• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Oj, var lite slarvig, vår trea var 2 år när vi kom på att vi ville ha en fyra..

• Sommaren12

Tack va snälla å fina ni är! Ger mig hopp att läsa om så många män som ändrat tankegång! Hoppas min också gör det. Jag och min bror HATADE varandra hela uppväxten, inte det vanliga syskongnabbet utan vi verkligen avskydde varandra och bråkade jämt. Men i slutänden har vi alltid funnits där för varandra och när vi blev vuxna och slapp bo under samma tak så har vi sen haft en jättefin relation. Vi träffas ofta och våra respektive kommer överens också så vi har himla kul ihop. Jag vill verkligen att min dotter också ska ha ett syskon. 

Mamma070912 skrev 2012-09-16 23:14:50 följande:
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    Jag antar att det kommit några fler nu, har inte varit inne här på en vecka snart.

I fredags födde jag en pojke i v 35+0. Vid födseln var han blå och de förde hon snabbt iväg till ett annat rum. Han blev intuberad på Neonatalen hamnade i respirator, ff dålig syresättning. Därefter blev han förd till KS för att få bättre hjälp m bl a kvävgas. Blev inte bättre och nu sedan ett ca två dygn ligger han i en ECMO maskin.
    Han föddes med hydrops, då vätska ansamlas i kroppen och förhindrar normal organutveckling. För hans del har han underutvecklade lungor och läckage, förstorat hjärta och kan inte syrsätta sin kropp själv. ECMO maskinen köper honom tid, men är vårt sista hopp. Hittills har vi kastats mellan hopp och förtvivlan. En tröst är att han får den bästa vård han kan få.

Ville bara informera, men inte skrämma upp er.

Lycka till med era bebisar! Kommer inte läsa så mycket i tråden mer. Kram
    Usch det är så fruktansvärt med alla bebisar som aldrig får chansen. :( Jag trodde naivt nog att bara man klarar sig typ till v 20 eller nåt så är allt lugnt sen. Jag har inte känt nån oro alls eg att det skulle vara något fel på mitt barn när jag var gravid. Dock fick jag ju hur många ul och undersökningar som helst. Var på sju ul tror jag sammanlagt så då har man ju lite mer koll. 
    Först nu efteråt har jag blivit rädd för vad som kan hända och OM jag nu får chansen att bli gravid igen så kommer jag nog va mycket oroligare. En av tjejerna i min lokala mammagrupp åkte in med värkar till fl nån vecka innan bf men bebisens hjärta hade slutat slå redan innan de kom in. Detta har nog påverkat hela vår grupp och varit svårt att smälta. Tänker fortfarande på denna familjen varje dag. Det sägs ju att det finns en mening med allt men jag undrar vad meningen med det är? :(

• Husmodern

Min fislisa har åkt på gulsot :( jätte tråkigt hon måste sola och ligga med ögon bindel :( kan inte pussas som vi vill , hoppas hon blir bra fort ....

• Challelotten

Vad tråkigt husmorden hoppas att det går över snabbt. Får ni ligga kvar på bb eller har ni fått åka ner på neo för gulsot?

• Husmodern

Vi får ligga på bb eget rum och så det går bra . Hon låg på 228 igår om det säger er någonting tydligen så behöver jag inte oroa mej vilket jag gör ändå :)

• lillakotten

Husmodern: Noah hade högre siffra än så men de sa att upp till 250 så behandlar de inte. Sen tar ju amningen bort det så oroa dig inte!

• Husmodern

Dom sa att dom behandlar pga av att hon fick det inom 24 Tim .. Hon har lågt hb värde med? Doktorn skulle förklara mer .. Men dom verkar inte oroliga

• sowe81

Husmodern - hoppas det går över fort. Vår tös låg också på riskgränsen gör att sola men vi satt i fönstret hela 2a dygnet så hon klarade sig.

• Svipp

Nu äntligen har jag haft tid att läsa vad som hänt här sista veckan. Har tänkt så mycket på husmodern och godisbit och ser nu att ni tillslut fått era bebisar. Så underbart!  Det var segt där i slutet men det är redan glömt eller hur?Stort grattis till er!

• Husmodern

Ja det är som bortblåst nu :) helt otroligt som vanligt. Tösen blir bättre ska sola tills imorgon sen får vi se.