka en tid för kontroll på tisdag. Fast en vecka innan dig. Varför nehöver du vänta tre veckor??
    Å, trodde bara det var Göteborg i heeeeeela sverige som låter det gå 3 veckor fortfarande. Får väll se vad de säger på tisdag på kontrollen jag ska på. Då ä jag ju 42+1(?). hoppas ju dock in i det sista att jag inte ska behöva gå på den.
  • Ellenbmt

Tack albasmamma!
    Ja nu är det snart svepning. Jag hoppas så mkt så jag är livrädd för att det bara kommer göra ont... Har frågat runt och hittat två personer av ca 15 frågade som det fungerat på. Det har har som fördel är väl att jag är öppen och har förvärkar och tryck på livmodernunnen dagligen... Hoppas iaf för det är svårt att ta motgångar nu, psyket är inte det bästa. Ska prata med bm om när jag ska åka in, dottern kom ju fort och med oregelbundna värkar så vi får se, vägrar åka hem om jag väl åker in till fl.....

Kram på er