• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Solrosen86

Grattis till alla nya bebisar Glad

Jag är också kvar med magen och väntar på att bebis ska komma ut. BF+5 idag. Ramlade igår och slog i magen. Upplevde minskade fosterrörelser efteråt. Blev ett besök på förlossningen med CTG och ultraljud. Allt såg bra ut tack och lov!!! Usch så rädd jag blev...

• 7eHimlen
    BF +1 idag :D
    Vattnet gick i morse kl 5.30, åkte in på koll o allt såg bra ut men blev hemskickad i väntan på värkar! Kommer dock bli igångsatt senast imorgon pga min medicinering, så SNART får jag oxå snosa bebis!!
    Kom igen o börja göra ont nu då! :D

Olgaisback, solrosen, cupcakekiller, o om det är fler på g, hur går det för er? :D 
  • fru Elle

Solrosen86; fy vad otäckt att slå i magen och sen känna minskade fosterrörelser, skönt att allt såg bra ut med bebisen.

7eHimlen då blir ju inte det så himla mycket senare än BF då, har för mig att du räknade med att gå över länge. Om det inte startar igång av sig själv så lycka till på igångsättningen imorgon. 

Molly 2008, Harry 2010 och Sixten 2012
  • trossan

Bf +9 idag.
    Hade ont i ryggen och sammandragningar igår, typ första jag alls känt av och tänkte äntligen! Det finns hopp!
    Men det slutade när jag gick och la mig och har inte känts något mer.

Nu får jag börja ställa in mig på igångsättning istället tror jag.
    Hur lång tid har det tagit för er som blivit igångsatta? Börjar man alltid på morgonen?

7e himlen- så himla kul med vattnet!!! Var inte du orolig att det skulle gå i sängen? Hade du plast under, eller hur gick det? :)

• A R

Himlen, vad spännande då är det nära att du får din bebis snart!

Själv pendlar jag mellan lyckorus att vi faktiskt ska få en bebis, frustration över att behöva vänta och en sjuk rädsla att barnet inte lever. Känner regelbundet fosterrörelser men kan få för mig att nu är det kör ändå. Var tvungen att gå upp kl fem i morse och dricka juice och buffa på magen tills jag fick lite respons från pyret, stackarn, han sov ju bara. 

• RockTheRebell

Jag har som eninga glömt bort allt vad knipövningar heter hehe. Men nu när jag kom på det och suttit en stund blev det ett himla liv på liten. Det kanske funkar om ni oroar att de inte rör sig så mkt. Och shit vad tunga knipen är! Tror "någon" trycker tillbaka ^^

• cupcakekiller

7eH: AAAAAVIS, hade ju bf en dag före dig!
    Har bara mensvärk men ingenting tyder på att han vill ut idag heller..Om det inte bara sätts igång helt poff, hoppas på det!

Är dock jättetrött idag så stannar i sängen och kollar på serier hela dagen.

• 7eHimlen
    fru Elle skrev 2012-08-26 12:05:37 följande:
    7eHimlen då blir ju inte det så himla mycket senare än BF då, har för mig att du räknade med att gå över länge. Om det inte startar igång av sig själv så lycka till på igångsättningen imorgon. 
    Nej precis, jag trodde att nu får jag vänta till september (som ju egentligen inte är så långt borta, men men) - så det var skönt att få ett datum när han iaf kommer börja ta sig ut :P Tack så mycket! :D
    trossan skrev 2012-08-26 12:22:21 följande:
    Bf +9 idag.
    Hade ont i ryggen och sammandragningar igår, typ första jag alls känt av och tänkte äntligen! Det finns hopp!
    Men det slutade när jag gick och la mig och har inte känts något mer.

Nu får jag börja ställa in mig på igångsättning istället tror jag.
    Hur lång tid har det tagit för er som blivit igångsatta? Börjar man alltid på morgonen?

7e himlen- så himla kul med vattnet!!! Var inte du orolig att det skulle gå i sängen? Hade du plast under, eller hur gick det? :)
    JO vi har nojjat över det i två veckor, så jag har sovit med kisskydd :S O det kom ju bara lite sen grann det mer på väg till toaletten, det sa aldrig sådär "plask"! :P Hoppas det sätter igång för er mer snart! Det är tydligen väldigt olika det där med hur lång tid det tar, och jag tror inte att man alltid börjar på morgonen, det är väl mer så att det är då det finns doktorer till hands, de jobbar väl bara må-fr kontorstider verkar det som  :P
    A R skrev 2012-08-26 13:00:21 följande:
    Himlen, vad spännande då är det nära att du får din bebis snart!

Själv pendlar jag mellan lyckorus att vi faktiskt ska få en bebis, frustration över att behöva vänta och en sjuk rädsla att barnet inte lever. Känner regelbundet fosterrörelser men kan få för mig att nu är det kör ändå. Var tvungen att gå upp kl fem i morse och dricka juice och buffa på magen tills jag fick lite respons från pyret, stackarn, han sov ju bara. 

Jaa snart är han äntligen hos oss, som vi längtat!! <3
    Jag förstår din oro när de inte rör på sig, som tur är har jag en väldigt aktiv bebis, men ibland stressar man ju upp sig själv. Det funkar alltid att dricka iskallt mineralvatten här :P då vaknar han till o buffar :D Skönt att du fick igång honom iaf! :D
    Sommaren12 skrev 2012-08-26 13:25:09 följande:
    Åhh 7eH!! Lycka till!! :) och VILA nu och ÄT! :)
    Tack så mycket!! Vi vilar för fullt, har sovit två timmar o känner mig fit for fight nu! :D

• 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-08-26 14:48:31 följande:
    7eH: AAAAAVIS, hade ju bf en dag före dig!
    Har bara mensvärk men ingenting tyder på att han vill ut idag heller..Om det inte bara sätts igång helt poff, hoppas på det!

Är dock jättetrött idag så stannar i sängen och kollar på serier hela dagen.
    Hehe, jaa jag som var avis på dig för att du ska få igångsättning, nu kanske vi föder samtidigt! :P Här händer heller inget mer, har lite förvärkar men inget som går att klocka, så vi får väl se under eftermiddagen/kvällen om det händer nåt mer *håller tummarna för oss båda*
    Tycker du gör helt rätt som stannar i sängen o vilar, vi kommer ju behöva all ork till förossningen ju!