Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

fru Elle skrev 2012-02-03 10:21:41 följande:
    Stövelkatten, var ett gulligt namn din son valde. Så härligt att höra barnen prata om sitt kommande syskon .
    Haha, ja ta det då! Jag tycker det är rätt förskräckligt. Om det blir fler barn tyckte han att alla skulle ha namn från Dinosaurietåget.
  • Stövelkatten

Hallå alla! v.16 idag! helt sjukt. Lilla skrutten lever vilt där inne, men magen håller samma storlek, och nu har jag bara ökat ca. 500g på en månad, det känns bra faktiskt. (däremot verkar brösten inte stanna av så mycket, och de kliar så in i bomben!)

Annars har jag haft en ganska kass helg, faktiskt.

Sommaren12 skrev 2012-02-06 08:10:09 följande:
    Hu va lite lägsta är... :S hoppas jag slipper!
    v 14 idag... :) Nu har vi berättat för hela familjen! :)
    Hur kommer det sig att du inte vet om du får lägsta eller ej?
    Och ja, det är pinsamt lite... :( Är glad att jag jobbar denna gången.
  • Stövelkatten
    jannonym skrev 2012-02-06 10:18:21 följande:
    Jag går på mamamia i kista, läste på deras sida att man kan få göra extra ul för 500:-

Tycker ni att jag e dum om jag ringer och försöker få en tid till det idag, när jag har tid till kub ul i morgon.

Jag vill inte komma dit i morgon och höra att bebis inte lever... Vill veta nu...!

Gahh.. Min man säger att jag ska ringa och se om de har någon tid idag. De kanske inte ens kan ta mig idag. Han vill bara att jag ska sluta oroa mig.

Hur skulle ni göra?
    Jag tycker det är ganska onödigt om du ändå ska dit i morgon. Men om du känner dig bättre med det så skadar det väl inte att ringa och höra?

jag tror dock inte alls du ska oroa dig för att du inte hör något med AngelSound, du är ju inte särskilt långt gången. (Det brukar väl stå efter v.12?)
  • Stövelkatten
    jannonym skrev 2012-02-06 11:15:45 följande:
    Ringde till mamamia, hon hade inga tider idag och bad mig försöka tänka positivt tills i morgon. Det är de som gör kub så hon såg ju att jag hade en tid till det i morgon.

Jag sa att jag inte hörde några hjärtljud och hon sa att det är svårt så här tidigt och att barnmorskorna inte lyssnar förens runt vecka 20 just för att det kan vara svårt att hitta innan dess och man inte ska oroa mammorna.

Jag får väl lita på henne att det kanske finns en bebis där inne som lever men gömmer sig.... Men jag tror inte att det är så...

Usch va negativ jag är... :( filåt!!
    Äh, är väl bla. därför vi är här! För att peppa varandra! :)

Jag är nu i v.16 och har svårt att få fatt i lilla ibland när jag lyssnar. Ibland är det så långt bort att jag måste pricka exakt rätt för att höra något. Och ibland hörs det superbra, men så är den ju avsevärt större vid det här laget, och rör sig runt mer. Försök som sagt att ha is i magen tills i morgon. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar tills du vet.
  • Stövelkatten

Kära Gravida medsystrar, jag måste få lätta mitt hjärta! Jag har fallit av kärran och rökt. Inte mycket, men ändå! Nu när jag inte mår illa längre är det som att vara tillbaka på dag ett, och inte är det lättare när sambon röker. Försöker få honom att förstå att det är ännu svårare att hålla sig duktig och vettig när han röker, men enligt honom måste han röka eftersom jag är så jobbig att ha att göra med...

Och självklart känner jag mig skitkass! Det funkade ju i tre månader, vad hände nu? Inget minne alls av att jag ville röka förra gången jag var gravid. Äh, känns pissigt.

Svar på tråden Augustibebis 2012