Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

oprofessionell skrev 2012-02-15 11:04:29 följande:
    Jag är jätteinne på att kolla upp könet den här gången. Min sambo vill det inte, men så behövde inte han stå ut med otaliga teorier om könet på bebisen som låg i magen förra gången.

Åh. jag vill bara kunna säga hur det ligger till direkt. Jag kunde inte bry mig mindre om vad det är för kön på barnet, så då tycker jag det blir tröttsamt att alla ska spekulera, ha förväntningar på det ena eller andra osv.
    Haha, agreed! Dessutom frågar ju alla om vad det blir. Är det inte märkligt, med tanke på hur tabu vissa anser det vara.

"jaha, du vet inte.... nej, men din mustasch är väldigt tydlig, så det är definitivt en tjej!"
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-15 22:01:16 följande:
    Jag är så sugen på jordnötter, men jag är så satans allergisk mot nötter :( 
    Jordnötter är bönor, är du alletgisk mot båda? Trist hur som helst att vara sugen på något man inte får äta.
  • Stövelkatten

Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.

• Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-02-16 13:13:23 följande:
    Jag går in i vecka 17 idag och känner inte det minsta. Det är i och för sig mitt första barn, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas! :)
    Men var hos BM i tisdags och hon hörde både hjärtat och att den sparkade men sa att det inte alls är konstigt att jag inte känner något än.

Hur känns de?? Haha! :)
    Som fisksprattel, eller muskelryckningar. :)

Nej, det som är märkligt är att jag känt en hel del i ungefär en månad nu, och sen så försvinner det bara. Kanske är moderkakan som är i vägen, "i mitten" så att säga. Eftersom det jag kände var runt ljumskarna. Jah, vi får väl se. Lever gör ju ungen! Men den kanske saknar ben? Oskyldig
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-02-17 10:55:46 följande:
    Själv börjar jag precis på tillbaka sexlusten, kanske inte precis som innan man blev gravid men ändå mer än dom senaste månaderna.
    Tack och lov har jag en man som inte tjatar utan snällt väntar tills jag vill och känner mig redo. Vilket jag tycker känns jätteskönt. Skulle vara så jobbigt med pressen att man "måste" eller att man gör något bara för att vara snäll, vilket nog skulle leda till ännu mindre lust hos mig.

Hur känner ni och hur känner era män?
    Om min man tjatade skulle han åka på däng. Tycker det skulle vara jättekonstigt om han tjatade om sex? Om man tycker att ens kvinna är allt för sval kan man väl börja med att se till att hon INTE är skittrött osv.

Vi har sex kanske lite mer sällan än innan, men mest är det nog för att det är en sån period för oss båda. Mycket trötthet, vi är båda extra griniga (nu har även han slutat röka) osv. Fast vi pussas, kelas, tar på varandra osv lika mycket som innan. Sen orkar vi kanske inte gå hela vägen alltid.
  • Stövelkatten

v.18 idag! Huvudvärk dagligen, och ett skitkasst humör- Kul tjej...

Saaajmon- Jag kan på sätt och vis förstå att folk har svårt att vara med på att du är gravid, när du inte liksom "tar det på allvar" med att gå till BM osv. Något jag själv frågat dig om flera gånger, det verkar inte som att du vill svara mig? Hur som helst... att hon väljer att skriva om dig i sin blogg är bara larvigt och ganska stört. Har hon inte viktigare saker att tänka på?

• Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-20 13:23:42 följande:
    Det är så roligt när folk pratar om en :) Det är därför jag inte säger något längre heller om någonting. Jue mer folk snackar desto mindre pratar jag om min graviditet. Själv har jag känt fiskrörelser i 2 veckor och inatt kände jag de första sparkarna. Om ni vill tro mig eller inte så det upp till er. Men jag skulle i alla fall inte ljuga :) 
    Fast du undviker iofs att svara på frågor som är ställda direkt till dig i all välmening. Om du inte vill ha och svara på något personligt så kan du ju säga det, tror alla respekterar det. Sen är det väl ingen här som har sagt att de inte tror dig?
  • Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-02-20 14:33:32 följande:
    Ringde och pratade med Auroramottagningen i Varberg där jag vill föda denna gången. Var inga problem att få en planerad igångsättning pga att jag har haft snabba förlossningar. För deras del så behövde jag inte gå via Aurora utan vi kunde boka in en kontroll när jag var i vecka 38 + 0 . Så skönt att det inte var några problem .
    Oj, så skönt och lättsamt! :)
  • Stövelkatten
    Tina lind skrev 2012-02-20 14:38:09 följande:
    Hoppas ni alla haft en lugn och fin helg!

Här är vi äntligen på gång att bli friskare. Lille plutten hostar inte lika mycket och snorar inte lika mycket och så äter han bra igen. Jag hade så hemsk huvudvärk att jag grät i lördagskväll men nu är den på väg bort och bihållorna verkar bli bättre, så skönt! :)

Är det någon som haft syskonvagnen brio double wave? Min lilla plutt kommer ju vara 1½ när bebben kommer och då måste jag ha en syskonvagn. Men jag gillar inte när man inte kan ha barnen emot sig eller vagnar där de sitter för "utsatt", jag vill att de ska sitta skyddat för blåst och snöfall och ändå få plats med åkpåse och overall. Så dumt att det finns så få på blocket bara, men än har jag ju tid att hålla utkik iof :P

Jag har en del enkelvagnar också ifall man är fler ute och går eller så.
    Har en ny brio race i kartong som jag tänkte börja använda till sonen i sommar.
    Har en brio happy med ligg och sittdel, använder sittdelen åt lillen nu men han ska få sluta med den i sommar tänkte jag för då åker liggen på till bebisen.
    Sedan har jag en brio sing, sittdelen är inte bra till den vagnen men liggdelen är jättefin och ombonad och ett jättestort plus att jag kan ha mitt babyskydd på chassit, den kommer användas när vi ska hem ifrån bb och första tiden här hemma. Den är så lättkörd.

Jag har också en blogg förresten som jag haft sedan 05, vill någon läsa är det bara att skicka ett meddelande till mig så får man användarnamn och lösen.

Jag läser gärna andras, så roligt att följa andras funderingar och vardagsliv :)
    Välkommen att läsa min blogg, den ligger i sidfoten. :) Och maila gärna användarnamn och lösen! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012