• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Ja, vi är kockar båda två här hemma så i vanliga fall hade jag vart överlycklig över menyn! :) men nu är det bara jobbigt att tänka på mat

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Usch då, men om du kontaktar din bm för en läkartid så kan du nog få receptbelagd medicin mot illamåendet.

När det är som värst för mig så fungerar postafen i komination med sea band. Det har verkligen fått mig att överleva julhelgen.
    Men när jag väntade första barnet hade jag illamåendet from hell och fick gå på receptbelagd medicin, knappt det fungerade. Men det var inte så illa att jag blev inlagd iaf, tack och lov. 

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Är ni kockar i yrket också? 

• Ellenbmt

Frufoxy- ja, jag ska skrivas in i morgon så jag ska be om hjälp där! När jag väntade dottern så var jag lite smådålig någon timma på morgonen. Men inte såhär. Detta är ju sanslöst! Hoppas verkligen jag kan få hjälp! Har legat inne i två veckor nu.

• FruFoxy

ellenbmt:
    Håller tummarna för att du får hjälp imorgon! 

• lills

Är lergigan och postafen samma sak? Har nämnligen lergigan hemma..

• Saftmedbulle
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 13:31:02 följande:
    Fick just höra att sambons chef berättat om vår graviditet för en annan kollega, bara sådär. Han hade påpekat för sambon att han hade hört att vi skulle på UL i morgon. WTF!? Det är så sjukt oproffsigt! Jag har god lust att berätta det för våra högre chefer... (vi jobbar för samma företag, men inte på samma ställe)
    Idag är dessutom en väldigt gravid dag, så jag känner mig fruktansvärt förbannad på denna kärring. (ursäkta... jag menar det bara halvt)
    Usch, vad dåligt! Skulle oxå blivit asförbannad...
  • FruFoxy

lills:
    Är det inte lergigan man får utskrivet vid illamående? Isåfall är det som postafen fast bra mycket starkare, kanske tas upp på olika sätt i kroppen också. Har du läst på fass? 

• fru Elle

mästerkattenistövlar; fy vad trist när folk inte kan hålla tyst utan måste berätta. Inte helt ovanligt att man vill hålla det lite hemligt i början. Har önskat att de vi har berättat för hålla det hemligt. Har ingen lust med att gå ut med det på facebook innan RUL och när jag har berättat för jobbet.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Ari Gold
    lills skrev 2011-12-28 16:17:54 följande:
    Är lergigan och postafen samma sak? Har nämnligen lergigan hemma..

Nej inte samma verksamma ämne men båda är OK för gravida. Jag har testat Postafen utan effekt och tänkte prova lergigan nu.
Svar på tråden Augustibebis 2012