Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

ZzzzZzzz... Nej, man måste inte vara mördare för att inte vilja diskutera abort i en tråd om blivande bebisar, man måste inte vara svensk heller (hör och häpna!) , man måste inte vara helt prylgalen för att man vill ha en ny barnvagn, man måste inte vara feg för att man inte trycker upp sina åsikter i ansiktet på andra. Man kanske, kanske bara har en känsla för vad som passar vart och hur man uttrycker sig gentemot sina medmänniskor.

Visa lite respekt och var inte så dömande! Som redan sagts flera gånger; när många vänligt ber om att den diskussionen tas någon annan stans så kan man väl respektera det? De som vill diskutera hur bra de är som människor kan så göra, och vi slipper den dåliga stämningen här i tråden.

• Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-02-02 17:02:55 följande:
    FruFoxy- De är bra kämpat!

Vi får väl starta en tråd där vi peppar varandra att komma i form igen sen och anordna barnvagspowerwalks i respektive stad sen i höst.
    Word! Igen! :)
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-02-02 18:25:34 följande:

Håller i och för sig med dig - jag är inte heller mycket av en "prata väder över kaffet"-person.

Men ... negativa värdeord kan man kanske vara hygglig och låta bli, när man inte är i en diskussionstråd?
    Den här tråden handlar ju om väntade bebisar och inte politik, t ex. Vi har säkert politiska åsikter allihop. Det har jag inget emot att ta upp. Däremot tycker jag att det vore klart ojuste av mig att t ex skriva:

"Vem som helst fattar ju att vänsterpolitik är det enda sättet att skapa ett solidariskt samhälle, de som röstar höger är antingen själviska as eller bara dumma i huvudet."

Jag skulle också bli riktigt förnärmad om någon skrev:
    "Röstar man vänster är man ju nästan brottsligt naiv. Väx upp och fatta hur marknaden funkar."

Ni fattar?

I en politisk diskussionstråd är ovanstående helt ok, men i en tråd som handlar om andra saker (som denna) så skapar det bara sårade känslor. Man kan faktiskt stå för sina åsikter UTAN att kalla andra för nedsättande saker.

Jag kan t ex säga att jag gärna köper begagnat, delvis för att jag tänker på miljön, delvis för att jag oftast har ont om pengar. Men jag behöver ju för den skull inte kläcka ur mig att de som inte köper begagnat är korkade miljöbovar ... det är skillnad.

Så jag tycker att vi lite elegant kan hålla oss till vad var och en tycker, utan att måla ut alla andra åsikter som fel eller dumma. Jag är vänster, jag köper begagnat, jag gillar djur, jag spelar Warcraft, jag umgås gärna med både dataspelsmotståndare och högerfolk bara de inte kallar mig fula saker. Vanlig hövlighet, liksom ... var och en har rätt till sin åsikt.

Så väldigt välformulerat! :)
  • Stövelkatten
    Millas skrev 2012-02-02 21:27:59 följande:
    Oj här har det hänt grejer senaste dygnet ser jag har senaste veckorna misstänkt att jag känt mini några gånger, idag sprattlade det till ganska ordentligt. Känner oftast då jag sitter framåtlutad, nästan dubbelvikt. Har ni någon särskild ställning då ni känner den lilla? Vecka 13+4 idag!
    Samma här, då blir de lite sura verkar det som. Jag känner oftast på jobbet, eller när jag sitter och skriver till er.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Blomsterfröna: åh ett radhus!! :) vill också ha ett! Har spanat in de där på getingen, tycker de är så söta utifrån iaf. Mrn inte aktuellt för oss. Och ja snön... Ska köra hela helgen mellan släktingar, gäller att va försiktig!

Nån som använder gravidbälte i bilen?

Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.
    Vad är gravidbälte?
  • Stövelkatten
    A R skrev 2012-02-03 09:07:47 följande:
    Här kommer förmodligen en dum fråga men ni vet kanske hur det kan vara när man börjat fundera på något.
    Jag äter mycket ägg, minst ett om dagen och har gjort det de senaste åren. Jag tycker det är otroligt gott och samtidigt mättande.
    Vi har en i familjen (inte på min sida) som är äggallergiker och jag har för mig att hon sagt att om man äter mycket ägg under graviditeten kan barnet utveckla allergi. Jag kan minnas helt fel men nu har jag hakat upp mig på detta, har försökt googla på det men inte hittat någon info om det, är det någon här som har någon aning? 
    Allergier utvecklas inte av vad du äter eller inte äter som gravid, det är andra saker som påverkar, framförallt arvet.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 09:06:38 följande:
    Stövelkatten: haha jag kan inte förklara för jag fattar knappt själv men min kompis hade ett sånt och vill nu att jag ska använda det. Ser ut som en blöja typ. Tror det är för att ifall man krockar så ska inte magen å bebis ta smällen på nåt sätt... Tänkte bara se om nån använt det? Jag är skeptisk nämligen.
    AHA, gravidbälte! :)

http://www.barntrygghet.se/vanta-barn-amning/besafe-gravidbalte/

Lite knasigt tycker jag att de skriver "I olyckor där gravida varit inblandade har fostret klarat sig tack vare att kvinnorna har använt bältesstyrning. Använd därför BeSafe Gravidbälte redan från andra graviditetsmånaden." Så ingen annan klarar sig? Låter ganska konstigt.
    Hur som helst, nu vet vi alla vad det är.
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-02-03 09:22:58 följande:
    Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!
    Ja, helt normalt. :)

(borde jag jobba lite? näääh...)
  • Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-02-03 09:46:35 följande:
    Berättade för barnen att efter KUB att de ska få ett litet syskon. Hon har frågat varje dag efter det om bebisen fortfarande är kvar i magen. Frågade om hon visste något fint namn som bebisen kunde få, hon tyckte då att bebisen kunde heta Harry eller Molly. Får kanske bli något annat då våra barn heter just det .
    Ni kan få vårat förslag; Glittra. Sonen har liksom bestämt sig för det redan. :-S
Svar på tråden Augustibebis 2012