• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Nadja93

Så mycket som har skrivits.. Lat som jag är orkar jag inte läsa igenom det som har hänt sen jag va inne sist i onsdags.. Men nu ska jag berätta lite om vad jag har vart med om.. 

Jag är nu i V.39+6 eller som min BM läser 40+4. Var till en annan barnmorska igår för en extra kontroll då jag har haft såna problem med graviditeten. Hur mycket jag än ber om en igång sättning och säger att jag bara sover 3-4 timmar per dygn så säger dom att: Så länge allting låter och ser bra ut så kommer det inte att hända... MEN VAFAN?! (ursäkta språket) jag började nästan storböla när jag gick där ifrån, Stackars alla mammor som kanske trodde att det var något helt annat som hade hänt..

De senaste nätterna nu så har jag haft sammandragningar som faktiskt gör ont. Hoppas varje gång att NU startar det hela.. Men nej även jag blir lurad, Verkar som att min lilla Prins Charlie inte vill komma ut ur magen. Vad jag än gör äter/dricker/rör mig så trivs han som allra bäst där inne.. Men jag håller tummarna nu för att han vill komma inatt eller imorgon. Och vill han inte det så får han hålla sig inne tills efter söndag då jag är bjuden till Me & I party och ska shoppa loss på kläder..

Hur mår ni andra som fortfarande är som jag gravida? Och för er andra hur går det med alla fina bebisar? Glad 

• FruFoxy

Har inte läst igenom alla sidor sen 1,5 dag tillbaka men gör det senare.

Mina värkar hade kommit igång igår natt/morse men avtog runt 7-snåret. Var så arg och ledsen. De kom mellan 10-40 min mellanrum bara. När klockan var 18.45 tänkte jag lägga mig ner och vila lite och då var det nånting som hände, fick två långa värkar på 2 minuter som kändes annorlunda. Kl. 20.00 lämnade vi barnen hos mina föräldrar och körde in till förlossningen. Där blev vi inskrivna strax efter 21.00 och lilla Molly föddes imorse 5.15! Sprack inget och hon kom ut på typ 4 krystvärkar, sen fick vi åka hem kl.13.00.

Lite öm såklart, men mest trött. Och nog är hon den lugnaste bebisen av de alla fyra! Precis som jag misstänkte eftersom hon var så otroligt lugn i magen. Får se om det håller i sig
    Barnen är iaf helt tagna av henne, vi också. Lilla Mollypolly!

Lycka till alla ni andra som väntar på att få ut bebis, och grattis till alla er som hunnit få er! 

• FruFoxy

sommaren12:
    Åh, vad härligt att nånting händer Lycka till nu! 

• Lindhaz

Sommaren - yey! Du ger oss andra hopp : all lycka nu!! Fru foxy stort grattis och fortsatt lycka till :D

• Svipp

Mammsen - håller tummarna för dig!

Sommaren - härligt med vattenavgång! Då har du ju din bebis alldeles snart!

Nadja - det är fruktansvärt att bli lurad av sin egen kropp. Och just nu tål man ju ännu mindre motgångar. Hoppas du slipper vänta så länge till.

FruFoxy - wow! Vad smidigt det verkar ha gått! Stort grattis!

Själv har jag nyss tagit ett bad med min trasiga kropp och det var fantastiskt skönt. Annars, lite förvärkar nån gång då och då men ff inget spännande.

• Challelotten

Grattis frufoxy :0)

Lycka till sommaren då har du snart din lille :0)

Önskar min svepning också hjälpte.

• isaochbel

Grattis till nya bebisar och lycka till alla som är på G! Nu när min prins är här så var det verkligen värt att få vänta 2 veckor extra på honom, så till alla som är över tiden håll ut snart kommer era guldklimpar!

• Ellenbmt

Vet inte vilka som är på fb och inte men meddelar att det blir garanterat bebis i morgon. De tar vattnet på morgonen. (om det inte startar i natt) mina värkar är glesa och hanterbara, ibland larviga, men tappen är utplånad och öppen mina vanliga 4. Blödit lite och sådär... Hade havandeskapsförgiftning och bebis hade lite lite med vatten men bra flöde i navelsträngen. Vikten uppskattades till 3,6 typ.
    Nervöst.
    Mammsen- skriv allt du vet om förlossningar som startats med att de tar vattnet? Eller ninime? Ni som vet eller har erfarenhet av det?

• godisbit

Grattis frufoxy!! Hoppas mollypolly gör kusinen här inne nyfiken så hon också vill komma ut! Skönt att höra att det till slut gav utdelning med alla värkar och att det gick så bra.

Sommaren - Woohoo!! Lycka till!! Heja, heja!

Ellen - håller nu även armbågar och knän, förutom tummar och tår, för att det blir bebis för dig nu!

Mammsen, Rut och lindhaz (och alla andra som är på g) - håller resten av alla "hållbara" kroppsdelar (som inte är upptagna för Ellens räkning) för att det tar fart och att nu får träffa era bebisar snart!!

Själv kör jag nedräkning på jobbet nu. 40 minuter kvar av detta passet och sen är det endast 4 pass kvar innan jag tar bebisledigt! Tjoho! Ska bli såå skönt att inte jobba, märker att jag blir mkt tröttare nu även om jag har kunnat gå ner i tid tack vare grav.penningen.

Och till sist en stor kram till alla!!!!