• Naimisen

Augustibebis 2012

Novalina skrev 2011-12-19 17:03:21 följande:
    Om jag ska va ärlig så tycker jag det är själviskt av de som är ofrivilligt barnlösa att inte kunna acceptera hur det kan va för andra.

Jag har som sagt inga som helst förväntningar på att de ska bli glada för vår skull (tyvärr). Och jag har nyss haft mf i v.8+1 i början av okt, så jag är mkt väl medveten om hur skört det är.

Om vi berättar det så gör vi det självklart på ett "lågmält" sätt och gör ingen stor grej av det hela, berättar om missfallet nyss och att det kan ske igen, så därför vill vi inte ta ut nåt i förskott eller prata mer om det. Så hade vi tänkt framföra det, eftersom det ju redan är så uppenbart att jag är gravid och jag kommer tacka nej till all alkohol, vilket inte är likt mej som sagt.

Jag tänker sluta diskutera detta nu, du har uppenbarligen bestämt dig.

Och jag blir bara irriterad, jag är ledsen att jag inte kan ge dig de svar du vill ha.

De är rätt uppenbart att du inte alls kan sätta dig in i deras situation.

Och oavsett om dom nu är inställda på adoption tar de flera år och är ytterligareeb lång utdragen process innan man ens får ett godkännande att adoptera. Sen kan de ta flera år att få ett barn.
  • Naimisen
    Hejåhå skrev 2011-12-19 17:39:19 följande:
    Naimisen: Vaddå, nu blev jag nyfiken!

Pisan: där i v 15 kon det en liten klump med levrat blod, typ stor som en ärta. Men jag hade inga magsmärtor.

Iframtiden: jag är också dötörstig hela tiden och jag tycker jag Bara dricker och dricker. Men det är nog mitt enda symptom än så länge i v 5.

Blev erbjuden en provanställning direkt på de företag jag jobbar på. Jag har sedan okt vart projektanställd via ett bemanningsföretag, och mitt kontrakt löper ut 31/1, nu kommer ja istället ha en provanställning tom maj med möjlighet till en tillsvidaretjänst efter de.

De innebär en löneökning och en helt annan trygghet. De känns otroligt bra och va inte alls va ja väntat mig, då detta är mitt första uppdrag sen jag va föräldraledig, och innan de pluggade jag.
  • Naimisen
    villnu skrev 2011-12-19 18:14:59 följande:
    Vad roligt!

Du, hur länge har du varit projektanställd? Denna tid ska nämligen (om jag inte minns fel) räknas in i din provanställning, som max får vara 6 månader. Är inte 100 på att jag har rätt men fick detta beskrivet för mig när jag var i en liknande situation :)

GRATTIS! 

Tack! Ja, de jag jobbat sen slutet av oktober kommer räknas in i de 6 månaderna.
  • Naimisen
    Augustimamman skrev 2011-12-19 18:16:18 följande:
    Snälla kan inte alla bara sluta diskutera Arbas situation? Oavsett min åsikt i det hela så börjar det bli lite drygt med den här pajkastningen i tråden. Kan vi inte försöka hålla en god stämning här istället?

Håller helt och hållet med!
  • Naimisen

Jag var toksnurrig när jag var gravid sist.

Lämnade nyckeln i låset på ytterdörren när jag kom hem. Grannen kom och frågade om jag visste att nyckeln satt i låset.

Men de kom i slutet, än så länge har jag lite koll iaf

• Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-19 19:19:32 följande:
    Men... menar du att jag själv bidragit till att skapa en "dålig stämning" bara för att jag inte hållt med flera stycken men vissa?...

Det måste väl va "högt i tak" och om du t.ex. får säga din åsikt, så kan väl jag svara vad jag tänker om det med, eller måste jag bara hålla med bara för att det va jag som ställde frågan från början?...

Alla bidrar vi ju till hur stämningen är i tråden, det är väl inte bara mitt ansvar el.?...

Hänsyn bör ju tas från alla tycker jag, då man tänker på hur det man skriver kan uppfattas...

Nej absolut inte vad jag menar. Jag håller bara med om att vi ska sluta diskutera just den frågan.

Jag vill inte diskutera den mer för att jag inte vill bidra till att stämningen blir sämre. Då du och jag har totalt olika åsikter, och jag tror inte heller eller jag vet att du inte kommer få mig att ändra åsikt och tvärtom jag kommer inte få dig att göra de.

Alla har lika stor rätt till sin åsikt, och har man en stark åsikt som delar med sig av kan man inte räkna med medhåll från alla, likaså jag själv.
  • Naimisen
    Ari Gold skrev 2011-12-19 20:50:22 följande:
    Min blödning har avtagit igen. Det blev inte mer än det där blodet jag upptäckte på toapappret. Sedan har det avtagit och blivit en allt svagare rosa flytning och nu ingenting.

Vi får väl se imogon hur det utvecklas. Jag har blödit under alla mina graviditeter och ganska mycket/ofta under yngste sonens så jag hoppas att det är en sådan blödning. Men eftersom jag fått missfall nyss är jag givetvis extra orolig. 

Som någon slags plåster på såren blev jag uppringd om en jobbintervju för ett jobb jag sökt och gärna vill ha (sock inte kommer ta pga graviditeten). Så skiter det sig den här gången med får jag gräva ner mig i nytt jobb istället.    

Skönt att höra att de inte blivit nå mer. Håller tummarna för att de ska gå vägen.
  • Naimisen

Någon mer som känner sig frusen?

Jag ligger med två filtar och kläder. Ingen feber heller

• Naimisen

Snart blir de dags att starta en magbilds-tråd dessutom...spännande :)

• Naimisen

Mästerkatten- Va tvungen att gå in och spana på dina bilder eftersom du sagt att magen var så stor, du ser onekligen gravid ut!
    Va roligt

Svar på tråden Augustibebis 2012