• Naimisen

Augustibebis 2012

Hejåhå skrev 2011-12-20 16:17:01 följande:
    Arba: jag är väldigt förvånad att det gick att bli gravid jag med, t.o.m på första försöket. Kände att jag hade oddsen emot mig med amning och att det tog 6 mån förra gången.

Jag helammade till 6 månader och kanske 2-3 ggr per dag + nätter ända fram till två veckor sedan och nu kör vi bara nätter.

Mitt tips att amma länge är i så fall att kämpa på med bröstet istället för att ge flaskan, speciellt när de bara är några månader.

Nu har vi nästan omvända problemet med en 9 månaders som vägrar flaska och napp, så jag är hennes napp :) hon gillar inte välling, men det funkar med gröt och lite tuttning på nätterna.

Jag helammade bara tills han var 5 månader, då började jag att byta ut ett mål i taget. Vid 7 månader var alla utbytta utom nattamningen.

Kämpade som tusan för att få honom att dricka välling, flaskan tog han.

Men han blrv inte mätt på mjölken vilket resulterade i att jag var uppe 4-5 ggr per natt för han var hungrig.

Vid nästan 9 månader tog han äntligen välling och vi har fått sova hela nätterna sen dess.

Av den anledningen blev amning bara ett ont måste för mig tyvärr
  • Naimisen
    Liza1989 skrev 2011-12-20 18:51:57 följande:
    Jag var precis på ett privat ultraljud och det är eventuellt tvillingar. Barnmorskan kunde inte säga säkert om det var två eller om  det bara var en skugga.

Jag blev tillbakaflyttad några dagar.

Det kanske ändå inte är så ovanligt att det är tvillingar när man gör tidiga ultraljud. För hon sade att det ena fostret kunde tillbakabildas.

Är det större risk att få missfall om det är tvillingar?

Spännande! Grattis! Ska du få komma tillbaka och kolla igen?
  • Naimisen
    Liza1989 skrev 2011-12-20 21:19:17 följande:
    Jag gjorde inte VUL så det är därför som det var svårt för henne att se. Jag skulle vilja göra just VUL men vet inte hur jag ska få det. MVC har ju bara vanliga ultraljud.

Du kan inte boka ett vul privat da? Skulle dö av nyfikenhet om jag var du
  • Naimisen
    Liza1989 skrev 2011-12-20 22:01:27 följande:
    Jag vet inte var man kan köpa ett VUL. Finns det risker med att göra för många ultraljud?

Det beror ju lite på var man bor. Men det är bara att googla på privata gynmottagningar eller privat mvc där du bor, och ringa dom som finns
  • Naimisen
    finski skrev 2011-12-20 21:59:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.

Beräknad till 29 Augusti.

Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.

Välkommen och grattis!
  • Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-21 02:38:49 följande:
    Jobbigt när det blir så, det förstår jag verkligen...

Provade du att ge honom modersmölksersättning? Det drack min son tills han va ca 9 mån., sen blev det välling, och nu dricker han fullkornsvälling - en stoor flaska - varje kväll innan läggdags. Han har nästan aldrig vaknat och varit hungrig på natten som tur är, bara då han va nyfödd ett litet tag, men bara max 1 gång jättekort/natt.

Vi testade de ett tag, men han fick ont i magen av de.
  • Naimisen

Godmorgon tjejer! V 9 idag, de går verkligen åt rätt håll.

Illamårndet kvarstår och även känner jag av i ryggslutet med, kanske inte grymt bra att gå i höga klackar hela dagarna i ända när kroppen och hela bäckenet håller på att förändras.

Hur mår ni andra?

• Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-21 11:55:02 följande:
    Oj, jobbar du natt! Lugnt jobb el.? Äter du järntabletter?

Nån i tråden som äter järntabletter än förresten? När bör man eg. börja me det?...

(Jag jobbar oxå nattskift annars då jag inte är mammaledig.)

Jag äter ACO Gravid som bla innehåller järn, men inga järntabletter.

Åt inga sist heller, inget järntillskott i övrigt heller och hade ett värde på 130 som steg till 132 mot slutet.

Vi får se om jag behöver mer denna gång
  • Naimisen

Grattis till alla små tickande hjärtan! Underbart!

• Naimisen
    Poison82 skrev 2011-12-21 20:53:41 följande:
    Hur kan ni alla få VUL så himla tidigt??

Jag har fått tid för vul den 27/12, borde vara i v 8+6 då. Ringde bara och frågade om jag kunde få ett i samband med inskrivning och de var inga problem.

Nån som gjort vul på mama mia? Fick ni betala nåt?
Svar på tråden Augustibebis 2012