• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen
    Stövelkatten skrev 2011-12-27 09:14:06 följande:
    Kul! Vi har vårt RUL dagen efter, 3/3. Vilken BM hade ni?

Fick du någon bilda att dela med dig i bildtråden. 

Fick en bild, den kommer ikväll när jag är hemma. Torund hette hon, jätte gullig. Vart går du?
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-27 09:23:44 följande:

Fick en bild, den kommer ikväll när jag är hemma. Torund hette hon, jätte gullig. Vart går du?
    Ja just det, vi gick ju inte på samma ställe. Vi går ju på Mama Mia Söder. Knasigt tänkt... Iaf, grattis och kul med bild. :)
  • TheMaraja

Naimisen: sa du till innan om vul på inskrivningen? Funderar på om jag ska göra det. Går också på Mama mia på Karlavägen.

• Hejåhå

Godmorgon! Nu har jag bestämt mig att sluta nojja, får se hur det går.

Så idag ska jag till Täby Centrum och armbåga mig fram (utan barnvagn minsann) och gå på rean. Kanske något snyggt mammaplagg slinker ner i shoppingbagen.

Nyår blir lugnt med middag med en annan barnfamilj. Andra året i rad som jag är gravid på nyår. Förra året var jag i sjätte månaden och jag gick och lade mig innan tolvslaget. Hoppas jag kan hålla mig vaken i år.

• Nessan22

Skriver inte så ofta här men läser desto mer. Är i v6. Nån mer som har extrema humörsvängningar? Känner mej som en häxa fyy. Har en son sen innan och med han var jag "normal" Sambon tror att det är en flicka i magen bara för att jag är på sånt dåligt humör hehe. så..nån mer hemsk häxa här? ;)

Miguel 5/1-11
  • Augustimamman
    tesked83 skrev 2011-12-27 07:07:21 följande:
    Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.
    Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre.
    Tycker också det är bra som det är med en egen tråd till BF-listan! 
  • Ellenbmt

Nessan22 ingen häxa men jag grinar! Åt vad som hellst!

• 05091112

Så skönt med sovmorgon, 9.45 vaknade JAG innan barnen
    Efter nyår kommer kampen att vända tillbaks dygnet men det tar vi DÅ

Håller på och organiserar i förrådet med kläder och grejer, har upptäckt att oavsett kön på bebis kommer vi inte behöva köpa NÅGONTING!

Mammakläderna åker fram efter VUL tänkte jag.

Ska ringa KK idag!

Tog detta i morse, starkare kan det omöjligt bli!!

• babyhummingbird

Jag är i vecka 10 imorgon och mitt humör är hemskt... dels gråter jag minsta lilla (som för ett tag sedan när jag inte fick upp falukorvsbiten med grillpincetten.. då började jag stortjuta... normalt? Haha). Jag är även hemsk att diskutera med... humöret är alltså inte på topp.. hoppas det snart går tillbaka till det normala, haha!

Hittade precis bildtråden! Underbart! Min bästa tjejkompis är gravid och hon är idag i vecka 20 men syns knappt på henne ännu.. så ska bli skönt att se folk med lite mer "normala" magar så man kan jämföra! :) För att ha sån tur som henne tror jag inte! Har lagt in bilder i tråden idag faktiskt Skrattande

• cupcakekiller

Ringde mvc och bokade tid för inskrivning idag, fick även tid till första ultrat, på alla hjärtans dag :D
    Längtar!

Svar på tråden Augustibebis 2012