• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ari Gold

Ang hårfär så är ju det man VET med säkerhet att alla miljögifter kemikalier som man samlar på sig i olika sammanhang delvis går över i barnets blod under graviditeten och senare också genom amning.

Jag är själv allergiker med både astma och exem och tycker det finns god anledning att fundera över varför dessa sjukdomar stadigt ökar i vårt samhälle trots bättre livslängd och hälsa generellt. Jag är ganska skeptisk till starka hårfärger över huvud taget och definitivt under graviditeten.

• astro
    Litenfyra skrev 2011-12-22 18:16:09 följande:
    Hallå! Jag fick ett oväntat plus häromdagen:) har en son på 4 år och tvillingpojkar på 16 månader! Hur fan ska vi klara detta???? Shit alltså! Bf enligt sista mens 19 augusti!
    Välkommen!

Mina första fyra är födda -90, -92, -94 och -95. Så tvillingar har jag inte haft visserligen men däremot fyra blöjbarn samtidigt (äldsta barnet var länge ovilligt att sluta ha blöja) ... Det går bra det också  

Grattis till plusset! 
  • Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:22:02 följande:
    Nån skrev att man fick betala 1000 krför ett vul, vad var det för lustigt ställe? Här kostar det 300 och eftersom jag har frikort blir det dessutom gratis för mig.
    Det var nog jag och det är en privat klinik i Malmö som heter emmaljunga. I skåne får man annars 2 gratis UL, ett i typ vecka 18 och ett i kanske 32 ungefär.  Men några tidiga ultraljud tror jag inte man får om man inte har väldigt speciella anledningar, oro räknas inte som speciell anledning
  • Poison82

Usch vad jag blir nojjig. I början av graviditeten så kräktes jagjättemycket och mådde sjukt illa. Nu har det vänt typ över en natt. Mår inte alls illa. Borde kanske vara glad över det men det gör mig snarare orolig. Jag har inte heller spända bröst längre och är inte onormalt kissnödig. Jag har inga känslor kvar av att vara gravid och det la bara av poff. Tänk om bebis är död :(

• astro
    Poison82 skrev 2011-12-22 20:58:54 följande:
    Usch vad jag blir nojjig. I början av graviditeten så kräktes jagjättemycket och mådde sjukt illa. Nu har det vänt typ över en natt. Mår inte alls illa. Borde kanske vara glad över det men det gör mig snarare orolig. Jag har inte heller spända bröst längre och är inte onormalt kissnödig. Jag har inga känslor kvar av att vara gravid och det la bara av poff. Tänk om bebis är död :(
    Det är ju ganska vanligt med tvära kast när man är gravid. 

Vid mf är det oftast inte så att symptomen bara försvinner över natt, tror jag ... det var inte så för mig i alla fall. Just att kroppen kändes gravid fortfarande fast den inte var det, det hörde till det jobbiga. 
  • Poison82
    astro skrev 2011-12-22 21:01:01 följande:
    Det är ju ganska vanligt med tvära kast när man är gravid. 

Vid mf är det oftast inte så att symptomen bara försvinner över natt, tror jag ... det var inte så för mig i alla fall. Just att kroppen kändes gravid fortfarande fast den inte var det, det hörde till det jobbiga. 
    Okej. JAg har vad jag vet inte drabbats av missfall så jag vet ej hur det kan kännas och det är väl olika. Men det känns sjukt jobbigt och jag kan inte känna någon glädje längre utan är full av oro och mest ledsen
  • Ellenbmt

Hallå i stugan! Tänkte göra en liten koll med er om ni vill? Har känt mig så otroligt plufsig sista veckorna, så idag vägde jag mig. Sist var för två månader sedan ungefär. Har sedan dess ökat 4 kg!!! Jag normalt står stilla på samma vikt mer eller mindre, oavsett trän

• Ellenbmt

Oavsett träning eller ej typ. Hur ser vikten ut för er? Är det mina sena sena kvällsmål eller är det gravidkroppen som suger åt sig?

• Marsflickan80
    IMC: Vilken fin bild Vilken vecka är du i? Såg att storleken var på 8,9cm, är inte det väldigt mycket om du skall ha i augusti??
Svar på tråden Augustibebis 2012