• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012
    Svipp skrev 2012-08-26 19:28:55 följande:
    Känner som du charish, så trött hela tiden. Sover och sover och äter och äter. Det är i princip vad jag gör. Sen moler det på i magen och ryggen, riktigt ont emellanåt. Inget mer...bf imorgon...
    Jag är oxå tröttare än vanligt, somnar på stört så fort jag lägger mig ner för att vila! Är kanske bäst vi lyssnar på kroppen & vilar så mycket vi kan innan det är daxFlört
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Ellenbmt

Cupcake- jag gick öppen 4cm med 1cm centrerad mjuk tapp med förvärkar från 27/7 till 18/8 men det är vanligare för omföderskor... :( hoppas det kommer av sig självt. Vila och ge upp , då blir nog kroppen mer redo än om man stressar

• Challelotten

Trossan: jag blev inlagd på måndag em för att få en sovdos sen gjorde de ett ctg och en läkare kollade mig om jag kunde bli igångsatt då var jag öppen 4cm fram och 2cm bak en cm tapp men lite bakåt men de brukar alltid vara så på omföderskor sa de. Sen sa de att det var mycket på förlossningen så vi skulle vänta. Vid fyra tig det vattnet men jag hade redan regelbundna värkar men de gjorde inte så ont. Efter de tog vattnet fast det kom inte så mycket började de ganska snabbt. Vid tio var jag bara öppen sju och jag fick inte stå upp då lillen fick högre hjärtljud då så det segade sen började värkar ta i mer och kom efter varandra så jag inte fick någon paus och då kan jag inte slappna av och öppna mig så det blev Eda och det var guld värt ;0) sen vid tolv skulle jag bara upp och kissa och då sa det plask och kvart över började jag krysta och gossen är född 00.30 :0) så jag tycker att det var en smidig förlossning iaf och relativ snabb. Sprack inte något även om de sa åt mig att inte krysta mot slutet han kom ut självmant ;0)

• linomino

Hej allihop! Hade bf 31/8 o va övertygad om att jag skulle va bland de sista att få se min lilla kille...men han valde att kika ut i lördags morse efter mer än 30 timmars pina. Lilla Melvin är såklart det finaste jag nånsin sett :) grattis till er som fått era små medan jag varit borta ixh heja heja allihop som fortfarande väntar!

• trossan

Challelotten, härligt att det gick bra! Och spec att du slapp spricka!! :)

Är väl kanske såklart skillnad på förstagångare och omföderskor också. Men det där var ju snabbt!

Hoppas min bebis kommer snart, av sig själv, och att det går fort! :)

• Solrosen86

7eHimlen - Ååå lycka till! Spännande.

Linomino - Grattis till bebisen!

Charish och svipp - Här är en till som är otroligt trött...

Ang. vattenavgång - Jag hoppas verkligen att mitt vatten också går snart!!! Är så trött på att vänta. Vill föda barn nu Glad

• 7eHimlen
    Fyran2012 skrev 2012-08-26 15:50:59 följande:
    Åhh vad spännande Himelen!
    Jag går här & känner efter & hoppas på att bebis vill komma ut snart!
    Shoppingrundor varvat med vila & nyss försökte jag locka ut henne med att slipa & spackla hallväggarna samt måla taketFlört
    Veckans projekt blir ommålning i hallen!
    Ja det är verkligen spännande, hoppas din bebis oxå bestämmer sig för att komma ut snart! :) Duktig du är som orkar sysselsätta dig så mkt,  här har det varit alldeles för varmt, jag har nästan smält bort de senaste veckorna.
    Sommaren12 skrev 2012-08-26 17:12:05 följande:
    Trossan å 7eH: mitt vatten gick verkligen PLASK!! Störtade ut över en liter säkert. Och naturligtvis låg jag i sängen. Men ännu mer tur var att mannen tvingat mig att bädda med plastad frotté från ikea så sängen klarade sig. Största smällen tog mina stackars Juicy Couture byxor. Mannen hade bara slängt ner dom blöta i tvättkorgen å nu en vecka senare å vi har tvättat dom så är de helt mögelprickiga. Fräscht... Blir å slänga. Känns inte så lyxigt längre med fostervatten å mögel...
    Haha, usch vad jobbigt det lät! O synd på byxorna! 
    trossan skrev 2012-08-26 19:09:30 följande:
    Challelotten, trist med väntan, hängde ni på fl hela dagen då el åkte hem emellan? Hur lång tid tog det sen?

Sommaren- trist med byxorna!! Men i årigt är jag så avis på dig och 7e himlen o alla andra som vattnet går på- point of no return liksom! :)

7eh- hur går det??

Jag vill också föda barn!!!!
    Jag har bara förvärkar, det känns inte som att det blir vare sig starkare eller tätare, men jag håller förtfarande tummarna för att det kommer igång under natten! :D förstår att du oxå vill ha din lill* hos dig, men SNART är du ju oxå där :D
    charish skrev 2012-08-26 19:15:03 följande:
    Jag har BF idag. Men inte tror jag bebis har nån plan att komma i det närmaste.

Har dock haft ont i intervaller under dagen, främst i nedre delen av magen men även i ryggen. Hoppas det kommer igång snart, är så trött hela tiden.   
    Hoppas du oå kommer igång snart! :D
    linomino skrev 2012-08-26 22:02:40 följande:
    Hej allihop! Hade bf 31/8 o va övertygad om att jag skulle va bland de sista att få se min lilla kille...men han valde att kika ut i lördags morse efter mer än 30 timmars pina. Lilla Melvin är såklart det finaste jag nånsin sett :) grattis till er som fått era små medan jag varit borta ixh heja heja allihop som fortfarande väntar!
    Grattis till lillkillen!! :D
    Solrosen86 skrev 2012-08-26 22:27:31 följande:
    7eHimlen - Ååå lycka till! Spännande.
    Tack så mycket! :D Hoppas din bebis oxå bestämmer sig för att komma ut snart! 

• Svipp

Ja, jag tänker att det är lika bra att sova medan jag kan. Brukar ha så svårt att sova på dagen men nu somnar jag nästan så fort jag lägger mig. När bebisen väl kommit har man ju inte samma möjlighet till det och så ska vi orka föda barn. Så det känns som en bra uppladdning. Dessutom har jag börja rymma riktigt stora portioner mat vilket känns väldigt trevligt! Man får försöka glädja sig för det lilla...

Linomino - grattis!

Hejar på dig himlen! Spännande!

• Mamma070912

Jag är också kvar! Har kommit till stadiet då jag letar tecken hela tiden och känner efter. Har liite värk, kissenödig konstant, ont i blygdbenet. Alltså mest framåt inget tryck bakåt eller i ryggen. Tror inte jag är på gång men kanske ändå;-D Känns märkligt att det kan gå flera veckor till när man är så inställd på nu. Jag har 4 dagar kvar till bf och har varit inställd på den har veckan hela tiden, vill så gärna att skrutten kommer i augusti av någon anledning.

Så kul att allas bebisar kommer i rasande fart nu! Jättefina bilder i bildtråden Men vi är några kvar som slåss om att inte komma sist Sov gott alla gravid-hjältinnor! 

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • cupcakekiller

Är det normalt att man mår illa när man får sammandragningar?

Har mått jätteilla sen igårkväll så fort det kommer någon