• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan
    mammsen skrev 2012-08-16 13:30:26 följande:
    Trossan - VA! så deppig att du inte orka komma in här! Då är det illa!! Jävla barnmorska! Ah, nej då, 40+5 var det såklart :) Hadde min första känning 40+3 och när jag kom in vid 7 i v 40+5 och hade haft förvärkar i 2 dagar ville jag föda barn. Men det skulle inte bli någon bebis där minsann! Hon var inte fixerad och jag var som sagt inte öppen så mycket osv.. Skulle få något smärtlindrande och något att sova på och bli igångsatt dagen efter när jag hade nya krafter. HA! Trodde dem ja! Jag tog ett bad och när jag badat klart var jag öppen 8 cm, blev varken sovdos/smärtlindring/igångsättning utan en raketbebis istället! Antar att hon var fixerad där någon gång mellan att jag kom in till förlossningen och hon kom ut från "utgången" ;) Tji fick personalen och det kändes såååå skönt att de hade fel! Men jag hann ju bara känna den ångestfyllda deppen en liten stund, hoppas din lille snart kommer då går det över ;) Tror det är många här som funderar över andra saker än just känningar och förvärkar! Även om det känns som att det är det enda ämnet just nu! Men det kanske bara betyder att det är dags att våga starta lite nya disskussioner med :) Tycker by the way du ska ringa och boka en ny tid hos en annan BM med samma! Du behöver få berätta hur hon behandlade dig och vad hon sagt så att en du får höra lite vettigase och ödmjukare saker från en annan bm! Och by the way! Förlossningen går alltid att prata med direkt! Jag "tvingade ju till mig" en igångsättning i v 40+5 som skulle starta dagen efter med förra barnet. Men hon föddes ju som sagt innan. Det beror bara på vilken barnmorska/läkare man träffar och jag tycker man ska undvika de där sura jävlarna som inte ens värkar gilla sitt jobb! (Sådanna som din vresiga bm som säkert aldrig ens varit med på en förlossning!)
    Ja, men nu börjar det faktiskt kännas lite bättre.
    Tack vare ER här!
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}Kyss

Men det är lustigt hur mkt en random tant, med blå mascara, kan påverka en. Bara av vad hon säger. Det är ju inte så att hon påverkar barnet hit eller dit. Försöker verkligen komma ihåg det. 
    Och jag tänker precis som du, att faaasiken vad roligt det vore om hon fick helt fel och jag fick bebis imorogn på BF!
    Ska absolut ringa imorgon och boka ny tid, med en vettig människa.
    Min vanliga är ju bra, men hon hade den dåliga smaken att ta semester just i augusti... Känsligt det där.

Men, nu glömmer vi henne! 
  • trossan
    jolie skrev 2012-08-16 15:39:27 följande:
    Nu är det väl dags att hoppa in i tråden. Har följt den nästan sen start men aldrig skrivit något. 
    Tänkte bara ge lite pepp till alla som går och väntar och väntar och väntar! Hoppas ni får se era små snart!
    Är på BF+15 idag och igångsättning blir om senast 6 dagar. Första veckan över tiden var allra värst, och nästan veckan innan också. Man gick runt och var så spänd och letade tecken på att det skulle starta och blev besviken när förvärkarna aldrig blev värre.
    Gjorde hinnsvepning i 41+0 vilket resulterade i att slemmisen släppte och lite ondare sammandragningar i två dagar för att sedan knappt känna någonting. Kan få lite mensvärk då och då men den går snabbt över. Det jag ville komma till är att nu när man gått två veckor över tiden så känns det faktiskt lättare. Jag vet att pyret mår bra där inne och jag mår också hyffsat ok. Man orkar inte gå runt och vänta och leta tecken utan man tar dagen mest som den kommer. Det blir när det blir. Och då blir det en jäkligt rund och go bebis Tungan ute
    (pepp från tjejen som senast i morse bröt ihop av trötthet för att den aldrig kommer ;) )
    Men oj, 3 veckor minst alltså. Vet du något om hur stor bebis är / beräknas bli?
    Vad starkt av dig att bara köra på, hejja dig!!  
  • trossan
    Issan8 skrev 2012-08-16 18:58:33 följande:
    Grattis till er andra som fått era små, underbart och hejja hejja till er som fortfarande väntar.
    Det var ju så lustigt med mig när min förlossning satte igång. Jag som var inne i tråden var och varannan dag och gnällde över att jag sääääkert skulle gå över tiden, jag såg inte ett enda tecken på att bebis ville ut, inga SD el minsta förvärk. Sen bara pang bom över en dag hände allt på en gång. 
    Grattis igen Issan!

