• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas

Grattis Jguz, skönt att du inte behövde gå så länge efter bf när du var så orolig! :)

• Aprilia1977

Åh, grattis till alla nya bebisar!!!!Hjärta

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Angelica1991

Får lov och säga grattis till fler nykomna bebisar =) har inte läst så mycket men det ramlar in bebisar ser jag =) 
    ja får se om jag har nått nytt att komma med då. hm ! jaa men för fasen.. hihi jag har vart ut med min prinsessa i barnvagnen.. deni ! efter 98 dagar fick jag ÄNTLIGEN ta ut min bebis 16/8 ! =) sen måste jag ju även berätta att vi firade hennes BF dag den 20 augusti också , 102 dagar gammal .. satan så bra äntligen fullgången 40+0 .. idag är hon 40+3 =DD haha men inte kommer vi hem för det.. så vi strupplar lite till på sjukan :) syrgasgrimma på dagarna och CPAP på nätterna.. snart dags för dags permission !! =)

• A R

Grattis igen Jguz : )

Angelica, vilken fantastisk nyhet!
    Det går framåt för er : )
    Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg.

Själv har jag talat med fl angående min molande värk (smärta). Hon trodde att det är på g och ingen fara för bebisen, shit vad jag är nojig över allt och det här är ändå trean.
    Värken i ryggen har mer och mer övergått i kraftig mensvärk som kommer och går, inga regelbundna sammandragningar, ingen slempropp, inget blod. Ja, så här kan det väl hålla på många dagar innan det är dags. På fl sa de att trean kan vara lite klurig?! Hm, ja inte blir man klokare av erfarenhet, inte jag i varje fall.

• Solrosen86

Stort grattis till bebisarna Eleanorsmamma och jguz!

Angelica - härligt att höra att det går framåt! :)

Idag är jag på BF +2. Fick ingen hinnsvepning hos barnmorskan idag, de gör det inte förrän v. 41+0 här... Lite besviken och deppig nu :( Varför har dem olika rutiner överallt? Vill ha ut min bebis nu ju!

• V3ritas

Lite nervös inför besöket på spec mvc imorgon(bf+17) igen, hur länge kan dom låta mig gå utan igångsättning om allt fortsätter "se bra ut" men ändå inte kommer igång av sig själv?

• V3ritas

Och Angelica, grattis till dig med, ett stort steg att få komma ut med henne!! Härligt! :)