Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Fy fan för att behöva ta det beslutet! Jag känner så för henne även om jag inte alls kan föreställa mig. :( Tänk något så fint och längtat som slutar så, ingenting kan man ta för givet. Jag hoppas att hon och hennes kille får det stöd de behöver nu när de måste gå igenom det här.

• Sommaren12
    Svipp skrev 2012-03-18 19:16:44 följande:
    Så fruktansvärt! Går inte att föreställa sig ens. Så orättvist! Lider med er...

Jag väntar mitt tredje och är i v 18 och tror ibland att jag känner något men det är antagligen inbillning. Vill så gärna känna något ordentlig så man vet vad det är med säkerhet. Jaja, bara att försöka ha tålamod...
    Ja jag vet! Så kände jag när folk började skriva här att de kände sparkar, trodde att jag kaaanske kände nåt men var väldigt osäker. Men när sparkarna kom så kom de med besked och det var så härligt att veta säkert då. Håll ut! :) Du kanske ha moderkakan i framvägg?
  • Sommaren12

Blev plötsligt så sugen på att köpa kläder till min tös! Länka gärna adresser till sidor med fina barnkläder! :)

• Sommaren12

v 20 idag! :)

A R: Oj, jobbigt med din pappa! Tycker det låter ganska allvarligt om han inte kommer ihåg att du sagt att du är gravid. Vill inte vara fräck på något vis så hoppas du inte tar illa upp...

• Sommaren12

19+0 idag, men halva graviditeten är väl 19+6? Min app säger idag att halva graviditeten har gått...

Mammsen: "barnbytardag", ska ni byta bebisar med varandra hihi? Nää jag fattade men det lät kul... ;)

Detgodalivet: ser med fram emot att köpa tjejkläder!! :)

• Sommaren12

Så jävla deppig ikväll över allting i precis. Saknar Malmö (där jag bodde förr) å alla vänner. Saknar att jobba å tjäna pengar ist för att plugga med all jävla tentaångest och att aldrig ha råd med nåt. Känner mig så sjukt opepp nu. Har legat i sängen och stirrat på taket i tre timmar nu. BLÄ!

• Sommaren12

Juliette: Kalmar. Har bara pluggat ett år nu så kommer ha två kvar när jag kommer tillbaka. Känns motigt men jag vill verkligen ha ett år med min bebis och orkar nog inte plugga samtidigt som många gör. Så om tre år eller så när jag är färdig hoppas vi kunna flytta tillbaka till skåne igen, men det beror ju på var man får jobb nånstans.
    Har bölat i telefonen med mannen (som jobbar) nu i en timme, känns lite bättre men är fortfarande deppig. Är väl så ibland bara. Mycket omställningar i livet som väntar nu, vilket innebär både glädje och oro.
    Är du från skåne?

• Sommaren12
    fransyskan skrev 2012-03-21 09:38:40 följande:
    Obetalad ledighet. Vi får leva på makens inkomst, som på "den gamla goda tiden". Fast ska inte klaga; vi har tur som har råd att välja det alternativet. En kollega till mig lämnade bort sin lilla flicka till mormor söndag kväll och hämtade hem henne på fredag efter jobbet.

Ett annat alternativ är creche (dagis) eller någon slags nounou (typ dagismamma) men jag vill verkligen inte lämna bort mitt lilla, lilla barn utan, som sagt, lever hellre på vatten och bröd. Usch och fy.
    Vet att i England är det samma sak. Och dagisen, när det blir dags, är inte så ofta ett alternativ heller. De kommunala dagisen är dåligt skötta så få vill ha sina barn där och de privata är SVINDYRA. Det kostar flera tusen i VECKAN. Därför lönar det sig ofta för familjer att mamman säger upp sig och blir hemmafru istället eller att man skaffar en nanny som många har. Det är klassfråga och genusfråga.

Tror få länder är så bortklenade som Sverige med ledighet och ekonomiskt stöd i olika situationer.
  • Sommaren12

Grattis Naimis! :)

Fler som får sammandragningar vid orgasm?! Tycker det är så sjukt obehagligt så jag vill inte ens mysa till den punkten längre. :( dock har jag börjat drömma massa sexdrömmar sen jag blev gravid å ganska ofta får jag orgasm i sömnen å vaknar av världens sammandragning. Fy...

Svar på tråden Augustibebis 2012