• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Grattis Angelica, vad härligt att ni fått komma ut lite :D Skönt at hröa från dig och skönt att allt verkar gå åt rätt håll nu! :D 

Grattis ni som fått barn, och GUD SÅ SKÖNT det är att läsa att man inte är "ensam kvar"! Känns som att den här graviditeten kan hålla på hur länge som helst nu, men snart nog så har vi alla våra små underverk hos oss! Denna eviga väntan bara!

Ha under kvällen haft förvärkar som moler mer än vanligt, de känns mer ordentligt, även om inget göt ont än, hoppas det sätter igång snart iaf! :P 

• godisbit

Jguz - grattis även här och grattis att du slapp gå mer över bf! Och grattis så klart till lilla tösen!

7ehimlen - mmm... det är skönt att inte vara ensam kvar men det känns som att vi blir färre och färre med mage nu =) det är ju iofs så vi vill det ska vara med tanke på att vi närmar oss och passerar alla bf-datum!

Annars har jag nu druckit mitt första hallonbladste...  

• Aprilia1977

Angelica: Vilka roliga nyheter. Jag lyckades ta mig ut ur huset för första gången sedan min förlossningsdag, den 16 och då börjde det ösregna... så hann vara ute med barnvagn i ca 4 minuter.

Men i morgen åker vi in till city, för den nyblivne pappan ska bli kaxig - klippa sig! 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Challelotten

Grattis till alla nya bebisar och det ser ut som det blir fler snart :0)

Själv fick man sova första natten själv med lillen på barn avd istället för neo. Men vi måste stanna 5 dagar till. Man vill ju bara hem nu och slippa alla sladdar och dropp.

• Naimis
    Nadja93 skrev 2012-08-22 13:37:35 följande:
    hejsan! :) har inte haft någon dator eller tillgång till det eftersom att min lilla prins Charlie föddes i söndags 03.48. han vägde 3360 gram och var 52cm lång. Ni kanske har läst i expressen? Det är jag och Charlie de skriver om.. Ska berätta min förlossnings historia till er så att ni får veta lite mer :) 

Vi mår bra i dagens läge, Eftersom att jag födde hemma så blödde jag ganska mycket. Fick vara kvar i tre dagar för extra koller och få järntabletter. :)

Grattis till sonen! Hoppas du kan se tillbaka på de hela som positivt. Min stora kille föddes hemma pga att vi inte hann in. Jag är väldigt stolt att vi klarade det helt själva. Det är riktigt starkt av dig, så var stolt!
  • A R

God morgon,

Efter en lång dag igår med rygglvärk som övergick i kraftig menssmärta och sedan regelbundna värkar/förvärkar på kvällen som gjorde ganska ont så försvann de lagom tills det var dags att sova : ( 
    Jag hade ställt fram väskan och förberett maken på att nu är det nog dags, men nej nu är det helt borta och lugnt som bara den.

Idag är det städdag och i morgon blir det loppis och bondens marknad. Det dröjer nog ett tag till innan det blir bebis här, Godisbit du är inte ensam kvar ; ) 

• Sommaren12

A R: förstår att du blev besviken. Samma hände mig. Hade 4-5 min emellan värkarna, ringde fl, mannen duschade och åt å så la vi ner kamera å det sista i väskan. Så slutade det. Jag blev så deprimerad att jag grät i två dar! Var så redo att åka in och blev bara totalsnuvad!
    Hoppas det blir dags snart ändå, jag gissar inom två dar på dig. ;)

• TheMaraja

Vår Alfred kom igår kl 16.52. Väger 3550 och är 52 lång. Till att börja med gick allt jättebra, starka täta värkar och snabbt öppen 10 cm. Men ut ville han inte så trots häng på magen och sugklocka så slutade det med urakut snitt. Nu så här dagen efter mår vi alla ändå bra.