• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Hemkommen från BM, min bebis är inte heller fixerad och det fick mig att känna att det är långt kvar... Trossan visst har du också BF imorgon? Jag tappade också hoppet lite om att det kan hända närsomhelst men enligt min bm spelade inte det någon roll, det kan köra igång ändå. Och här har vi också två veckor över innan de sätter igång en, så jag känner lite att inom två veckor är hon ju faktiskt här, så man får väl försöka se det som att varje dag är en dag närmare bebis... fast det är svårt!

Var iallafall skönt att få träffa min ordinarie idag efter att ha träffat en annan sist. Vi pratade igenom det här med bäckenträngsel och planen för förlossningen ordentligt, så skönt och det känns som att jag kan se framemot förlossningen på ett helt annat sätt istället för att vara spänd och orolig. 

Frågade också om alla dessa sätt att få igång förlossningen på egen hand och hon sa att det man kan göra hemma är att massera och klämma på bröstvårtorna för att frigöra oxytocin (om jag fattade rätt), sen också att röra på sig ordentligt för att det kan sätta igång sammandragningar och sen föreslog hon också färdknäppen, men då krävdes det också typ tre färdknäppar ganska tätt. Känns ju lagom genomförbart när man knappt fått till det en gång i veckan på senaste tiden ;) Men ikväll har jag iallafall beställt en färdknäpp av karln så kan man ju bara hoppas på ett BF-barn lagom tills imorgon.

Håller tummarna för dig sommaren, att det kör igång igen! Vad skönt det vore om förlossningen bara startade med en rejäl vattenavgång, då vet man ju liksom att det är på gång på riktigt.

• Tesdy

Åh vad kul, jag går med på den med en gång

Är det någon som snällt kunde lägga ut länken till Facebook sidan så man kan gå med där med?

• mammsen
    Trossan - VA! så deppig att du inte orka komma in här! Då är det illa!! Jävla barnmorska! Ah, nej då, 40+5 var det såklart :) Hadde min första känning 40+3 och när jag kom in vid 7 i v 40+5 och hade haft förvärkar i 2 dagar ville jag föda barn. Men det skulle inte bli någon bebis där minsann! Hon var inte fixerad och jag var som sagt inte öppen så mycket osv.. Skulle få något smärtlindrande och något att sova på och bli igångsatt dagen efter när jag hade nya krafter. HA! Trodde dem ja! Jag tog ett bad och när jag badat klart var jag öppen 8 cm, blev varken sovdos/smärtlindring/igångsättning utan en raketbebis istället! Antar att hon var fixerad där någon gång mellan att jag kom in till förlossningen och hon kom ut från "utgången" ;) Tji fick personalen och det kändes såååå skönt att de hade fel! Men jag hann ju bara känna den ångestfyllda deppen en liten stund, hoppas din lille snart kommer då går det över ;) Tror det är många här som funderar över andra saker än just känningar och förvärkar! Även om det känns som att det är det enda ämnet just nu! Men det kanske bara betyder att det är dags att våga starta lite nya disskussioner med :) Tycker by the way du ska ringa och boka en ny tid hos en annan BM med samma! Du behöver få berätta hur hon behandlade dig och vad hon sagt så att en du får höra lite vettigase och ödmjukare saker från en annan bm! Och by the way! Förlossningen går alltid att prata med direkt! Jag "tvingade ju till mig" en igångsättning i v 40+5 som skulle starta dagen efter med förra barnet. Men hon föddes ju som sagt innan. Det beror bara på vilken barnmorska/läkare man träffar och jag tycker man ska undvika de där sura jävlarna som inte ens värkar gilla sitt jobb! (Sådanna som din vresiga bm som säkert aldrig ens varit med på en förlossning!)

Therese 445 - Jag är beräknad på söndag. Första barnet kom BF+5 så lillebror får nu gärna komma innan BF ;) Ja jag hoppas det.. Jag har fortfarande värkar med ca 5 min mellanrum men känner mig just nu ganska utpumpad och orkeslös. Har försökt att vila men har inte fått någon sömn på dagen. Glädjen har trots allt varit på topp tills typ.. nu,, haha 
  • cupcakekiller

Vet inte riktigt vad min kropp vill mig idag, igårkväll fick jag som feberfrossa fast mitt rum var jättevarmt och idag är jag jättesvettig fast jag fryser, yr och näsan börjar bli täppt...Har inte tid att bli sjuk nu!
    Bebis lever rövare och värkar inte bli påvärkad iallafall

• mammsen
    Lijon - Oroa dig inte för att lillen inte är fixerad som jag skrev till trossan just så var min raketbebis till dotter inte fixerad när jag kom in till förlossningen ett par timmar innan hon föddes :) Har läst om det där med klämma på bröstvårtorna med. De gör visst så i vissa kulturer under kvinnans sammandragningar för att de ska bli starkare värkar. Igår när vi färdknäppade så var sambon på mina bröstvårtor ganska hårdhänt (han vet att jag gillar det och det var i princip på beställning) Och efter det så har jag ju som sagt haft jävligt mycket starkare värkar som har kommit med ca 5 minuters mellanrum. Testade för skojjs skull på förlossningen när jag hadde ctg på att skruva på båda bröstvårtorna en av de sista värkarna och när de andra låg på ca 70-80 i intensitet så hamnade denna värken på 88 som mest det blev altså den värken med högst topp, så jag antar att det fungerar, men det kan ju ha varit en tillfällighet med.. Väl värt att testa om man vill!

• Bubbs

Igår, 21.47 kom vår underbara dotter Line till världen. 50,5 cm lång och 3332 gram tung. Började känna av värkarna klockan sex på morgonen så det gick hyffsat fort. Så tacksam att hon kom tre dagar före BF så vi slapp gå över tiden!