Augustibebis 2012
Känns tillräckligt tufft att va så trött som man är och sitta i excel med en miljard siffror. Huvudvärken dyker däremot upp vissa kvällar istället.
Dag 100 idag, förresten! 180 dagar kvar! :D
Naimis- låter konstigt. Å andra sidan ändrade de inte i min journal för sonen efter Rul. Står datum efter sista mens där. Men där tror jag det var ett slarvfel.
Jag bheöver hjälp... vi har ganska passionerade diskussioner om vagn just nu, min sambo envisas med en tysk kloss... Hur som helst... för en augustibebis: är separat liggdel eller mjuk/hårdlift att föredra?
haha, livlig diskussion här med!
Vi hade först en separat liggdel förra gången, var bra med plats till alla vinterkläder och sånt, den kändes mysig. Efter detta köpte jag en kombi med mjuklift, och jag HATADE den. Skittrångt med vinteroverallen och hua.
MEN, om man kollar måtten på nyare liggdelar och mjuklift/hårdlift, så skiljer det kanske 1-2 cm. Och när det är vinter (from 1 dec) så kommer ungen vara 4 månader.
Vi har dessutom tittat på no-name vagnar som har just sån ställbar ryggplatta i liggdelen, så att man kan halvsitta där med. :)
Sambon vill alltså ha en Gesslein med 4 lika stora hjul... jag tycker de är skitfula. (och jag är ledsen att säga det, men detsamma gäller Emmaljunga)
Bugaboo är för dyr, Teutonia Fun likaså. Enligt honom alltså, jag köper ju gärna begagnat. Men han resonerar som så att vi kan få en NY vagn för det priset, om man köper en med okänt märke. Vilket visserligen är sant, men vad gör vi då om den är defekt på något sätt? Skickar tillbaka den till Tyskland och går utan vagn?
Han vill inte se att det är en investering i kvalitet, han ser bara att man KAN få en vagn jättebilligt. Tror inte samma argument skulle gå hem om det gällde bilen....
Sorry, jag är sjukt less just idag. Känns som att jag väntar barn ensam. Igår konstaterade han att jag självklart mår illa, kräks och har ont i huvudet när jag tänker på det hela tiden. Om jag bara inte tänkte på det skulle jag må bättre. Som sagt, graviditet är tydligen någon form av kvinnlig konspiration.