Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

isaochbel skrev 2012-03-10 07:33:12 följande:
    Från att inte ha känt bebisen något till att igår kväll få 4 ordentliga kickar som sambon också fick känna! Är så glad att han äntligen ger sig till känna, mutan var förstås Ben & Jerry's ;)
    Va mysigt!  Ben&Jerrys kan göra susen! Flört Här har jag känt sparkar i en vecka nu men mannen känner inte än.

Nu ska vi iväg och titta på barnvagn och provköra bil. Glad 
  • Sommaren12

Tack mammsen för listan! :) fler får gärna fylla på! :)

Är amningskudde bra att ha?

Det enda jag köpt är spjälsäng (IKEA-erbjudandet) med madrass och en affisch (väldigt nödvändigt ;)) att hänga ovanför. Inga kläder alls än. Kommer nog bara köpa lite grann, räknar med att man kommer få massor! ;)

Är såna där nattlampor eller vad de heter bra?

• Sommaren12

Natlup: hjärtat lyssnar de inte på. Det är lite olika hur lång tid det tar men ca 20-30 min. De går igenom och kollar så alla delar på bebisen ser bra ut och mäter dom, kanske ändrar de ditt bf. Olika med bilder. Här får vi iaf en bild, kanske fler. En del får betala för dom, men oftast tycker jag man brukar få en iaf.

• Sommaren12

Jovisst, tycker det känns så från och till. Min mage växte PANG v 11-14 men sen har det stått helt stilla, tycker t.o.m. den känns mindre ibland. Men sen jag började känna sparkar så oroar jag mig inte. Tror våra magar lever lite som de vill nu och att man ska försöka att inte oroa sig för dess konstigheter men visst e det svårt ibland...

• Sommaren12

Lycka till idag natlup och ha en mysig stund med din bebis!

Idag trillar jag in i v 19 och imorgon är det äntligen min tur att gå på rul! :)

• Sommaren12

Såklart är det av många anledningar bra att amma, men jag som med största sannolikhet inte kommer få amma (oga mediciner) är ganska trött på den svenska hysterin kring ämnet. NEJ man är inte sämre för att man inte ammar. Punkt slut tycker jag.

Jag hoppas verkligen att jag får amma, ser fram emot det om det funkar men skulle inte göra det till varje pris som många bm verkar förutsätta att man ska. Det positiva med att ge flaska är ju att mannen också kan vara delaktig och få en mysig stund med sitt barn.

• Sommaren12
    babyhummingbird skrev 2012-03-12 12:48:01 följande:
    Gällande sparkarna i magen. Jag upplevde aldrig den där känslan av fladder/fiskrörelser.. Utan plötsligt en dag kom en liten spark. Nu känner jag henne sparka hela dagarna och det känns tydligt utanpå magen.. Mest känns det när jag lägger mig på soffan efter middagen på kvällen. Syns till och med utan på magen.. Filmade och visade mannen igår som alltid missar sparkarna!
    Här kom det också sparkar direkt. Kände inte heller av nåt fladder. Nu har det sparkats massor sen drygt en vecka. I princip så fort jag sätter/lägger mej ner. 

Är på sånt sjukt bra humör idag! Inte nog med att det har varit så soligt och varmt i Kalmar idag att man kunnat gå utan jacka ute (!) har också lyckats få till en intervju med en väldigt intressant person och möjligen kirrat min första tv-reklam för ett företag. Sånt är kul när man pluggar, få bekräftelse på att det man gör är bra. Glad Så idag firas det med semlor till kvällsfikat och imorgon är jag helt ledig förutom rul och läkarbesök hos spec mödravården. Men rul är ju såklart bara väldigt välkommet! Nu när jag jobbat undan massor och plötsligt har det lugnt börjar jag bli nervös för morgondagen, så pirrigt!!

Grattis alla ni som varit på lyckade och mysiga rul idag!  Solig
  • Sommaren12

Välkommen Helene och grattis!! :)

Helenaa: I know the feeling... Tar dagligen fyra mediciner varav tre inte rekommenderas gravida och en av dom är ett fett jäkla NO NO NO... Jag grät varje gång jag skulle ta dom i början av graviditeten. Kallade cellgiftet för mitt "killerpill". Men tack vare mina underbara läkare som samarbetar hur bra som helst (vilket är värt ett stort utropstecken inom vården!) så har jag lugnat ner mig. Har visat sig att studier på mitt s.k. "killerpill" bara har testats på råttor och då med extremt höga doser som är helt onaturliga för människor samt har inte en enda patient rapporterat skador på fostret som kan ha med medicinen att göra. De andra medicinerna är vanliga bland gravida och som man sätter ut ifall man kan men inte om det riskerar mammans hälsa.
    Min ena läkare säger till mig att jag absolut inte får avstå medicinen för DET innebär större risk att fostret skulle skadas än om jag tar medicinen. Om mamman är sjuk påverkar mer än medicinen alltså. De väger ju alltid det mot varandra så jag tror du kan vara lugn med deras beslut, de vet vad de sysslar med. Förstår att det skrämmer dig men försök lugna dig. Kryapådigkramar!!

• Sommaren12

Verkar va ganska många som gjort rul och blivit flyttade flera dagar då. Ni som blivit det, har nån av er gjort kub?
    Jag har gjort ul i v 9 och kub i v 13 och blivit flyttad fram en dag båda gångerna. Då är väl inte risken så stor att de kommer flytta mig flera dagar nu på rul? 12 timmar kvar nu exakt haha! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012