• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lullaby

Ååh mysigt med semester! Njut :) och känn min avund ;)

• Naimisen
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 08:34:19 följande:
    Bullen85- Jo, så är det ju.  En av klämmarna nu är en jättegammal kompis, han tyckte bara det var så fantastiskt att vi skulle ha barn. Men ändå känns det... lite privat. (Speciellt då helt okända människor, det är inte okej, punkt slut)

I morgon har vi vårt tidiga ultraljud. Är det alltid VUL såhär tidigt? På Mama Mias hemsida står det att ultraljuden är abdominella, men det verkar ju väldigt tidigt för det. Någon här som har erfarenhet?

Jag är för övrigt väldigt nervös för det. Det kom från ingen stans. OCH misstanken att det skulle vara två är helt borta.     

Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.

Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
  • Stövelkatten

Naimisen- Jag är himla nyfiken på hur det såg ut för er! :) För att veta hur mycket man själv kommer se, ungefär.

• Gadget

mästerkattenistövlar: 
    Min svägerska menade att de gör vanligt UL i v 9 då jag gjorde mitt förra veckan, hon menade att hon hade gjort det. Men på mig gjorde de ändå VUL. Jag tror att om de har tillgång till en VUL-apparat så ser de bättre med den.

Jag la in en bild på mitt VUL den 23/12 då jag var i v 8+1. Så minst det borde du se i alla fall. Lycka till!

och lillakotten, NJUT av semestern och se fram emot att när du kommer hem är du 4 veckor längre gången. Tjoho! 

• TheMaraja

När jag var gravid förra gången så trodde jag att jag fick ett mf i vecka 9, hade haft rödbruna flytningar en vecka och sen kom det ut en vit klump. Just då var jag på semester i Australien med min bror och mamma, fick verkligen panik och visste inte om jag skulle till akuten eller vänta tills jag kom hem till min man. Det var nämligen två dagar innan vi skulle åka hem.

Vilket fall så åkte jag till akuten och där hade dom bara en vanlig UL-maskin, dom letade och letade och letade efter en graviditet, jag tror det var 3-4 läkare som kollade utan att se något. Höll verkligen på att få panik. Till slut kom en jättegammal man men vitt hår och vitt skägg, dom ville att han skulle kolla en sista gång. Han satt tyst jättelänge och tittade på skärmen och tillslut sa han "Look, we found a baby" De bästa orden någonsin.

Men vilket fall, det visade sig att jag bara var i vecka 8 men det gick tydligen alla fall bra att hitta tillslut med en vanlig UL-maskin, även om det verkade lite svårt

• Stövelkatten
    TheMaraja skrev 2011-12-28 10:38:58 följande:
    När jag var gravid förra gången så trodde jag att jag fick ett mf i vecka 9, hade haft rödbruna flytningar en vecka och sen kom det ut en vit klump. Just då var jag på semester i Australien med min bror och mamma, fick verkligen panik och visste inte om jag skulle till akuten eller vänta tills jag kom hem till min man. Det var nämligen två dagar innan vi skulle åka hem.

Vilket fall så åkte jag till akuten och där hade dom bara en vanlig UL-maskin, dom letade och letade och letade efter en graviditet, jag tror det var 3-4 läkare som kollade utan att se något. Höll verkligen på att få panik. Till slut kom en jättegammal man men vitt hår och vitt skägg, dom ville att han skulle kolla en sista gång. Han satt tyst jättelänge och tittade på skärmen och tillslut sa han "Look, we found a baby" De bästa orden någonsin.

Men vilket fall, det visade sig att jag bara var i vecka 8 men det gick tydligen alla fall bra att hitta tillslut med en vanlig UL-maskin, även om det verkade lite svårt
    Aha, får se då! Men dom borde ju boka det senare ifall det är tveksamt, så jag tror det är VUL. Spännande, då får sambon se mig i gynstol! Skrattande
  • TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 10:41:48 följande:
    Aha, får se då! Men dom borde ju boka det senare ifall det är tveksamt, så jag tror det är VUL. Spännande, då får sambon se mig i gynstol! Skrattande
    Ha ha ja VUL är nog bättre i början, och det kan ju vara en intressant upplevelse för din sambo
  • Maajsi
    Novalina skrev 2011-12-28 02:27:19 följande:
    Jag förstår att du är nervös, men skönt att få det avklarat imorgon tor. då iaf...

Om man får mf så sent i grav. som v.27, föder man ut ett litet, dött barn då el.? Sätts förlossningen igång?...

Detta är verkligen ens mardröm... Gråter

Men som sagt, du får ju se framåt nu och va glad åt det du har i din magen nu ist.!! Solig

((Styrkekram)) Hjärta
    Jo precis. Ja alltså, för det första var han inget mf, utan en helt vanlig bebis i miniatyr. gränsen för missfall är ju i v. 22 nu. Jo, vi fick åka hem och smälta in allt och sen komma tillbaka dagen efter och bli igångsatt. Det var oerhört jobbigt, speciellt när man såg och hörde andra bebisar som var fullt friska och levande och mammor som väntande på sina levande bebisar.  Det bästa var iaf att han fortfarande var lite varm när han kom ut. Man fick som ingen chock på en gång. Trots att det var jobbigt så var det en vacker stund. Han såg ut som en sovande ängel.
Svar på tråden Augustibebis 2012