• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

5 dagar kvar till bf idag & nu får hon mer än gärna komma!
    Mina hälar & trampdynor har börjat värka & ömma något grymt..är en plåga att gå numera. For in till stan idag & köpte ett par gympadojor med riktigt bra dämpning i, så jag hoppas det hjälper!
    Annars har jag fått så jädrans ont i ljumskarna..rätt som det är (många många gånger per dag) hugger det till & jag lixom haltar till & får stanna upp för det gör så ont..gissar på att lillan ligger på nån nerv eller nåt.Baby

Några vidare tecken på förlossning har jag inte förrutom lite molvärk i mage & rygg..hoppas det startar med dunder & brak rätt som det ärFlört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • A R

Grattis Emelie!

Viktminskningstråden hänger jag gärna på när det är dags för barnvagnspromenader för mig, nu är viktökningen 20+!

Fyran, precis så får jag med, har till och med ramlat en gång för det gjorde så ont. Min BM sa att det kan bli så när bebisen trycker mot en nerv.

Idag har familjen haft en skön dag på söder. Vi han med både bondens marknad och bondens loppis samt en utelunch. Promenerade över två timmar och det kändes ok. Hoppas det gör lite verkan också. Är sjukt fixerad vid att det ska sätta igång. Måste verkligen skärpa mig, den kommer när den kommer.

Det är så skönt att ha er alla här, vilket stöd och vilken pepp vi ger varandra!
    Kram till er alla och ha en skön lördagskväll!

• Fyran2012
    A R skrev 2012-08-25 20:36:11 följande:
    Grattis Emelie!

Viktminskningstråden hänger jag gärna på när det är dags för barnvagnspromenader för mig, nu är viktökningen 20+!

Fyran, precis så får jag med, har till och med ramlat en gång för det gjorde så ont. Min BM sa att det kan bli så när bebisen trycker mot en nerv.

Idag har familjen haft en skön dag på söder. Vi han med både bondens marknad och bondens loppis samt en utelunch. Promenerade över två timmar och det kändes ok. Hoppas det gör lite verkan också. Är sjukt fixerad vid att det ska sätta igång. Måste verkligen skärpa mig, den kommer när den kommer.

Det är så skönt att ha er alla här, vilket stöd och vilken pepp vi ger varandra!
    Kram till er alla och ha en skön lördagskväll!
    Javisst är det obehagligt?! Skönt ändå att veta vad det beror på..men det är lite jobbigt när det händer ute bland folk, jag kan lixom inte kontrollera mig för det gör så ont så plötsligt!
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-08-25 15:14:36 följande:
    Nåja, några dagar kvar till september! ;)

Jag antar att det är lite individuellt, hur förlossningen var och hur mycket man spruckit. Jag hade en "normal" förlossning på 12 timmar och sprack normalt mycket. Idag är det en vecka sedan och jag har varit ute och promenerat en del. Nu är jag bara lite öm mellan benen. De fyra första dagarna var jobbiga, men sen släpper det undan för undan ganska snabbt.  
    Jaa men nu har jag lite gett upp, han kommer envisas med att stanna där han är :P 

JO jag förstår att det är individuellt, men tänkte att nåt riktmärke kan ju vara bra att ha, men det var ju skönt att höra, hoppas det blir så för mig med  :)
  • cupcakekiller

BM sa att jag skulle ut och gå så raskt som jag bara kan, så kom hem för ca en timma sen..och det känns INGENTING!
    Andra gånger i veckan när jag har gått i normal takt så har jag fått sammandragningar men nu hände ingenting.
    Suuuur.
    Är SÅ trött på att vara gravid just nu!

• Ellenbmt

Någon får gärna kopiera in mig i träningstrådem. :)

• olgaisback

Jag är kvar men har inte skrivit så mycket i tråden! Har bf imorgon (26/8)! Slemproppen började släppa idag och magen mår inte så bra! Har haft "förvärkar" eller molande värk, två nätter i rad nu! Tror och hoppas att han snart tittar ut:)

• Sommaren12

Cupcakekiller: fint babyskydd du köpt! :) men du, bebis kommer när den har lust. Jag rekommenderar varmt att vila och äta mycket så du har bra krafter när det sätter igång. Du kommer behöva det, tro mig. Jag var själv ute och gick, bakade och donade för att få ut henne och få tiden att gå. Det resulterade mest i att jag var trött redan när vi åkte in till fl. Det är inte för inte som födseln jämförs med ett marathon...

• finski

Har inte varit så aktiv i tråden med att skriva men har följt alla bilder så mycket jag kunnat, ska själv försöka lägga in en bild på vår lilla groda som kom 22/8.

• Challelotten

Ja sov så mycket som möjligt det blir mindre sömn när era bebisar kommer. Jag får sova Max 2 timmar i rad nu, här på sjukhuset måste lillen äta varje tredje timme och jag ligger på vanlig barn avd så man får inte den hjälpen man har på neo och bb. Ammar plus sondar killen. De höger 10ml per dag och mina bröst hänger inte med de tycker att han ska få i sig 65ml idag.