Augustibebis 2012
ang cravings thai curry
ang cravings thai curry
AnnaSv- Så var jag hela förra graviditeten. Inte roligt alls.
Jag har också känt av fladdret, trodde de va mest att de va gaser och önsketänkande. Men de kan alltså vara bebis?
Känner ju igen känslan.
Har avslutat dagen med en tallrik rågmjölsgröt med lingonsylt och fil och gråta till filmen Mammut.
Idag har jag och porslinet bekantat oss med varandra. Inte pga bebis utan den förbenade vinterkräksjukan.
Även fast ja vet att de inte ska va någon fara oroar jag mig då jag inte får behålla något.
Äntligen har jag fått i mig något som stannar i magen, de första på nästan 2 dygn. Men den där hemmagjorda vätskeersättningen är ingen höjdare direkt.
Dagen till ära la ja upp första magbilden i bloggen. Fast de är inte så mkt till mage än.
Login: Nyalivet
Lösen: storebror
Om någon vill läsa.
Grattis till er som passerat gränsen! Imorn är de min tur
Ska läsa ikapp allt ni skrivit ikväll. Är så jäkla glad nu bara. Fick mitt anställningsavtal idag, från och med 1 mars så har jag en fast tillsvidare anställning, inte nog med det en löneökning på 6000!!! Helt sjukt mer än dubbelt så mkt från vad jag väntat mig.
Däremot står det med i kontraktet en liten punkt om att man har några hälsoproblem man döljer som gör att man inte kan jobba. Kan detta gälla en graviditet? För då måste jag dölja magen lääänge och komma på nån dålig lögn att vi upptäckte de sent.
Villnu- Tack! Ja får göra de. Men eftersom en graviditet inte räknas som ett medicinskt hälsoproblem så tycker man ju inte att de borde va något problem.
Men att dölja magen till v 18 bör funka, som de ser ut just nu iaf
Grattis alla nya och välkomna hit!
Binni- Styrkekramar till dig!
Jag tror som ni andra skrivit att en graviditet inte räknas, och tror inte heller att dom skulle våga skriva de i ett kontrakt pga diskriminering och dom har kollektivavtal via facket.
AnnaSv- Ingen risgrynsgröt här, utan mer äggvita...har varit de sen sista äl.
Nyköpings bo- Vi kommer förmodligen också köpa en donkey. Sonen kommer vara 2 år och 4 månader när bebis kommer och vagnen kommer framförallt bli transportmedel till och från dagis när jag har båda och när jag springer ärenden.
Tycker P
12+0!!! Shit, jag är i vecka 13 redan. Tiden bara flyger iväg. På fredag är det 6 v kvar till RUL och på söndag 2 veckor till kick-off i Sälen med jobbet.
Är fortfarande lite nojig att bli avslöjad framförallt när de kommer till alkoholintaget.
De står nu mellan att berätta för tjejerna jag kommer bo med så dom kan hjälpa mig eller dra nån dålig nödlögn.
Tips på hur man kan undvika att berätta?
Corinell- Vi har en MB Swift på 3 hjul, innan dess hade jag en cameleon och den vagnen vi har nu känns stabilare än den jag hade innan.
Bullen- De är verkligen en djungel de där med barnvagn. Spännande med alla förändringar.
Vi ska hinna köpa nytt boende, ny bil och vagn innan bebis kommer. Och jag vill helst flytta redan i mars-april för att slippa vara för stor och inte orka.
Godmorgon! Nu va de massa att läsa ikapp igen.
Idag tycker jag att man kan ana en liten bebismage. Självklart inte med kläder på. Känns mysigt, att de inte bara ser ut som en bilring. Glömde såklart ta bild i morse, men ska försöka göra de imorn bitti.
Satt igår och spanade på klänningar och skor till kick-of:en, den jag fastnade mest för var självklart ett fodral, vet inte hur bra de kommer va om 2 veckor. Får testa och köra shape strumpbyxor till i så fall, och ha en plan b klänning med mig.
Idag tänkte jag lyxa till de och köpa med mig frukost från espresso house. Känns som man kan få göra de som preggo.
Hur mår ni andra? Nån mer än jag som mår bättre än på länge?
Massor att läsa igen som vanligt!
Vi kommer inte göra KUB. Jag hade sagt innan jag blev gravid att jag skulle de, men efter lite övervägande med maken så sa vi att vi inte skulle de. Först och främst för att vi skulle behålla barnet ändå, sen för att jag tror att oavsett om man får bra siffror så har man ändå fått just det framför sig och jag skulle nog nojja mer, dessutom är jag bara 23 och de sänker ju oddsen för en skada eller sjukdom mycket.
Idag har jag ätit sushi första gången sen jag plussade, och guuud va gott de är.
Hade invigning av vårt nya showroom på jobbet i samband med ett möte, då slog dom på stort och tog in en cateringfirma som bjöd på koreansk mat..och även sushi kockar som gjorde sushi på beställning.
Bästa sushin jag ätit!