• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

iiiiihhh jag hinner inte med här inne men jag skriver ändå och jag läser så mycket jag kan =) 
    Idag har jag känt mig som vanligt, alla symptom känns som bortblåsta idag Obestämd  Jag har mått skit i några veckor och nu idag känner jag mig pigg och inget äckelillamående utan allt känns bra, jag har till och med städat idag hahahaha.... Jag är i v10 nu och det känns som jag borde ha kvar symptomen ett tag till... Ja man blir lite orolig ju.... Är det någon mer som har det så och är ungefär i samma vecka? Mina symptom var värst mellan 7 till nu...

• Naimisen
    FruFoxy skrev 2011-12-28 13:55:41 följande:
    lillakotten:

Jag ska göra ett tidigt ul på mamamia i januari och får betala 500 kr + bilderna. Om jag hade varit inskriven hade det inte kostat nått mer än själva bilderna. 

Mitt var gratis och även bilden.
  • FruFoxy

Naimisen:
    Kanske ändrats nu? När jag var inskriven hos mamamia med förra barnet (född mars-09) fick jag betala för bilderna vid ul och rul. 

• FruFoxy

Nyårsafton närmar sig med stormsteg. Vad har ni tänkt ha på menyn? 

mamma060314:
    Jobbigt med illamåendet! Får du dropp eller? Hoppas du mår bättre snart.

anneh:
    Jag har gjort mina två sista rul i v. 19+ så sent är det inte, men det känns ju ruskigt sent för en själv  

• anneh

Frufoxy: jaaha okej. Ja jag tycker det är sent, då min vanliga bm sa slutet på februari..

• Ellenbmt

Mamma060314- har du förlorat vikt? Jag kräx flera ggr per dag men ökar i vikt. Jag antar att jag alltså inte behöver dropp? Men i övrigt mår jag så illa att jag inte får något gjort. Att laga mat till mig och min dotter tar mig flera timmar, för jag måste förbereda mig mentalt, sedan kräx jag massvis mesans jag står i matlukten. Jag förstår att du måste ha det på liknande vis men förmodligen värre?! Mår du bättre nu? Hur fick du hjälp ?

• Ellenbmt

Fru foxy: hos oss blir det löjromstoast, sedan helleflundra rossini, men utan anklever för mig och sedan blir det chokladfondeu

• Ellenbmt

Mår illa så fort jag tänker på nyår!!

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Det där lät himla gott! Hoppas verkligen du mår bättre till nyår så du får njuta av det goda. 
    Tar du något mot illamåendet eller biter du ihop bara? 

• Ellenbmt

Tar postafen men helt utan resultat så jag vet inte ens varför jag tar dem?!

Svar på tråden Augustibebis 2012