• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Ellen: det låter som att det kan stämma ca 2 av 15 personer. Vad jag har hört så är det på ca 1/8 som det funkar. Lycka till nu borde det vara din tur!

• godisbit

Lycka till Ellen!!! Ska hålla tummar och tår och hoppas att det går bra och ger utdelning för dig!

• lillaMiaa

Orkar inte läsa allt som skrivits sen jag sist va in. Men jag kan meddela att i onsdags i v. 38+6 bestämde sig våran lilla tjej att komma ut med dunder och brak!!

Det hela började med regelbundna sammandragningar var tionde minut kvällen innan och de började kännas lite mer under natten. På morgonen häll dom fortfarande på men gjorde inte särskilt ont. Sambon åkte till jobbet som vanligt. Sen ringde jag förlossningen och rådfrågade lite och dom bad mig ringa tillbaka om värkarna kom oftare eller gjorde mer ont, direkt efter samtalet kom dom ned 3 min mellanrum och jag ringde tillbaka efter kanske 45 min och fick komma in. Ringde hem pappan och barnvakten och åkte in. Kom in vid 12-13 nångång. Blev undersökt men ingenting känner hon så det va nog inte alls pågång än riktigt så hon bad mig ta en promenad. Satte mig upp och försökte stå men då kom värkarna väldigt tätt och gjorde riktigt ont men va fasen tänkte jag, säger bm att det inte är på g så är det väl inte det då vi tig oss ut ur rummet och ner till entrén och tillbaka. Jag hade typ 50 värkar efter vägen och stog på alla 4 hela tiden! Ja det va en enorm plåga!!! Så efter en kvart typ när vi va uppe igen gick vattnet när vi kommit innanför dörren på förlossningen, vid det laget va jag hysterisk för det gjorde så ont hela tiden!! Kunde inte stå, sitta eller ligga så dom slet och drog i mig och jag bara skrek! Blev tillslut undersökt igen och va uppen 6 cm (Max 30 min efter att hag inte alls va öppen) dom fick ingen kontakt med bebisen fick göra ultraljud , riktigt låga hjärtsjud, och det blev akut katastrofsnitt IGEN!!

Efter en jobbig start för lilla bebisen med antibiotika och extra blod osv så repade hon sig snabbt och mår nu jättebra! Efter bara ett dygn fick hon komma upp till bb med oss och nu bara myser vi! Hon är underbar och amningen börjar komma igång också nu efter ett par dagar.

Jag är såå lycklig och lättad över att det gått så bra nu fast det va så kritiskt ett tag. Hon är stark min tjej!

Så kl 14.07 den 15/8 är hon född. 7 dagar tidigt.

2730g

48cm.

Grattis till er andra som fått era små!! Och lycka till till er som är på gång!

• LindaPernilla
    GNÄLL!

BF+3 och verkligen inga känningar.
    Dock så har mina leder börjat värka som tusan.. så fort det blir kallt ute så sätter reumatism skiten igång & jag får ju inte stoppa i mig smärtstillande, varken nu under graviditeten och inte sen under amningen. Så det blir en gråtfärdig höst & vinter. Ungefär vid den här perioden brukar jag få börja använda benvärmare & vantar. Känns riktigt sexigt medan folk fortfarande kan gå omkring i shorts och t-shirt.

Så..
    idag känner jag mig "sjuk". Alvedon får jag ta, men det har jag ju naturligtvis inte hemma! Och det hjälper bara pyttelite. Men bättre än ingenting!

Känner mig som jordens tråkmamma till sonen också. Orkar ingenting & allt gör bara ont! Igår var han iallafall iväg och lekte med en kompis hela dagen, och dom ska leka hela dagen idag också.. så jag är tacksam att han har någonting att göra! Dom flesta av hans vänner är bortresta och kommer hem nu lagom till skolstarten.

Usch för att vakna och bara känna sig depp! Hoppas verkligen att ni andra har en myyycket bättre dag än vad jag har! Vill bara åka in och föda barn nu, få ut den lilla skatten och få min kropp tillbaka! Längtar nå oootroligt efter lillbus nu!
  • Ellenbmt

Lillamiiia- oj! Grattis och lyckönskningar!

Lindapernilla-stor kram, fasen jag började grina av det du skrev, jag är verkligen ett ras av hormoner och känslor!
    Bebisar kommer ofta utan minsta tecken!
    Finns det inget mer än vägktabletter mot din reumatism? Måste vara olidligt!?

• Svipp

Grattis lillamia!! Vilken dramatisk förlossning! Skönt att ni mår bra nu iaf!

LindaPernilla - Usch, det låter jättejobbigt. Kan du inte ta en dexofen till alvedonen iaf? Det gjorde jag hela min förra graviditet pga foglossning, fyra ggr om dagen. Men du hade ju inte ens Alvedon hemma. Kan du inte be någon köpa det till dig? Jag lider med dig och hoppas detta är över för dig snart! Kram!

• Challelotten

Grattis lillamia tur att det gick bra.

Lycka till Ellenbmt! Hoppas att det funkar för dig. Efter jag fick min i onsdag har det blivit lugnare med värkar hur kan det vara möjligt :0(
    Får ställa in mig att det blir igångsättning den 26/8 får väl börja räkna ner *snyft*.

Idag åker vi ut på en liten utflykt orkar inte vara hemma och deppa mer. Ni som har gått över tar ni på er nått skydd ifall vattnet skulle gå? Om ni åker någonstans.

• Ellenbmt

Blev inskickad på koll för havandeskapsförgiftning.... Stenhård mage nu... Suck. Fl lät helt ointresserade...

• Sommaren12

Har du gjort svepningen ellen? Hoppas den funkar bättre på dig än på mig. Tredje dagen med pinvärkar nu. Ångrar att jag nånsin gjorde den.

• Ellenbmt

Jag fick svepningen. Men om jag har havandeskapsförgiftning så blir jag igångsatt:( men det lät som om jag låg på gränsen för det så förmodligen får jag bara en tid till igångsättning nästa vecka...