• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 20:41:12 följande:
    Välkommen!

Mina första fyra är födda -90, -92, -94 och -95. Så tvillingar har jag inte haft visserligen men däremot fyra blöjbarn samtidigt (äldsta barnet var länge ovilligt att sluta ha blöja) ... Det går bra det också  

Grattis till plusset! 
    Ja, där va du visst!! Tungan ute Skrattande
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 21:01:01 följande:
    Det är ju ganska vanligt med tvära kast när man är gravid. 

Vid mf är det oftast inte så att symptomen bara försvinner över natt, tror jag ... det var inte så för mig i alla fall. Just att kroppen kändes gravid fortfarande fast den inte var det, det hörde till det jobbiga. 
    Hur många mf har du haft, och i vilken v.?...
  • Novalina
    Helenaa skrev 2011-12-22 21:12:36 följande:
    Ikväll fick jag sjukt sug efter nachochips å salsa. Shiiiiit va gott de var :D
    Du, det förstår jag!! Tungan ute

Konstigt nog så fick jag med det, fast igår!

Måste bli det till käk imorn som fre.mys, med en kall alkoholfri öl till tror jag bestämt!

Och hoppas jag dessutom kan fira att jag har nåt litet frö som lever inuti mej då med! Drömmer
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-22 21:52:37 följande:
    Hur många mf har du haft, och i vilken v.?...
    Ett. Jag var i v 10 eller 12, minns inte riktigt faktiskt. Det som har fastnat är att läkaren sa att fostret hade slutat växa i v 8.

Det var första havandeskapet på ett dussin år så jag trodde inte att skulle bli fler barn. Efteråt har jag förstått att efter en paus på många år blir det ofta en "testomgång" som slutar i mf innan man blir gravid och får ett barn. Men det visste jag inte då.
  • Gadget

Marsflickan:
    Självklart får du vara med - välkommen och grattis!

Poison82:
    Mina symtom har förvisso inte försvunnit men illamåendet vände från att ha mått konstant illa i några dagar och inte haft någon aptit alls känner jag nu bara lätt illamående som i början ungefär och kan äta nästan allt igen. Detta skedde också över en natt och jag grubblar lite över det. Men imorgon bitti ska vi på UL så då vet jag hur den lilla mår. Om den mår bra tycker jag vi kan slå bort vår oro båda två.

Arba:
    Du skrev att du kände en flytning tidigare och trodde det var mens. Jag fick samma känsla idag. Kände det lite fuktigt där nere och samtidigt hade jag ganska mycket växtvärk vilket jag inte känt så mycket sista tiden. Var nästan beredd på en blödning när jag gick till toan. Men det var inget blod - bara en liten flytning.

• Liza1989
    Marsflickan80 skrev 2011-12-22 21:14:50 följande:
    IMC: Vilken fin bild Vilken vecka är du i? Såg att storleken var på 8,9cm, är inte det väldigt mycket om du skall ha i augusti??
    Jag fick en annan lapp där det stod att de var 1,3 och 1,1 cm. Jag blev bakåtflyttad 5 dagar så på lördag ska jag gå in i vecka 9 en gång till denna vecka. Står det att storleken är 8,9?
  • oxle bo

tittar på TLC    I Didnt know I was pregnant..
    tårarna rinner..

har precis tryckt i mig en apelsin 3 kiwi, ska nog hämta riskakor med smak, är hungrig men lite illamående

• astro
    Novalina skrev 2011-12-22 21:45:53 följande:
    Jaha OK, på så vis. Vad bra att du hittat "din grej" som funkar bra för dej då!

Jag tror oxå man får äta lite annorlunda då man är gravid, lyssna på kroppen är nog rätt att göra för de allra flesta.

Steka i vinäger?? Du är allt rolig du!
    För att låta liiiite mindre udda: Att steka maten i vinäger är typiskt för det mongoliska köket, som jag gillar. Testa t ex räkor, purjolök, svamp och bambuskott, lite soja, lite peppar, fräs i vit vinäger. Mums!
  • oxle bo

två gånger idag har jag fått jätte ont i magen, trot först att det är MF på g, men sen blir jag akut bajsnödig, ursäkta diare. kan man ha ont så långt ner. hmm

• Novalina
    05091112 skrev 2011-12-22 21:51:04 följande:
    Usch, är så nervös för imorgon, har ju haft en ofostrig graviditet för två år sen och minns ju den känslan som igår, när de på tredje undersökningen inte såg något foster. Allt annat växte på bra.

Men så fick vi en frisk pigg gosse efter det så...  
    Jobbigt, usch... Foten i munnen Hade du gjort 2 UL och det upptäcktes först på 3:e UL, eller vadå?...

Men denna gången går det säkert bra med för dej!! Drömmer
Svar på tråden Augustibebis 2012