• Naimisen

Augustibebis 2012

Ja vi får väl se om skillnaderna kan ha något med kön att göra. Denna gång har jag mått mycke mer illa, är hungrigare och min hy har blivit så dålig. Hade inte 1 finne sist, nu har jag haft fler än jag haft i hela mitt liv.
    Men alla graviditeter är ju olika, har alltid trott att jag bara kommer få pojkar, tror fortfarande de, men maken tror de blir en tjej.
    Alla trodde på en kille sist, och de blev de ju.

• Naimisen

05091112- Vet faktiskt inte om de gör de. De gör de iaf om de är pappan som har tvillingar på sin sida. Är dom tvåäggstvillingar da?

• Naimisen
    05091112 skrev 2012-01-05 22:31:03 följande:
    Pappan? 

Ja de är tvåäggs 

De hoppar över en generation om pappan har de generna på sin sida, för han i sin tur ska föra genen vidare till sina döttrar eftersom de bara är tjejer som påverkar om de blir tvillingar eller inte.
  • Naimisen
    Novalina skrev 2012-01-06 01:49:12 följande:
    Vet flera som fått reda på kön på RUL, som sen visat sej inte stämma. Som ett par då de sa att det va en tjej, och de inredde ett rosa flickrum, och ut kom en kille.

Själv visste jag inte könet på sonen, och vill inte veta det nu heller. Det är ju som att öppna julklapparna inann julafton ju!

Det är visst svårare att vara 100 på att de är en tjej, killar brukar man kunna avgöra lättare. Alla jag känner som kollat har däremot fått rätt.

Blir lika glad över julklapparna även om dom inte kommer på julafton ;)
  • Naimisen

Godmorgon tjejer! Första frukosten är precis avslutad. Lär bli en till när maken vaknar efter att kollat på JVM final i ishockey under natten.

Jag hör till skaran konstant hungrig, har därför inte vågat ställa mig på vågen på några veckor. Trodde ja skulle gått upp minst 4 kg, men jag ligger fortfarande på -1,5 har pendlat mellan -2och - 1 sen någon vecka efter plusset.

De är säkert ingen fara egentligen, men får lite ångest över att bebis inte får i sig tillräckligt.

Hur ser era matvanor ut?

En vanlig dag (ca tider) för mig blir de fil eller gröt vid 7, smörgåsar vid 9, frukt 11, riktig mat 12, frukt 14, någon snack vid 17, riktig mat 18.30 och fil och mackor eller rester vid 21. Känns verkligen som jag äter hela tiden.

• Naimisen
    millabilla skrev 2012-01-05 23:06:40 följande:
    Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)

Fina vännen! Blir så ledsen för din skull. De hade vart så kul om vi hade fått samtidigt, men jag håller tummarna för att du får en ny tråd snarast!
  • Naimisen

Allt blev väldigt konstigt helt plötsligt, en barndomsvän, en av de personer jag hängde med när vi var föräldralediga sist och en av dom jag kände mkt stöd ifrån under min graviditet får reda på att jag är gravid här på fl, och jag får reda på att hon fått MF och egentligen skulle fått barn igen strax efter mig.
    Knepig situation, känner verkligen med henne.
    Känns lite olustigt att skriva just nu om ens egen graviditet.

• Naimisen

Sist gick jag från en b-kupa till en dd-kupa, och ännu större när mjölken runnit till. Denna gång har jag än så länge snart vuxit ur min c-kupa, är glad att jag inte hade större bröst innan.
    De får bli inplantat sen när denna bebis är färdig ammad.

• Naimisen

05091112- De finns mkt man kan göra i Sthlm med barn, sen beror ju de mesta på barnens ålder. Nu är ju min son inte ens 2 så vi har inte hunnit utforska Sthlm så mkt med honom.
    De ja kan tycka har varit lite svårt är att hitta restauranger där man känner sig välkommen med barn och vagn.

Den där amningen är nog en av de saker jag inte ser framemot så mkt nu när de blir en bebis. Hade svårt att få de att funka bra sist, och eftersom min son var så liten när han föddes skulle han både ammas och få ersättning, sen funkade amningen bara med amningsnapp då han inte fick något bra grepp.
    Jag förknippade aldrig amning med något mysigt..utan de var för att han skulle må bra och få i sig sin mat.
    Känns trist att jag redan börjat nojja över att de inte ska funka denna gång heller.

• Naimisen

Ellenbmt- Ja tror mitt problem var för små bröstvårtor, men fy vad vi kämpade..helammade i 4 månader och alt som allt nästan i 9 månader. Men de var mest bara stress, den där nappen skulle med överallt, krångel med att få på den, den lossnade, han skrek som en tok.
    Är rädd att ångesten som redan är förknippad med de ska göra de svårt denna gång med. För allt jag vill är att de ska funka smidigt.

Villnu- De känns bra att höra, hoppas de blir så för mig med

Svar på tråden Augustibebis 2012