• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

ellenbmt:
    Det måste vara hur kul som helst att jobba som kock! Vet inte vem Tommy myllymäki är, vad är det för typ av mat och för resturang ni lagar och serverar på? Matlagning är lite av en passion för mig men är inte alls så duktig som jag hade önskat, men man får vara glad för det lilla man är iaf

Sorry alla mina frågor om mat, måste vara en pina för dig just nu! 

• Ari Gold
    Ellenbmt skrev 2011-12-28 18:46:46 följande:
    Ari gold- vi krakar får le åt det lilla! Min dotter sa precis " varför spottar du ut maten i toaletten?" "var den inte god"

Ja herregud...jag hade en hel uppsättning ytterst förvånade höns och ankor som publik igår när jag kräktes på väg ut för att mata hönsen. De skrockade vältigt beklagande inbillar jag mig.
  • Ellenbmt

Ari- haha! Låter fantastiskt!
    Fru f- googla honom. Han är en stor man inom restaurang. Snygg med :) vi pysslar med fine dineing, alltså matlagning från grunden med många komponenter och mkt nya moderna tekniker. Jag jobbar på Julita Wärdshus och sambon på bistro Stortorget.

• 05091112

Godkväll brudar!

Lullaby - Jag har inte börjat med maratonkissning ännu men efter nattamning får jag ändå slå på tvn och kolla lite Vänner eller nåt för jag är klarvaken också . Lillebror somnar direkt.

Min mor blev väldigt chockad att de skriver ut lergigan comp nu till gravida för "på hennes tid" så stod det skummisar nere i parken och sålde det till pundare

Jag har haft både och, röstar för postafen för lergiganet gjorde allting bara mycket värre.

Och imorse ringde KK mig och jag har fått en ny tid . Fredag 9.30
    Tänk på mig då!
    En graviditet hoppas vi få se men mer än så är nog alldeles för tidigt.

Hämtade köttet idag till nyår, 650 kronor entrecôte, hade varit trevligt om illamåendet inte startar förrän tidigast 1 januari

• mammsen
    mrsnoname skrev 2011-12-27 16:12:46 följande:
    Hej alla! Har en fråga. När började ert illamående?
    :)

Med min första dotter började mitt illamående slutet av v 5, sedan började jag kräkas i v6.. Jag mådde konstant illa och kräktes till v.16, sedan försvann det och kom bara tillbax någon dag då och då..

Nu med denna graviditeten så Plussade jag i början av v5, ungefär sammtidigt som jag började må illa, men jag har inte kräkts än och är i v 6+3 så jag håller tummarna för att jag börjar senare och slutar tidigare denna gången så jag slipper tappa så mycket vikt =) Hoppas värkligen på ett "normalt" illamåående..

• mammsen
    strongenough skrev 2011-12-28 14:27:24 följande:
    Får nog ta och läsa ikapp här senare! Ligger inlagd på sjukhus för hyperemesis "svårt graviditets illamående". Längtar till de gått några veckor till så man slipper detta och oron för missfall! Vill hela tiden veta att båda tvillingarna mår bra men får vänta till 4 januari! Hoppas ni andra mår lite bättre :)
    Aw, styrkekramar till dig! Legat inne så med i tidigare grav, min första grav var jag välldigt ung bara 15år och dessutom ensam, jag gick ner 16 kilo pga illamåendet och mådde inte bättre trots dropp och mediciner osv.. Efter någon veckas sjukhusvistelse gav jag upp, jag hade nog inte överlevt själv tills barnet blivit så stort att det hadde kunnat plockas ut och få överleva :/

Med min andra grav (min dotter) gick det bättre jag behövde bara komma in och få dropp några gånger över dagen typ pga utorkning, och förlorade bara 8 kilo innan jag började må bättre och gick upp lite igen =)

Har hört det kan vara extra tufft med 2 i magen, men det är såååå underbart sedan när man kan äta vad man vill, då kan man väääärkligen njuta av mat igen på ett sätt som inte många förstår ;) En dag i taget tjejjen =) Och grattis till dubbelt <3
  • Ari Gold

Ja det ska bli härligt att kunna njuta av mat igen...nu vill jag bara äta glass eller rostat vitt bröd med smör.

I vanliga fall lagar jag mat flera timmar varje dag... är en sådand är som gör ALLT själv från grunden tom. odlar det mesta själv. Men nu får familjen leva på blodpudding och gröt om inte sambon orkar fixa något för jag klarar inte ens av tanken på att stå i matoset.

Vi som köpte en halv gris precis innan jul.. men det håler ju ganska länge i frysen.     

• mammsen
    Ari Gold skrev 2011-12-28 20:25:55 följande:
    Ja det ska bli härligt att kunna njuta av mat igen...nu vill jag bara äta glass eller rostat vitt bröd med smör.

I vanliga fall lagar jag mat flera timmar varje dag... är en sådand är som gör ALLT själv från grunden tom. odlar det mesta själv. Men nu får familjen leva på blodpudding och gröt om inte sambon orkar fixa något för jag klarar inte ens av tanken på att stå i matoset.

Vi som köpte en halv gris precis innan jul.. men det håler ju ganska länge i frysen.     
    Ohh!! Glass!! DET var jag visst jättesugen på!! Jag har inte ens tänkt på det!! Det måste jag köpa!!
    Jag lagar oftast all mat själv, gillar inte färdigprodukter och sånt som bara smakar fett, salt och blä!
    Men nu har min sambo värkligen tagit över =) (hans första barn, mitt andra) Och lagar både lunch och middag och fixar mellanmål och frukost osv, jätteöveraskad!! Superglad!! Hade räknat med lite stöd men han skämmer värkligen bort mig =) Dock är han ingen mästerkock, men jag äter det jag kan (om jag kan) och kompletterar med smörgås och frukt,, Jobbigt bara att äta i köket med stekos och lukter så jag har satt mig i annat rum ibland.. Det känns skitelakt när han har stått där och lagat mat till mig, men måste man så måste man =)
  • FruFoxy

ellenbmt:
    Googlade på honom och fick upp lite info på wikipedia, det var ingen dålig meritlista han har Och då känns det genast som om du måste ju vara superduktig i köket som jobbar med honom! *bugar mig*

Då kanske du har nått enkelt recept på ostsås som skulle passa med svampravioli? Har visserligen ett recept redan men det känns så uttjatat! Om du orkar och inte mår illa bara för du tänker på det så kanske du kan bistå med lite nyårshjälp? Vore hyggligt!

• sponen

Jag är oxå beräknad i augusti men vågar inte tro på det då jag inte har några känningar, är i vecka 5 men MVC sa att det kunde vara så

Svar på tråden Augustibebis 2012