Måste säga att jag blev så glad när jag hörde att du fick, just för att jag minns att du inte heller hade en enda känning innan, och att det ändå kunde sätta igång, bara sådär.
    Hoppas på samma här!  :)

• trossan
    Aprilia1977 skrev 2012-08-16 19:12:31 följande:
    Idag kl 00:48 kom vår prins till världen. 4335g och 51 cm lång. Kan sammanfatta på följande sätt "ett barn räcker!
    Hahahaha, ojdå, var det så illa? :)
    Vill gärna höra mer sen när du har ork och tid,
    men först och främst GRATTIS!!!! 
  • trossan
    EliHei skrev 2012-08-16 19:58:24 följande:
    Trossan: Näe tydligen för att navelsträngen kan hamna i kläm när huvudet täpper till. Så det var lite antiklimax idag kan ja lova;( Men är du inte igångsatt på bf+17?? Låter länge tycker ja;(
    aha. ajdå, samma sak som det där med att man ska vara försiktig om vattnet går och man är ofix då!

Va, nej jag trodde du var på bf +17? :) Missförstånd!
    Jag har bf imorgon den 17e! När har du? 
  • trossan
    irruz skrev 2012-08-16 20:42:31 följande:
    jag fick en hinnsvepning igår trots att min tapp är helt omogen. det gör förmodligen lite ondare men visst går det..! ville bara säga det då många skriver att det inte är möjligt..! kan också tillägga att det var en läkare som gjorde svepningen på mig så jag känner mig rätt säker på att hon visste vad hon gjorde :)
    NU ska jag sluta bomba tråden, men jag lyckas liksom inte läsa ikapp och citera flera samtidigt och så var det så mkt som hade skrivits och och och.. 
    sorry, ska hitta något bättre sätt att kommentera på! :)

Men slutligen- skönt att höra irruz! Verkar ju lovande!

• gipsy

Grattis aprilia!! Då fick du ett par minuter efter mej...min kom ut 00.43 :)

• EliHei

Trossan: Ja det är samma sak som när vattnet går ja. Jag hade bf den 6/8 så är 10 dagar över tiden idag;( har pratat med fl å fått veta att absolut senast 27/8 har ja min lille hos mig. Men innan dess kan ju allt hända...vilket ja hoppas att det gör;)

• Solrosen86

Oj, så många nya bebisar det har kommit sen senast jag var inne! Stort grattis till er!!! Är riktigt avis ;)

Många här inne nu som har gått över tiden och har mycket besvär... Känner med er och håller tummarna för att förlossningen snart drar igång.

Själv har jag 5 dagar kvar till BF. Har haft lite förvärkar idag men annars inga symtom på att det skulle vara på gång... Sambon tog ledigt från jobbet idag så har i alla fall haft sällskap. Jag blir lätt så deppig och initiativlös när jag går hemma själv... :( Någon annan som känner så?

• jolie
    trossan skrev 2012-08-16 20:47:03 följande:
    Men oj, 3 veckor minst alltså. Vet du något om hur stor bebis är / beräknas bli?
    Vad starkt av dig att bara köra på, hejja dig!!  
    Jepp.. 21 dagar får man gå över tiden här! Underbart! Glad kan tilläggas att jag fick reda på det för en vecka sedan, har alltid trott att det var 14 dagar. Men men.. jag tänker som så att jag får passa på att njuta av att ta långa duschar och äta frukost i lugn och ro. Det lär bli bristvara på det ett tag framöver ;)

Just nu låg den på runt 4kg så jag hoppas inte den lägger på sig alltför mkt tills den bestämmer sig för att komma ut. Glömde fråga om dom kunde se hur stort huvudet var, det är ju det man är orolig för...

Det jobbigaste (förutom den extrema väntan i början) med att gå över tiden är att det känn som att man gör alla andra besvikna. "Aha.. ingen bebis idag heller... aja.. vi som längtar så" Vad tror dom inte att vi gör?? Kanske därför jag inte orkar bry mig längre att jag går över, blir ett litet "haha" till alla som tjatar... 

Grattis förresten till alla som fått sina små och till alla som det verkar vara på g för! Hoppas ni får se era små inatt Glad

Trossan - håller alla tummar och tår att du får imorgon så att du visar tjurtanten att hon hade FEL! :D