Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Anneh: tittade på din blogg. Vad är det för app du använde innan du skaffade angelsound?

• Sommaren12

Ellenbmt: Har inte själv råkat ut för det men hört att det är vanligt att få sammandragningar när man har sex.

• Sommaren12

Minns förresten att det var nån mer i tråden som fick sammandragningar under "sängjympat" och det var ännu tidigare. Jag tycker det låter läskigt! 

Idag ska jag gå igenom gymet med en PT. Sa i receptionen att jag är gravid så att de kanske kunde välja en PT med lite erfarenhet på det området. Så nu ska jag träffa en gravid PT haha! Ska bli kul iaf, känner mig väldigt laddat att angripa gymet igen. Har bara promenerat i vintern och sprungit i höstas. Saknar lite mer action! :) 

• Sommaren12

Godisbit: tyckte det verkar va ett jättekul sätt att berätta på att råka lägga ultraljudsbilden bland de andra fotona! Gillar sånt! :)

Jag är så sugen på att köpa ett angelsound men tror bara jag kommer bli jätteorolig om jag inte hittar ljudet så har bestämt mig för att avstå. Iaf vänta tills jag känner sparkar så jag ändå kan vara säker på att allt är bra.

Estelle tycker jag är jättefint!! Kul att de ratade de andra traditionsenliga å tråkiga namnet å valde nåt eget. De känns som ett väldigt modernt par i kungahuset, känns representativt å bra att Daniel ska va pappaledig också.

• Sommaren12

Tar med levaxin, fast inte pga graviditeten. Har opererat bort sköldkörteln.

Nu har jag bokat resa till mamma i London, blir min 25e i ordningen, börjar känna mig som hemma där. Hon ska skämma bort mig med shopping till både mej och bebisen. Ska bli mysigt. Har ju tyvärr inte mamma på hemmafronten som jag ibland kunde önska nu när jag är gravid.  

• Sommaren12

Alltså jag tycker att detta är jättejättejobbigt. :( jag känner mig helt ogravid och har känt så typ en vecka. Magen har inte växt på flera veckor och fastän jag har en stor bula när jag står upp så kan hag dra in magen helt på morgonen när jag ligger ner och då syns ingen bebis till hur mycket man än stirrar. Har inte känt den heller än. Finnarna börjar försvinna och jag är inte lika hungrig som innan. Känns verkligen inte som det finns nåt där. Om detta är spökveckor så är det hemskare än jag trodde. Vill bara gråta! Funderar till och med att ringa läkaren på spec mödravården och tjata till ett ul, två veckor drygt till rul nu... Ska köpa spjälsäng idag men det känns inte ens kul, bara som ett bad sign. Och mannen förstår inte mina känslor alls. Känns skit nu. :'(

• Sommaren12
    Kampis: va gullig du är! Gör jättegärna det så får jag se om jag lånar den. Är ju lite oromantiskt att sitta på en toa på ett köpcenter och lyssna på bebishjärtat första gången HAHA men har jag samma panik imorgon som jag hade i morse så vore det kanske rätt skönt... 

Har också varit på IKEA nu. Kände mej helt opepp på det i morse men måste ju passa på när den där Hensvik var gratis. Fast när vi kom till hyllorna var både madrassen och sängen slut så vi körde. Jag kollade varusaldot på mobilen på väg hem och då stod det att det skulle finnas rätt många så då vände vi och körde tillbaka igen. Liiite hormonstim det var i gång 29 hylla 13 kan jag säga! Flört Säkert tio gravidmagar och tillhörande uttråkade pappor stod där och väntade på att de skulle fylla på med sängar. Fick tag i en till slut i alla fall och käkade (såklart) en korv på vägen ut. Har haft vårjackan på mig idag, blåser mycket här men var skönt ändå. 

Känns lite bättre nu i alla fall. Fast den där panikkänslan över att nåt är fel kommer och går hela tiden under dagarna... :/ 
Svar på tråden Augustibebis 2012