Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

tessanbessan skrev 2012-03-05 19:09:24 följande:
    En liten fråga. Nu på senaste dagar har jag börjat känna smärta nedtill vid livmodern igen, så som jag hade i början av graviditeten. Kan inte hjälpa att bli lite nervös och orolig. Antar att det är bebis som växer och allt förändras där inne och att allting ser bra ut. Men ändå, någon som också känner av lite småsmärta i dessa veckorna?
    Och, nu kanske någon kan tycka att detta låter lite nasty, ursäkta, men när jag sitter ner så kan jag få lite kramper i underliv och bak mot rumpan, har hänt rätt så ofta. Inte den blekaste om det har med graviditeten att göra men har Aldrig känt så här förut. Jag är säkert helt ensam om detta, eller? *röd i huvudet*
    Jag läste nånstans att man kan börja känna sån smärta i vecka 17 runt livmodern för då skulle nånting (bäckenet kanske?) tjockna... usch vilket dåligt svar, jag minns liksom inte riktigt vad det stod, bara att man kunde få ont... Har också ont så som du beskriver det. 
  • Sommaren12

Tessanbessan: Nu hittade jag det...

"v. 17: De runda ligament som stöder livmodern tjocknar och sträcks när den expanderar. Du kan känna smärtor i magen när dessa ligament sträcks. Vanligtvis är detta kortvarigt och inget att oroa sig för." 

• Sommaren12

Hummingbird: fina inköp du gjort! Angående att man kan dra stokke med två hjul över tex stranden så kan du göra det även med cameleon, det visade de för oss i butiken. Bara så du vet. ;)

• Sommaren12

La min mans hand på magen igår och bebisen bökade runt lite där inne. Tyckte själv att det kändes tydligt och jag kunde känna att det borde ha känts utanpå magen men min man sa att han inte kände något alls. När jag själv ligger med handen på magen så känner jag tydligt även utanpå, eller så är det inte så mycket som jag tror bara att jag kopplar samman det med att jag känner det där inne så väl. 

Hur lång tid tar det tills mannen också kan känna? Känns så orättvist att jag känner den hela dagarna men inte han.  

• Sommaren12

Igår blev det förresten så himla verkligt. Fick några ordentliga knuffar i magen och handen utanpå hoppade också till. Då började jag tjuta för första gången och fattar verkligen att jag ska bli mamma. Innan har det på nåt sätt känts som på låtsas, för overkligt liksom. 

Idag är det en vecka till RUL! :) Glad att jag har kl 10, det är ganska tidigt ändå, så slipper man gå som på nålar. 

• Sommaren12

Här i Kalmar finns det bara ett ställe att föda på. Vad gör man om det är fullt?! Som förstföderska är det lite av ett mardrömsscenario! En timme till nästa sjukhus...

• Sommaren12

Juliette: ganska delade meningar ang lund och malmö, tror mycket är individuellt. Både vad man förväntar sig och vilken bm man får. Kanske inte har nån betydelse i sammanhanget men jag tycker omhändertagandet i övriga vården har varit mycket mycket bättre i lund än i malmö. Bodde 7 år i Malmö och med kroniska sjukdomar och fem akuta sök så skulle jag från de erfarenheterna välja lund. Men förlossningen kanske e annorlunda...

• Sommaren12
    14mars skrev 2012-03-07 07:27:05 följande:
    Familjeliv har en app, så kolla på android market, där borde den finnas :)

Rul om en vecka, gud va tiden går segt!!
    Hihi är det därför du heter 14mars? Flört
    Visst går det segt... Nedräkning här också, 6 dagar kvar för min del, men har massor att göra så hoppas tiden går snabbt.
Svar på tråden Augustibebis 2012