Augustibebis 2012
Vi var och kikade på barnvagnar igår, mest för att vi ska ha ett hum om vad vi är ute efter. Är helt förvirrad av alla nya ord och begrepp som duo, kombi, chassi, citykorg, lift... gah. Jag tänker att det enda som funkar när man bor i lägenhet blir en kombi, så att man bara kan ta med liften upp? Eller kan man ha en mjuklift i en liggdel också så att man kan ha en duo? Kanske helt dumma frågor men jag har ingen aning... :P
Ja visst är barnvagnar en djungel! Tyckte det var befriande att åka och titta, känna och klämma så man fattar vad folk menar med mjuklift, hårdlift, duo osv...
Vi bor i lägenhet på andra våningen utan hiss så jag vill helst ha en duo som verkar va smidigare i modellerna än kombi. Men mjuklift känner jag är ett måste så jag håller på att undersöka om man kan ha det i liggdelen i duovagnar. Vi tittade på en Cameleon i en butik och då sa hon att man kan ha Phil & Ted's (heter det så?) mjuklift i den, men tyvärr var de slut där så hon kunde inte visa. Går det inte med duo så lutar det mot en Brio Happy kombivagnen.