• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Drömmar och förhoppningar
    Novalina skrev 2011-12-22 14:28:16 följande:
    Men då... Jag är så ledsen för din skull... Är verkligen glädje och sorg på samma gång...

Som sagt, jag va exakt i din sits för 2,5 mån sen, så jag förstår verkligen... Skäms

((Styrkekram))Hjärta
    Ja, det känns på ett sätt gott att läsa folks kommentarer som förstår vad man går igenom, men jag önskar ingen, ingen att uppleva detsamma!! Tack för kram.
  • Marsflickan80
    Poison: Vid missfall kan antingen symptomen försvinna tvärt eller om man råkar ut för s k missed abortion (dvs att fostret inte försvinner ur kroppen) kan kroppen fortfarande vara gravid, trots att fostret har dött (så var det för mig :( ). Däremot så tycker jag att du skall försöka sluta oroa dig. När man är gravid så kommer symptomen och går hela tiden utan att det behöver betyda något dåligt. Förhoppningsvis är det så för dig, dvs att du är gravid men bara tillfälligt symptomfri om du fortfarande känner dig orolig kolla med gyn, men jag hoppas så klart att allt är ok
  • Marsflickan80

Förresten, får jag vara med här? (jag bara trängde mig in och svarade på era inlägg Skäms). Är nyplussad, v.6 (enligt FL v.5 men enl en massa appar och BM är det v.6 ). Är 31 år och skulle haft bebis i mars 2012 men tyvärr så dog h*n i slutet på augusti Gråter Den här gången tycker jag att allt skall gå bra, det måste det göra!

• Poison82
    Marsflickan80 skrev 2011-12-22 21:20:01 följande:
    Poison: Vid missfall kan antingen symptomen försvinna tvärt eller om man råkar ut för s k missed abortion (dvs att fostret inte försvinner ur kroppen) kan kroppen fortfarande vara gravid, trots att fostret har dött (så var det för mig :( ). Däremot så tycker jag att du skall försöka sluta oroa dig. När man är gravid så kommer symptomen och går hela tiden utan att det behöver betyda något dåligt. Förhoppningsvis är det så för dig, dvs att du är gravid men bara tillfälligt symptomfri om du fortfarande känner dig orolig kolla med gyn, men jag hoppas så klart att allt är ok
    Fast jag känner inte till något gyn. Jag går till BM och det är dom som bokar UL . Och det blir inte förrän vecka 18. Missfall är det inte för jag har inte blött en enda droppe. Missed abortion isf men utan gravsymptom
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-22 14:57:26 följande:
    Och vi har tid kl 9.

Hur långt gångna är ni nu igen? Jag är i 8+1 tror jag. 
    Härligt!!! Jag hade för mej vi va fler på samma dag, men mindes inte vilka.

Enligt min bm som jag va till igår, så är jag enligt hennes beräkningar i v.6+4 idag tor, och enligt mina beräkningar i v.7+1, dvs exakt samma dag jag fick mf i början av okt...*pirr!!!*

Eftersom jag har en kort menscykel på ca 24 dgr bara och utgår från Familjelivs beräkningar, och bm utgår från en längre på 28 dgr på sin uträckningssnurra - så litar jag eg. mer på min egen beräkning enligt fl.

Hur tycker ni att jag ska räkna?

Men om man gör ett VUL så ser de väl på fostrets längdmått hur långt gången man är va? Fast inte så exakt på dagen, utan mer vilken v. va?...

Hoppas bara att det finns nåt alls att mäta därinne denna ggn... Skäms
  • 05091112
    Poison82 skrev 2011-12-22 20:53:04 följande:
    Det var nog jag och det är en privat klinik i Malmö som heter emmaljunga. I skåne får man annars 2 gratis UL, ett i typ vecka 18 och ett i kanske 32 ungefär.  Men några tidiga ultraljud tror jag inte man får om man inte har väldigt speciella anledningar, oro räknas inte som speciell anledning
    Neeej inte emmaljunga väl, emmaultraljudsklinik har jag för mig
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-22 15:12:42 följande:
    Hum... känner att jag måste opponera mig lite i diskussionen om hårfärg... Man kan inte med säkerhet säga att det är helt ofarligt, bara för att man inte hittills kunnat säkerställa att det ÄR farligt. Men som redan påpekats; att smörja knoppen med kemikalier är kanske något man ska ta ställning till över lag...

Och när det gäller galna och överdrivna råd; det finns trots allt fortfarande barnmorskor som rekomenderar att man hellre fortsätter att röka än att utsätta bebisen för stressen att sluta röka.... ehum.... Som sagt, man får ju forska och fundera själv för att avgöra vad som verkar vettigt.
    Finns det verkligen såna barnmorskor?? Förvånad Vart då?!

Herregud alltså, det är ju verkligen detsamma som grov barnmisshandel att röka under grav.!!
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 15:44:50 följande:
    Jo, men som f d sockerberoende och f d ätstörd så klarar jag inte av långsamma kolhydrater heller under någon längre tid. Rätt vad det är kommer min gamla matfixering tillbaka. Det är bara på strikt LCHF som den förblir borta.

När jag är med barn brukar det dock bli en del kolisar, för jag brukar bli galen i fullkornsbröd. Och jag tror mycket på att ge kroppen vad den skriker efter.  Särskilt när man är gravid.

Just nu är vinäger grejen och vinäger passar till ALLT. Jag till och med steker kött i det  
    Jaha OK, på så vis. Vad bra att du hittat "din grej" som funkar bra för dej då!

Jag tror oxå man får äta lite annorlunda då man är gravid, lyssna på kroppen är nog rätt att göra för de allra flesta.

Steka i vinäger?? Du är allt rolig du!
  • Novalina
    Litenfyra skrev 2011-12-22 18:16:09 följande:
    Hallå! Jag fick ett oväntat plus häromdagen:) har en son på 4 år och tvillingpojkar på 16 månader! Hur fan ska vi klara detta???? Shit alltså! Bf enligt sista mens 19 augusti!
    Grattis & varmt välkommen!! Drömmer

Man klarar alltid mkt mer än man tror, särskilt då man måste!

En här i tråden har 5 små barn, och det går det med!
  • 05091112

Usch, är så nervös för imorgon, har ju haft en ofostrig graviditet för två år sen och minns ju den känslan som igår, när de på tredje undersökningen inte såg något foster. Allt annat växte på bra.

Men så fick vi en frisk pigg gosse efter det så...  

Svar på tråden Augustibebis 2012