• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sowe81

Jag är också kvar o väntar otåligt bf+2 idag. Inga känningar direkt, bara sammandragningar o viss molvärk. Jag kan också få sammandragningar på ena sidan, ibland tror jag dock det är pyret som spänner ut ryggen, men det ser hellustigt ut.

• annael
    Jag är också kvar, 3 dagar till BF. Känner inget förutom lite vag molvärk långt ner i magen. Bebisen är livlig som sjutton och sträcker på sig. Känns som om det kommer dröja ännu en tid innan det blir något här. Jag följer tråden aktivt, men har inte skrivit mer än ett par inlägg. Det är svårt att hålla humöret uppe så här på sluttampen. Särskilt med alla frågor typ "har inte bebisen kommit än?" Eh, nä som du ser den har inte det!!!!! Blir tokig!
  • trossan

Jag är kvar!
    Det är ju några som gått typ 18 dagar över tiden, men de flesta långgångarna har nog fått snart så då är jag väl en av de mest gravida här snart.
    Jag är på 41+1 idag, eller Bf+8.

Jag var skitstressad hela förra veckan, klämde bröstvårtor, åt annanas, färdknäppade. Men inget hände. Alla frågade hela tiden och jag blev lite galen.

Skönt nog måste jag säga så har jag nu blivit superförkyld sedan någon dag tillbaka, och då är det liksom inte läge att föda barn, så nu kan jag ta det lugnt på ett helt annat sätt. Ingen stress, den kommer när den kommer, och jag vill bli frisk först!
    Folk har faktiskt lugnat ner sig med frågorna också, efter att jag fräst till med lite spydiga kommentarer :)

Grattis lijon! Vi hade väl båda 17e? Så du vann!!! :)

• trossan
    FruKå skrev 2012-08-24 20:41:31 följande:
     ja det ska bli skönt o röra på sig ordentligt sen :P Önskar det fanns såna grejer här i närheten med.
    Hmm vet inte, va säger ni, ny tråd eller skriva i forts. tråden? Det hinner nog komma en ny tråd :)

Sommaren12 skrev 2012-08-24 21:05:48 följande:
    Grattis till nykläckta bebisarna!

Tycker vi kör kom-i-form-tråden separat! Längtar efter den. Har gått ner 9 kg senaste veckan. Dieten heter "föd ett barn"! ;)
    Ellenbmt skrev 2012-08-24 21:37:38 följande:
    Jag har nu tio kilo kvar till startvikten. När kommer kom i form tråden? :) kommer behöva söt-sugs-stöd!!
    OK, då tycker jag att vi kör på en ny tråd! 
    Jag skulle kunna starta den, men.. jag är ju fortfarande på smällen! :) Så känns lite tokigt. Nån annan som vill?
    Vi kan ju sätta igång tråden redan nu även om vi väntar lite med att börja "komma i form".

Vad säger ni som har fått, hur länge är man i bebisbubblan och vill inte tänka på träning och nyttig mat? Hur länge tar det innan man kan gå utan att det känns som om muffen ska ramla ut?

Ska vi säga 1a september som startdatum kanske..?
    Alla kommer ju inte ha fått då, men det är så många som fått redan i juli som såklart vill sätta igång.
    Och jag tänker att dels så är det ju augustibebisar, och dels så är det bra mentalt för er som fått, att ha ett startdatum den första en viss månad!? Sen får man ju hoppa in i sin egen takt..

Så får vi ha en lista med startvikt och målvikt i en separat tråd kanske.  Inkl hur mkt man förlorade med " föda barn metoden" :)

För mig kommer absolut sötsuget vara det värsta, att börja träna längtar jag så efter.
    Jag har faktiskt tränat och rört på mig ganska mycket upp till för en vecka sen ungefär. Gick en mil förra söndagen tex. Men nu är jag ju förkyld, tror det kanske är kroppen som tycker jag ska lugna ner mig inför förlossningen... :)

( Sen kan vi alla ha som mål att springa vårruset tillsammans nästa vår....! Skrattande )

• RockTheRebell

Här är en till kvar med bf28e :) men ska på kräftskiva ikväll så kanske man kan få förstört den ;) sambon gissar på idag och jag gissar på 2/9

• Svipp

Jag är oxå kvar, bf på måndag. Kände oxå lite panik förra veckan och trodde ju att hon skulle komma då. Räknade varje förvärk och analyserade varje tecken. Men nu har jag lagt ner det helt, orkar inte. Förmodligen kommer hon i början av september när jag har kursstart och inte alls har tid längre.

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-08-25 04:32:49 följande:
    Mjölkigeln hänger på tutten.
    Karpsltunnelsyndromet är kvar trots att jag födit.
    Nacken gör ont av all amning med fel grepp om Alva. (varit på bb-hemvård nu och fått amningshjälp- görskönt!)
    Gnäll- gnäll.. Är detta babyblues måntro??

Känner igen det där... har hyrt en mjölkpump från Karolinska... och pumpade igår.... fick ut ca 50ml sammanlagt på båda brösten.. och förstod då att våran guldklimp inte får i sig tillräckligt. Jag ammar honom och min man ger honom ersättning. När han fått det sistnämnda efter att han fått tutta på mig i en timme, så är han supernöjd och tyst...

Om bara mina tuttar finns, kommer jag inte ur soffan på evigheter.... Har fått huvdvärk, oxå för att jag håller fel... ska till BVC på måndag så får prata lite med disktriktsjuksköterskan , som jag för övrigt har blivit tilldelad. Hon är inte utbildad barnmorska....

Babyblues.... Obestämd   
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Ja, ni är ett gäng ser jag nu, som är kvar.... Jag håller tummarna för er allihop!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ellenbmt

Trossan- låter kanoon! Måste skriva ner mina siffror redan nu så jag inte glömmer!
    Jag är sugen på träning Dåfort mjölkstationen fungerar som den ska!

Aprilla- ja! Usch. Jag har massor av mjölk men ungen vill bara suga korta stunder, så det är ett jäkla "om tagandes" "lägga tillande".., nya grepp, fel grepp, ömma grepp, slöa grepp, stenhårda grepp, sneda vårtor, platta vårtor osv... Blir galen!