• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Ja det gör verkligen ont i hjärtat när man tänker på dem det gått snett för. Kommer fortfarande inte ihåg vad det var med hejåhå, nån som vet varför det blev som det blev?

• Husmodern

Tack :)

Ligger här på fl och förundras över hur mycket man kan älska ett barn, kan inte sova vill bara betrakta

• V3ritas
    7eHimlen skrev 2012-09-16 22:20:18 följande:
    Ja det gör verkligen ont i hjärtat när man tänker på dem det gått snett för. Kommer fortfarande inte ihåg vad det var med hejåhå, nån som vet varför det blev som det blev?
    Här är en tråd hon startade.. www.familjeliv.se/Forum-10-212/m66587036.html
  • Mamma070912
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    Jag antar att det kommit några fler nu, har inte varit inne här på en vecka snart.

I fredags födde jag en pojke i v 35+0. Vid födseln var han blå och de förde hon snabbt iväg till ett annat rum. Han blev intuberad på Neonatalen hamnade i respirator, ff dålig syresättning. Därefter blev han förd till KS för att få bättre hjälp m bl a kvävgas. Blev inte bättre och nu sedan ett ca två dygn ligger han i en ECMO maskin.
    Han föddes med hydrops, då vätska ansamlas i kroppen och förhindrar normal organutveckling. För hans del har han underutvecklade lungor och läckage, förstorat hjärta och kan inte syrsätta sin kropp själv. ECMO maskinen köper honom tid, men är vårt sista hopp. Hittills har vi kastats mellan hopp och förtvivlan. En tröst är att han får den bästa vård han kan få.

Ville bara informera, men inte skrämma upp er.

Lycka till med era bebisar! Kommer inte läsa så mycket i tråden mer. Kram
    Äntligen kom våra efterlängtade småbusar!
  • Challelotten

Förstår hur du känner sommaren. Jag vill inte ha en till direkt men en liten sladdis sen hade inte varit fel ;0) man känner sig inte klar bara även om man inte hade den tanken under förlossningen ;D hoppas verkligen att han ändrar sig för dig sommaren så ni kan ha två iaf. Barnen är livet.

• Aprilia1977
    Husmodern skrev 2012-09-16 22:27:33 följande:
    Tack :)

Ligger här på fl och förundras över hur mycket man kan älska ett barn, kan inte sova vill bara betrakta

Ja, precis så är det... sambon vill väldigt gärna väcka vår lilla skrutt hela tiden med pussar. De är fantastiskt vackra våra små juveler!
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Mamma070912 skrev 2012-09-16 22:12:01 följande:
    Många tankar till de som det har slutat i katastrof för. Det gör så ont i hjärtat, särskilt nu när man sitter med sitt eget lilla knyte i knät.
    Ja, man är verkligen lyckligt lottad... jag har flera gånger sagt till min man, att det känns som att man bara har vår lilla skrutt till låns... jag hoppas verkligen att den känslan är helt fel och att han kommer att finnas hos oss läääänge....
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ellenbmt

Sommaren- när din man ser era vänners syskon leka om två tre år kommer han att inse hur mkt mer "egentid" man får av syskon som underhåller varandra, då kanske han tänker om. Det gjorde min karl

• NiniMe

Sommaren;
    Jag tror det är lätt att säga när man är mitt uppe i den "jobbiga" tiden att NEJ det blir inga fler barn... Ge det lite tid så kommer han nog bli sugen igen

• FruFoxy

sommaren12:
    Förstår att det måste vara hårt att få höra att sin man inte vill ha flera barn.
    Min man var likadan efter vår första. Det var ett bestämt ben som for i golvet med ett lika bestämt "Nej!" första gången jag frågade om syskon. Men en dag efter 1-1,5 år vände han på steken helt plötsligt och tyckte det var en bra idé och efter många tappra försök kom barn nr2.
    Sen 9 månader senare var det dags igen, jag blev gravid... dock oplanerad den gången. Efter förlossningen kände jag att jag var klar med barnafödandet, maken likaså. Men när den lilla pinglan var 3 år kom suget igen hos oss båda och ja... nu sitter man ju här med nr 4
    Jag TROR vi är klara nu, men man ska väl aldrig säga aldrig

Ville bara ge lite hopp i det dystra, man vet aldrig när suget hoppar på en. Ibland kommer det aldrig tillbaka men oftast så gör det ju det. Jag håller tummarna att din man får det!