• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Hum... känner att jag måste opponera mig lite i diskussionen om hårfärg... Man kan inte med säkerhet säga att det är helt ofarligt, bara för att man inte hittills kunnat säkerställa att det ÄR farligt. Men som redan påpekats; att smörja knoppen med kemikalier är kanske något man ska ta ställning till över lag...

Och när det gäller galna och överdrivna råd; det finns trots allt fortfarande barnmorskor som rekomenderar att man hellre fortsätter att röka än att utsätta bebisen för stressen att sluta röka.... ehum.... Som sagt, man får ju forska och fundera själv för att avgöra vad som verkar vettigt.

• annhapannha

Vad är det som är farligt med hårfärg? Är det att fostret kan få missbildningar? Ökad risk för missfall? Känns som att det borde forskas mer kring detta området... Och det måste ju finnas andra saker som oxå är mindre bra såsom bodylotion...?!!?!

Plötsligt händer det
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-22 14:26:41 följande:
    Ja, vi får hålla tummarna (((hårt)))  för varann!! Så spännande!!!!!!! Drömmer
    Absolut!!!
    Gadget skrev 2011-12-22 14:57:26 följande:
    Och vi har tid kl 9.

Hur långt gångna är ni nu igen? Jag är i 8+1 tror jag. 
    Åhh, får nog sitta inloggad på mobilen
    Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i, rätt tidigt men det är ju bland annat därför jag ska dit, för o se hur långt. Hade ju int ehaft mens sen somras :/

• astro
    annhapannha skrev 2011-12-22 15:16:14 följande:

Vad är det som är farligt med hårfärg? Är det att fostret kan få missbildningar? Ökad risk för missfall? Känns som att det borde forskas mer kring detta området... Och det måste ju finnas andra saker som oxå är mindre bra såsom bodylotion...?!!?!

Det är väldigt oklart på vilket sätt det skulle vara farligt.

Jag är mer orolig för (och väldigt försiktig med) s k hushållskemikalier. Diskmedel, tvättmedel, rengöringsmedel, doftspray, toablock, hela det paketet. Som "tur är" är jag överkänslig och märker direkt om jag andats in eller rört vid minsta smula kemikalier. Det är också därför det känns självklart för mig att det kan vara skadligt (kan det ge mig astma är det rimligen inte nyttigt för bebisen heller).

Sedan ska vi inte prata om deo, parfym, hårspray, ansiktskrämer ...
    Jag försöker i görligaste mån använda välkända naturprodukter, är jag osäker på innehållet låter jag helt enkelt bli. 

Egentligen är det heltokigt att vi dränker våra hem - och oss, våra kläder, våra kroppar - i kemikalier varenda dag. Jag tror inte att de flesta av oss tänker på det ett enda dugg. 
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-22 11:18:30 följande:
    OK. Själv äter jag nästan bara långsamma kolhydrater, har du testat det innan med? Skönt för dej att slippa känna så då iaf, att du hittat en bra lösning på det för din del.
    Jo, men som f d sockerberoende och f d ätstörd så klarar jag inte av långsamma kolhydrater heller under någon längre tid. Rätt vad det är kommer min gamla matfixering tillbaka. Det är bara på strikt LCHF som den förblir borta.

När jag är med barn brukar det dock bli en del kolisar, för jag brukar bli galen i fullkornsbröd. Och jag tror mycket på att ge kroppen vad den skriker efter.  Särskilt när man är gravid.

Just nu är vinäger grejen och vinäger passar till ALLT. Jag till och med steker kött i det  
  • babyhummingbird

Gällande diskussionen om hårfärgning. Jag har alltid tyckt det varit en smula överdrivet tills jag såg Kalla Faktas reportage om detta... Här kommer ett utdrag från sammanfattningen: http://www.tv4.se/1.2136972/2011/05/13/hoga_kemikaliehalter_efter_harfargning
    Tycker man skall läsa detta, eller ännu bättre kolla reportaget.
    Jag blev förvånad över hur höga halter man kunde mäta i urinen.  

Så jag kommer inte att färga håret under dessa nio månader.. utan kommer välja en mildare toning med mindre 2,5 TDA i sig.. vill inte riskera någonting.  Jag kan tillägga att jag annars färgar håret frekvent.

• Litenfyra

Hallå! Jag fick ett oväntat plus häromdagen:) har en son på 4 år och tvillingpojkar på 16 månader! Hur fan ska vi klara detta???? Shit alltså! Bf enligt sista mens 19 augusti!

• Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-22 11:24:21 följande:
    Hihi, själv åkte jag vattenrutschbana då jag va i 7:e mån med sonen!  

Kan du verkligen dölja graviditetsmagen så länge som till v.15??

Haha sist outade jag mig inte för chefen förän i v 24, och kollegorna i 26. De va först då folk började misstänka.

Tur att garderoben är full av tunikor.
  • Blomsterfröna

Min bm sa de. Det är inga problem att färga håret... Jag har färgat håret med alla mina tre och dom är friska och krya;)

• Liza1989

Detta är bilden på det som antingen är tvillingar eller ett embryo med en skugga så att det ser ut som två.
Svar på tråden Augustibebis 2012