Augustibebis 2012
Naimisen:
Jag ammade inte första barnet då jag kände att det inte var något för mig.
När andra barnet kom var jag inställd på att inte amma men väl hemma stod jag mitt i natten i matrummet och stortjöt för att jag inte skulle få uppleva amningen. Helskumt! Dagen efter på återbesöket såg bm tydligen det på mig att det var nått med amning och fick bra hjälp av henne att börja amma. Wow, vad häftigt det var när det fungerade!
Med tredje var jag bestämd på att det skulle gå men trots att jag la henne så som jag lagt sonen fick hon inget bra grepp och fick stora sår och jag började tvivla på om amningen verkligen var bra för oss den gången. Men så fick jag återigen hjälp av amningsmottagningen på ks och såg att jag skulle lägga henne på ett annat sätt än sonen. Ja, så inte nog med att barnen är olika, deras amningsteknik är också olika!
Kommer helt klart amma denna lilla krabat också men vara noggran med mycket hjälp redan på BB så jag förhoppningsvis slipper sår.
Så min slutsats, finns viljan där att amma så går det säkert bra. Speciellt med bra hjälp! Men går det inte ska man inte deppa för det för det finns ju så bra alternativ!