• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977

Hur många är ni som fortfarande väntar på era små juveler?

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • godisbit
    Aprilia1977 skrev 2012-08-24 23:16:01 följande:
    vääääääntaaar!!!! 12 dagar till bf nu---- 11 om mindre än en timme... but who is counting
  • carran no1

Jag är kvar med magen i vädret ;)
    skriver dock inte så ofta då jag knappt har tid att läsa ikapp mej allt vad alla skriver med en son på 17 månader som precis börjat på dagis och kommit in i någon sorts trottsålder lagom tills syskon ska komma ;) Bf var 23 så det är nu snart 2 dagar över... Och än så länge verkar h*n inte ha nå planer på att titta ut!

• Husmodern

Jag :) bf om 2 dagar enligt ägglossning annars om 7 dagar enligt rul

Har haft en hel del värkar ikväll ligger i sängen och hoppas att det inte avtar denna gång , men hursomhelst blir de starkare för var dag :)

• godisbit

är skittrött egentligen men sitter av ngn anledning och häckar framför tv:n. Sambon är ute för "sista ölen med gänget" innan han blir designated driver dygnet runt tills bebis kommer. känner av lite sammandragningar ikväll och bebis håller på med ngn sorts yoga där inne - skruvar runt och sträcker på sig så magen buktar åt olika håll. har ev lite förvärkar, men jag är osäker på om det annars är bebis som trycker sig mot revbenen... kan förvärkar kännas bara på ena sidan liksom? inget som gör särskilt ont iofs, känns mer som håll...  

nä... om man skulle knoppa istället? har varit uppe sen 5.45 i morse,  jobbade morgon för sista gången innan bebis och har nu bara 2 pass kvar innan jag är helledig och det känns bra =)

ha det gott allihopa! 

• Aprilia1977

Ja då är ni några stycken som väntar på något gott. Jag lider med er, men cirkeln blir först sluten då ni fått era små. En ny Era i våra liv! Coolt!!!

• Ellenbmt

Mjölkigeln hänger på tutten.
    Karpsltunnelsyndromet är kvar trots att jag födit.
    Nacken gör ont av all amning med fel grepp om Alva. (varit på bb-hemvård nu och fått amningshjälp- görskönt!)
    Gnäll- gnäll.. Är detta babyblues måntro??

• A R
    Randiga Rut och LiJon, grattis till era små!!!

Aprilia1977 skrev 2012-08-24 23:16:01 följande:
    Jag är också kvar, v 39+2 idag. 

Godisbit, jag kan få sammandragningar som sitter mest på ena sidan och magen blir helt sned då.

• babymarie

Jag väntar fortfarande! Bf den 28:e, så 3 dagar kvar idag. Hoppas jag slipper gå över tiden. Denna väntan gör mig galen ;)