• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    iframtiden skrev 2011-12-22 12:33:30 följande:
    Japp så stod det. Jag har lånat den på bibblan och jag tänker säga till dem att plocka bort den ur sortimentet. Det har väl kommit ny-utgårvor senare som förhoppningsvis är mer uppdaterade.

Över lag blev jag ganska irriterad av att läsa den, det stod även att kvinnan bör bjuda till och ha sex med mannen även om hon inte känner för det under graviditeten-för mannen kan ha svårt att vara utan sex!!

Jag är född 1977 och mamma tyckte på fullaste allvar att jag väl kunde ta mig ett glas vin på en middag häromdagen!
    Det tycker jag du gör rätt i at säga till om, verkligen!

Märkligt att inte din mamma hängt med i vad som hänt sen 70-talet då?...
  • Drömmar och förhoppningar
    Novalina skrev 2011-12-22 13:04:33 följande:
    Och min son kommer va 22 mån., el. 22,5 mån.

Jag är sååååå GLAD nu, och såååå nervös!!!!!!!!!! Tyst Min underbara bm ringde och hade fixat tid för VUL på KK imorgon fre kl.10!!!!!!!!!! Skäms

Undrar just om jag kommer sova nåt alls inatt??!!! Foten i munnen

Usch, nu vet jag inte om illamåendet jag känner är pga oro eller graviditetsillamående!!
    Åh vad gott, då kommer du få svar i alla fall! Jag har också vul imorgon kl 10, men i mitt fall handlar det om att se så allt har kommit ut. Jag hoppas att jag slipper skrapning. MEN, så är inte fallet hos dig, du har ett litet hjärta som tickar!!
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-22 13:04:33 följande:
    Och min son kommer va 22 mån., el. 22,5 mån.

Jag är sååååå GLAD nu, och såååå nervös!!!!!!!!!! Tyst Min underbara bm ringde och hade fixat tid för VUL på KK imorgon fre kl.10!!!!!!!!!! Skäms

Undrar just om jag kommer sova nåt alls inatt??!!! Foten i munnen

Usch, nu vet jag inte om illamåendet jag känner är pga oro eller graviditetsillamående!!
    ÅÅÅÅH då ska vi vara där samtidigt!!
    Eller ja antagligen inte på SAMMA men  
  • annhapannha

Nej usch nu blev jag orolig, att det ska fara farligt att färga håret.Det hade jag inte hört talas om....
    Gick och tvättade ut mitt när jag läst här på sidan. Hade hunnit sitta i 20-30 min!!!!
    Jag som är så nojig efter två missfall bakom mig....

Plötsligt händer det
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-22 13:35:56 följande:
    ÅÅÅÅH då ska vi vara där samtidigt!!
    Eller ja antagligen inte på SAMMA men  
    Ja, vi får hålla tummarna (((hårt)))  för varann!! Så spännande!!!!!!! Drömmer
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-22 13:33:31 följande:
    Åh vad gott, då kommer du få svar i alla fall! Jag har också vul imorgon kl 10, men i mitt fall handlar det om att se så allt har kommit ut. Jag hoppas att jag slipper skrapning. MEN, så är inte fallet hos dig, du har ett litet hjärta som tickar!!
    Men då... Jag är så ledsen för din skull... Är verkligen glädje och sorg på samma gång...

Som sagt, jag va exakt i din sits för 2,5 mån sen, så jag förstår verkligen... Skäms

((Styrkekram))Hjärta
  • annhapannha
    Blomsterfröna skrev 2011-12-22 14:32:31 följande:
    Det är inte farligt att färga håret, så färga på:)
    man blir så jävla nojig, finns alldeles för mycket att läsa på internet och alla säger olika! Konstigt att det inte finne mer forskning. I danmark rekomenderar man gravida att inte färga håret. Pratade iaf med min mamma som har fyra barn och har färgat håret under alla graviditeter, mer är en gång. Ska försöka släppa detta och inte oroa mig....
    Plötsligt händer det
  • Gadget
    Novalina skrev 2011-12-22 14:26:41 följande:
    Ja, vi får hålla tummarna (((hårt)))  för varann!! Så spännande!!!!!!! Drömmer
    Och vi har tid kl 9.

Hur långt gångna är ni nu igen? Jag är i 8+1 tror jag. 
  • oxle bo

pust, har varit på stan o trängts med barnen, handla julklappar till barnens mormor o morbror o moster :)
    var rea på mamma kläder, man jag mitt pucko våga inte köpa än, v10 nu. men byxorna kan jag inte ha..hur tänker jag ;)

känner nu när jag kom hem, foglossning svagt men precis som tidigare i graviditeter, har då blivit sjukskriven iv26.. trodde man kunde få slippa..

Svar på tråden Augustibebis 2012