Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Det var någon som skrev om att magen var mindre igen, som kunde ligga på mage igen osv. Samma här! På min senaste bild i bildtråden syns det också, jag är typ lika stor fortfarande som jag var i v.8. Men bebisklumpen är ju där, men jag känner knappt kanten igen, och bebisen gör sig också mindre påmind. Nu är jag lite glad att jag har dopplern och kan lyssna på hjärtat när man känner sig sjukt ogravid.

• Stövelkatten
    .aj skrev 2012-02-02 09:21:18 följande:
    Stövelkatten: hur är hjärtrytmen hos bebisen? Lyssnade igår första gången v 12(11+2) och tyckte det gick sakta. Fast det kanske va dubbelslag. rädd att det är jag själv jag hör :p
    Ganska exakt dubbelt så snabbt som din puls. I bildtråden har jag postat en liten bildsekvens med ljud från bebisen, där kan du höra hur ca 156 slag i minuten låter. :)
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-02 09:45:05 följande:
    Jag måste säga att jag blir ganska ledsen och helt osugen på att vara med i denna tråden när jag anses som korkad och en mördare. Jag är mycket långt från något av det. Jag föredrar att köpa en begagnad vagn men kommer bestämma mig för vilken jag vill ha och hittar jag ingen begagnad köps det eventuellt en ny. Sist jag checkade var det väl upp till var och en hur man prioriterar sina pengar man själv arbetat ihop? Du kanske lägger pengar på annat som jag aldrig skulle göra, tycker inte du är korkad för det.
    Ang kub så vet jag inte vad jag skulle göra ifall det blev dåliga resultat. Beroende på resultatet kanske jag tagit bort det. Antagligen inte men jag är osäker. Man kan tycka mycket om detta, jag tänker inte hålla en hel plädering om min åsikt i saken men i ett forum där man vill hålla god stämning och stötta varandra kalla folk för mördare, DET tycker jag är rent ut sagt korkat. Håll era starka och provocerande åsikter för er själva.
    Vännen, ta inte åt dig så mycket! Du vet själv att det är upp till dig att besluta om ditt eget liv, sen kan folk tycka vad de vill. {#emotions_dlg.flower}

Jag håller dock med, man kan väga sina ord lite när man vet att det finns andra som kan tycka annat och ta åt sig.
  • Stövelkatten

Jag tänkte snart ge mig ut här i centrum och se om någon har en billig vinterjacka på rea, har ni några tips? Det blev ju smällkallkt här igen, och jag får inte längre igen min älskade dunparka. Behöver något varmt, men vill inte lägga massa pengar på en jacka jag kommer använda så kort tid.

(Och ja, jag kollade på Blocket, men jag har inte det tålamodet. )

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:15:51 följande:
    Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

Jag trodde det var alldeles för tidigt för att se könet redan i v.12? Låter lite skumt, tycker jag.

Jag har absolut inga spekulationer, har aldrig sett en UL-bild där könet synts, så jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter. :)
  • Stövelkatten

Hett tips; man kan radera bilder när man citerar! Så behöver man inte fylla massa plats med kopior på samma bild. :)

Och tyvärr hittade jag INGET i jack-väg. Det enda i okej prisklass var på Cubus, men det var en knallröd dunjacka, som jag inte ens tyckte om. Då känns även 400:- onödigt.

Blir på dåligt humör av att försöka shoppa. Dessutom skulle jag vilja ha sånna där fula UGG-kopior, för de verkar i alla fall passa mina fötter och vara sköna, men även de är slut över allt!

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:15:51 följande:
    Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

Okej, nu läste jag på lite om vad man ska kolla efter, men jag tror att din bild är för otydlig för att vi ska se någon könspapill alls. :S Eller, tydlig är den kanske, men väääldigt liten.

Hur som helst, möjligt är det alltså att ana könet i v12, men tydligen inte särskilt säkert. Spännande sånt här, tycker jag! :)
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2012-02-02 13:11:54 följande:
    Det är min egen syn på det hela bara.

Och varför måste man alltid va så "typisk svensk" och "lagom", får man inte ha starka åsikter om kontroversiella frågor som väcker starka känslor?  Tänker då framförallt då på detta med barn med DS.
    Man kan väl ha starka åsikter om saken utan att för den delen uttrycka sig som du gör? Ingen har väl sagt att bara 100% perfekta barn önskas.
    Jag är faktiskt själv inte så väldigt öppen för abort generellt, men jag ser inte att jag har rätt att vara hård mot någon som tycker olika, och jag ser heller inte att det är något som ska diskuteras här i vår tråd om våra bebisar som väntas i sommar.

Kan vi snälla bara lämna denna diskussionen nu, eller om nu någon vill prata om det så kanske man kan ha vänligheten att göra det i en annan tråd?
  • Stövelkatten

*håller för öronen* LALALALALALALALAAAAA!

Naimis skrev 2012-02-02 14:08:59 följande:
    Oj vilka diskussioner! Tänker inte ens lägga mig i abort diskussionen då jag själv gjort en abort tidigare och inte alls ser på de lika svartvitt som vissa gör.

Som några andra sagt de är tur att vissa av oss är "korkade" och köper nytt till våra barn. För er som vill kunna köpa begagnat.
    Jag anser mig ha råd och tycker de är kul.
    Så inte tar jag åt mig av andras åsikter.

För mig blir de en ny vinter jacka nu imorn, har blivit något bred om höfterna, så den jag köpte i höstas sitter Inge bra.
    Hittat en på blocket som tur är.
    Irriterande att jag inte hittade någon. MEN jag tror att jag kommer sprätta upp dragkedjan på min nuvarande jacka, och lägga till en bit tyg. Ska bara hitta något som blir bra och inte avviker allt för mycket. Då kan jag bara sy tillbaka allt nästa vinter då jag förhoppningsvis är smal och smärt igen. :)
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-02-02 15:47:39 följande:
    Stövelkatten- Nu visste jag vilken jacka jag ville ha redan innan jag började leta, inte helt gratis ändå, men jag vet att jag kan gå plus minus noll på den om jag säljer den vidare sedan
    Ja, det är ju kalas! Hade ju hoppats att det inte skulle bli så kallt igen och kunna använda en tunnare jacka jag redan har, men icke! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012